וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגים שמוגים

בוריס בולטיאנסקי

6.10.2008 / 11:29

כמו בשנה שעברה, גם השנה אוקטובר הוא חודש של יוזמות חברתיות - גדולות וקטנות - בעולם הבלוגים

לפני שנה התייחסתי בבלוגים שמוגים לשלושה אירועים של אקטיביזם עולמי באמצעות בלוגים שהתקיימו בחודש אוקטובר. כל השלושה נותרו רלוונטיים גם השנה, אבל למרבה הצער, רק שניים מתוכם אכן ממשיכים להתעדכן. ב-4 לאוקטובר 2007 התקיים "היום הבינלאומי של הבלוגרים למען בורמה" ונראה שמדובר היה באירוע חד פעמי. לפני שאמשיך לעסוק בקמפיינים הפעילים השנה, ברצוני להתייחס לנושא הזה תחילה ולשתף אתכם בשנקל שלי.

למעט התרמילאים שבאים לשמוע הרצאות על טיולים למזרח, עלתה [[מיאנמר]] (היא בורמה) לכותרות בישראל רק פעמיים בזמן האחרון. הפעם הראשונה הייתה בעת מחאת הנזירים שדוכאה ע"י השלטון הצבאי והפעם השנייה הייתה כאשר המדינה נפגעה מסופת ציקלון והמשטר הצבאי מנע והקשה על סיוע בינלאומי לנפגעי הסופה. אינני עוסק בזיהוי טרנדטים ותבניות בתור מקצוע, אבל סביר להניח שאם היינו מציגים את העניין במיאנמר באופן גרפי, היינו עדים לשתי פסגות סביב האירועים הללו ובקו אופקי במשך כל שאר הזמן. עם זאת, ההתעוררות ברשת הישראלית סביב [[דב חנין]] אשר מועמד לראשות עיריית תל-אביב נוטעת בי את התקווה שלבלוגרים יש כוח אמיתי לשנות.

לא רק מקומי

אבל בנתיים, מעבר לנושאים מקומיים, יש גם מיזמים שבאים לנסות ולהעלות את המודעות לבעיות גלובליות. פרוייקט ה-Blog Action Day מתנהל השנה בפעם השנייה. בשנה שעברה הפוקוס היה על איכות הסביבה ואילו השנה אנו נקראים לשתף את הרעיונות שלנו ואת נקודות המבט שלנו בעניין העוני. נכון לרגע כתיבת שורות אלה, מספר הבלוגרים והאתרים שהביעו רצון לקחת חלק במיזם עומד על למעלה מ-5200 כאשר הצפי הוא להגיע אל מעל 11 מיליון הקוראים שיש למשתתפים. לא עברתי על הרשימה, אבל מתוך קורא הרסס שלי אני יכול לראות שגם בלוגרים ישראלים הולכים לקחת חלק ביוזמה הזו ואני קורא לכולכם להצטרף אליהם.

יש קמפיינים ומיזמים אשר מיועדים ליום אחד מסויים בשנה, ויש כאלה שאורכים חודש שלם. זו היא כבר השנה השלישית שבה Pink For October מזמין אותנו לעצב מחדש את האתרים שלנו ואת הבלוגים שלנו בגוונים שכוללים את הצבע והורוד ולפעול בדרך זו להעלאת המודעות לסרטן השד. בשנת 2006, אלף וחמש מאות אתרים ובלוגים לקחו חלק במיזם ולאחר שנה מספרם הוכפל. כולי תקווה שגם השנה, מספר המשתתפים יהיה גדול פי שניים ממספרם אשתקד.

מסורת של טקסט

כחלק מן הקטעים שאספתי לבלוגים שמוגים של שבוע שעבר הייתה גם תחרות הסרטונים של ישרא-בלוג לקראת ראש השנה. לקראת התחרות עצמה כבר הבנתי שאני לא הולך להתייחס אליה בטור, שכן על שלושה מקומות הזוכים בפרסים התמודדו רק שלושה סרטונים. אני חושב שאני מסוגל להבין את התסכול של מארגני התחרות נוכח ההיענות הנמוכה להחריד (מבין אלפי הבלוגרים שכותבים באתר על בסיס קבוע, רק שלושה החליטו להשתתף). ישרא-בלוג לא ממש שייך ללברדרור של נענע10 – זוהי פלטפורמה של תוכן גולשים ולא תוכן שמופק ע"י מערכת קבועה (אם זה במסגרת פורטל תוכן או ערוץ טלויזיה) ואינו ממהר להצטרף למהפיכה הוידאו באינטרנט וזה באמת חבל – כי את הבלוגים שמייצרים תוכן וידאו אפשר לספור בארץ על שתי ידיים, וגם זה בקושי רב.

מנהלת ישרא-בלוג, [[אילנה תמיר]] מנתחת את כשלון פרוייקט הוידאו של ראש השנה ומעלה 4 סיבות עיקריות אשר הובילו לדעתה להשתתפות הנמוכה. הייתי רוצה להתייחס רק לאחת מן הסיבות הללו, היעדר מסורת הוידאו בישרא-בלוג. מסורת היא משהו שלא מופיע יש מאין והרבה פעמים אנשים פוחדים מחידושים ומעדיפים להתחפר בישן שעבר את בדיקת הזמן. נענע10 שישרא-בלוג מהווה חלק ממנו, הוא אתר שלפחות בחלקו מתבסס גם על תכני וידאו, אינטגרציה הדוקה יותר בין ישרא-בלוג לשאר נענע10 וכן קידום תכני וידאו ברמה גבוהה יכולים להביא לכך שאותה מסורת תתבסס ובתחרויות הבאות נזדקק להרבה יותר מיד אחת על-מנת לספור את המשתתפים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

וורדקמפ 2008

בחודש הבא צפוי להתקיים כנס וורדקמפ ישראל 2008. וורדקמפ הינו כנס אשר מוקדש למערכת הבלוגים הפופולארית וורדפרס וזאת תהיה השנה השנייה שבה הוא נערך. כפי שכבר נאמר בעבר, דברים לא קורים סתם ככה מעצמם ולכן הכנס לא יתקיים אם אנשים לא יתמכו בו ויעזרו לו להתקיים. כנס וורדקמפ 2008 זקוק לעזרתכם והתנדבותכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully