וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נווט לא מושלם

דידי חנוך

6.10.2008 / 2:08

נוקיה 6210 Navigator מספק את חוויית הניווט הטובה ביותר שיש בסלולרי, אבל עדיין לא טובה מספיק

נוקיה 6210 הוא מכשיר ממוצע מאד כמעט בכל התחומים. העיצוב שלו הוא מאד סטנדרטי למכשיר נוקיה כיום, המצלמה שלו היא מצלמת 3.2 מגפיקסל שהפכה לסטנדרט במכשירים ברמתו, והממשק שלו הוא ממשק S60 שתמצאו באחוז גבוה יותר ויותר ממכשירי נוקיה בשוק המקומי. בכל הפרמטרים האלה, מדובר במכשיר סביר בהחלט שיעשה בדיוק מה שתצפו שיעשה. לא יותר. לא פחות.

אבל דבר אחד מייחד את המכשיר, והדבר הזה משמעותי מספיק כדי להיות חלק משמו: זהו מכשיר נוקיה הראשון שמגיע לארץ שהוא מכשיר ניווט יעודי. שיווק מכשיר ניווט ייעודי של נוקיה בישראל זה צעד אמיץ, מכיוון שהמפות של נוקיה לא מכסות את ישראל בפירוט שיאפשר למישהו להשתמש במכשיר למטרה זאת. היתרונות שלו לעומת מכשירים אחרים עם ניווט מובנה מסתמכים בלעדית על התוכנה של נוקיה, כך שלמרות שמדובר במכשיר סביר במחיר סביר גם למטרות כלליות, רוב הרוכשים הפוטנציאליים שלו ימצאו חלופות טובות יותר אם לא ישתמשו בניווט. ולכן, הניווט הוא גם המשתמש העיקרי עליו המכשיר יישפט.

הטוב

שני דברים מייחדים את הנויגייטור לעומת מכשירים אחרים של נוקיה עם GPS מובנה. האחד הוא כפתור הניווט, שמבצע שתי פונקציות עיקריות: מכל מסך במכשיר, כפתור הניווט מפעיל את תוכנת המפות המובנית. הגישה המהירה מסייעת כשצריך לדעת במהירות היכן נמצאים ולאן ללכת.

הפונקציה השניה של הכפתור היא למקם את המפה על המיקום הנוכחי. מכיוון שהמסך די קטן, לעתים קרובות מצאתי את עצמי נודד עם הסמן כדי לבדוק האם היעד שלי נמצא היכן שציפיתי שיהיה. האפשרות לחזור למיקום הנוכחי במהירות היתה גם היא מועילה ומוצלחת.

הייחוד השני של המכשיר הוא מה שמכונה "המצפן". זה אומר, בפשטות, שהמכשיר משנה את האוריינטציה של המפה בהתאם לכיוון אליו הוא מכוון כך שהצפון תמיד נמצא בצפון, ולא בחלק העליון של המסך. בפעם הקודמת שהייתי בחו"ל עם ניווט סלולרי, חוסר היכולת לדעת בדיוק לאן אני הולך לעומת המפה היתה הפריעה לי מאד, והמצפן עושה עבודה נהדרת בכיוון המכשיר בדרך הנכונה. אלמלא בעיות עליהם אתעכב בסעיף הבא, זאת ללא ספק היתה היכולת שהופכת את המכשיר הזה לטוב מסוגו ביתרון משמעותי. אגב, הנויגייטור הוא המכשיר הסלולרי הראשון עם יכולת כזאת, אך לא האחרון. G1 של HTC צפוי לכלול יכולת כזאת. וכמובן, ניתן לצפות שהיא תיושם בעתיד גם במכשירים אחרים של נוקיה ומכשירי אנדרואיד אחרים ובכלל התעשייה.

ככלל, תוכנת המפות של נוקיה עשתה עבודה טובה מאד בניווט בלונדון. האפשרות להשתמש באינטרנט הסלולרי כדי לחפש נקודות מפתח היתה מועילה, אם כי הייתי שמח לו רבות יותר מהן היו כלולות במפות עצמן על מנת לחסוך בעלות. עם זאת, נפח ההורדה של החיפושים הוא עשרות בייטים בודדים, כך שלא סביר שתמצאו את עצמכם משלמים הון לספקית הסלולר שלכם על קישוריות בחו"ל.

הרע

כל היכולות של המכשיר מרשימות מאד. הבעיה היא שהן לא עובדות מספיק טוב. רכיב ה-GPS במכשיר חלש מדי. הוא מאבד קשר עם הלוויינים ברגע שהוא נכנס לכיס, כך שלא ניתן לשלוף אותו ומיד לדעת היכן אתם. אמנם לוקח למכשיר זמן מועט יחסית לקלוט את הלוויינים מחדש - וגם בפעם הראשונה - אבל זה לא טוב מספיק. בעבר, כשניווטתי בחו"ל עם טלפון סלולרי ומקלט GPS חיצוני בטכנולוגיית SiRFIII, יכולתי לנווט בקלות גם כשהמקלט בכיס.

סוגיה שניה קשורה למצפן. הוא עובד נהדר. כשהוא עובד. בכל פעם שמכניסים את המכשיר לכיס, גם המצפן מאבד כיוון, ולו לוקח די הרבה זמן לחזור לפעולה. אנחנו מדברים כאן על דקות, בחלק מהמקרים. לא ממש ברור לי למה זה לוקח כל כך הרבה זמן. אם המכשיר יודע איפה אני, הוא צריך גם לדעת איפה הצפון. וגם אם יש פעולה שצריכה להתבצע על מנת שהוא יחשב זאת, היא צריכה להתבצע מהר יותר.

הסוגיה השלישית והאחרונה שפוגעת בשימושיות של המכשיר היא זמן סוללה. מדובר במכשיר עם זמן סוללה סביר בהחלט, כל עוד לא משתמשים ב-GPS בתדירות גבוהה. הניווט מרוקן את הסוללה כך שלא תוכלו לצאת לטיול בהרים ליום שלם ולסמוך על כך שה-GPS שלכם יספר לכם במשך כל היום היכן אתם נמצאים. כששבתי למלון לקראת ערב לאחר יום שבו השתמשתי בניווט בחלק לא גדול מהזמן, הסוללה היתה מחוסלת. וזה לא טוב מספיק.

בשורה התחתונה

נוקיה 6210 נויגייטור הוא לא מכשיר רע. הוא מכשיר חדשני, וישמש כטלפון סלולרי סביר בהחלט. אבל הוא לא מכשיר טוב מספיק. המכשיר משווק באורנג' במחיר סביר, כך שהוא לא עסקה רעה, אבל הוא לא מה שקיווינו לראות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

מספרים

מחיר באורנג':
59 ש"ח לחודש 36X חודשים = 2124 ש"ח
בשימוש מעל 100 ש"ח בחודש:
29 ש"ח לחודש 36X חודשים = 1044 ש"ח
בשימוש מעל 200 ש"ח בחודש:
0 ש"ח לחודש 36X חודשים = 0 ש"ח

מצלמה: 3.2 מגפיקסל

זיכרון: 64 מגה SDRAM, 120 מגה זיכרון משתמש. הרחבה בכרטיס מיקרוSD עד 8 גיגה

קישוריות: בלוטות' סטראופוני, HSDPA, GSM עולמי

זמן המתנה: 330 שעות
זמן שיחה: 3 שעות ו-40 דקות

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully