וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכת הגשה

דידי חנוך, לונדון

3.10.2008 / 3:25

נוקיה XpressMusic 5800 הוא רק יריית פתיחה בקרב של נוקיה על מסך המגע

מערכת וואלה!

נוקיה השיקה הערב את הסלולרי הראשון שלה שעובד על גרסת המגע של מערכת ההפעלה סימביאן S60. אקספרסמיוזיק 5800 הוא מכשיר שעומדים לזכותו דברים רבים, אבל הוא גם בבירור מכשיר ביניים וחוויית למידה בעבור חברת הסלולר הגדולה בעולם. בארוע ההשקה, זכינו להזדמנות לשחק איתו במשך מספר דקות ולשוחח עם כמה מאנשי נוקיה על המכשיר שהופך אוטומטית למכשיר הדגל המוזיקלי של החברה - אבל בפירוש לא מכשיר הדגל של החברה.

כפי שאתם יכולים לשער, יש לנו מסקנות.יש לציין שאלה מסקנות ביניים. בדיקה במשך כמה דקות בארוע של החברה אינה תחליף לבדיקה אמיתית, אותה נשמח לעשות כאשר המכשיר יגיע לארץ - ככל הנראה בשנה הבאה.

מה יש - יצור כלאיים

מאחור, 5800 נראה כמו מכשיר טיפוסי של נוקיה מהתקופה האחרונה. המימדים שלו מזכירים את מכשירי סדרת N של החברה ואת מכשיר הניווט 6210 Navigator שהשיקה לאחרונה. גם מהצד קשה לדמיין שמדובר במתחרה תיאורטי לאייפון. המכשיר עבה משמעותית מהמתחרה מבית אפל, ומשדר בחוזקה את המסר "היי, אני מכשיר של נוקיה".
t
אבל מחזיתו, 5800 הוא מכשיר מגע לכל דבר. עם שלושה כפתורים פיזיים למטה וכפתור מגע בפינה הימנית העליונה, העיצוב מותיר הרבה מקום למסך וידאו איכותי שעושה עבודה נהדרת בהצגת וידאו ותמונות בזכות הרזולוציה הגבוהה שלו. אותו המסך עושה עבודה פחות טובה בשליטה במכשיר לעומת האייפון וככל הנראה גם לעומת ה-G1. הסיבה לכך היא שאייפון ו-G1 מצוידים במסך מגע Capacitive, שמתאים יותר לשליטה באצבע ולמולטי-מגע. 5800 מצויד במסך מגע מהסוג הנפוץ יותר, Resistive. זה הסוג שתראו במכשירי חלונות מובייל בעלי מסך מגע. יש למסך מגע רזיסטיבי יתרונות, כגון העובדה שהוא מותאם יותר לעבודה עם עט מגע וזול יותר. סוגיית המחיר משמעותית מאד בנוגע ל-5800, כפי שנראה בהמשך.

למרות שמסך המגע בהחלט גורם למכשיר להיראות שונה מאד ממכשירי נוקיה אחרים, ברגע שתתחילו להשתמש בו תמצאו את עצמכם בטריטוריה מוכרת בהנחה שהשתמשתם בשנים האחרונות במכשיר מתקדם של החברה. מערכת ההפעלה היא סימביאן סדרה 60, אותה מערכת הפעלה שנמצאת ביותר ויותר מבין מכשירי החברה, ולמרות מסך הפתיחה השונה, מרגע שתיכנסו לתפריטים, תמצאו גרסה של תפריטי סימביאן הרגילים, עם אייקונים גדולים יותר ללחיצה באצבע.

כשנוקיה תכננו את המכשיר, הם בבירור חשבו על הדרכים בהן יוכלו לנצל את ממשק המגע בראש ובראשונה על מנת להפוך את 5800 למכשיר מדיה טוב יותר. השימוש באינטרנט וביישומים מתקדמים היו בבירור עדיפות משנית. אין זה מקרה שהמכשיר שויך לסדרת מכשירי המוזיקה ולא לסדרת הדגל, סדרת N. אבל החברה בבירור תכננה גם לפגוע באייפון מלמטה. מחיר הבסיס של 5800 - ללא חוזה סלולרי - זול משמעותית מזה של האייפון. וזה המסר של נוקיה, במידה רבה: אנחנו לא בהכרח טוענים שמדובר במכשיר טוב יותר, אבל כן מדובר בדיל טוב יותר.

מה יהיה?

נסיון העבר מראה שמכשיר שמייצג קפיצה טכנולוגית משמעותית אצל נוקיה נוטה גם לבעיות. N73 ו-N95, שני מכשירי קפיצת הדרך של החברה בשנים האחרונות, סבלו מלא מעט תקלות. אבל בשני המקרים, המכשירים שהחליפו אותם עלו עליהם בכל היבט. 5800 הוא מכשיר מעניין, ופוטנציאלית גם רכישה לא רעה. אבל הוא רק המילה הראשונה של נוקיה בתחום מכשירי המגע. מספר 2 בנוקיה, אנסי ואניוקי, אמר מוקדם יותר השנה שנוקיה תשיק מכשירי מגע לכל רוחב פורטפוליו המכשירים שלה. אין לי ספק שזה יקרה במשך השנה הקרובה.

במסגרת הרחבת השימוש במסך מגע, אנחנו גם צפויים לראות את המכשיר הראשון בסדרת N עם מסך מגע. משיחות שלי עם אנשי נוקיה בארוע, אין לי ספק שהחברה מפתחת כיום מספר מכשירי מגע ושמכשיר דגל אמיתי נכלל ברשימה הזאת. כשהמכשיר הזה יצא לשוק, החברה עשויה באמת להציג מתחרה לאייפון, ולא רק בזכות המחיר. כרגע מדובר במכשיר מעניין, שודאי יצליח מאד למרות ממשק רחוק ממושלם ועיצוב שנראה כאילו החברה לא ראתה אייפון מימיה. אבל הוא מרתק בעיקר מכיוון שהוא מייצג נסיון ראשון של חברת הסלולר הגדולה בעולם ליצור מכשיר מגע. המכשירים הבאים, ובמיוחד מכשיר סדרת N הבאה עם ממשק מגע, יהיו מעניינים באמת.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully