וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

דניס ויטצ'בסקי כועס על נינטנדו, שהציגה את קונסולת ה-DSi הלא מרשימה בעליל שלה השבוע לעולם

אוי, כמה שנינטנדו עצבנו אותי השבוע. אני לא מדבר על הזווית הישראלית, ועל כך שלחברה אין נוכחות בארץ – זה מצב שקיים כבר שנים והסיבות לכך לוטות בערפל. מה שעצבן אותי הייתה ההכרזה על ה-DSi - הגרסה השלישית של קונסולת הנינטנדו DS הניידת של החברה. להזכירכם, DS הושקה בסוף 2004 ובאמצע 2006 קיבלה שדרוג ראשון בדמות ה-DS Lite הקטנה והנחמדה יותר.

עכשיו הגיע ה-DSi, עם שתי מצלמות, נגן מוזיקה, טעינת משחקים מכרטיסי SD, חנות מקוונת, מחיר גבוה יותר מקודמתה ואפס חדשנות. לא, באמת, הבשורה הגדולה ביותר של הקונסולה – שימוש בכרטיסי זכרון נשלפים להורדת משחקים, עומדת בבסיס של קהילת המפתחים "האפורה" ל-DS. נכון להיום, כל אחד יכול לקנות התקן זול יחסית שיריץ משחקים ישירות מכרטיסי Micro-SD.

מעבר לכך, החידושים של הקונסולה החדשה פשוט לא מרשימים. שתי מצלמות? וואו, אנחנו ממש צריכים את זה, רק לא ברור למה. נגן מוזיקה? טוב שנזכרו, גם את האפשרות הזו המפתחים החובבים כבר כיסו בחומרת צד שלישי פשוטה וזולה. כך אנחנו נשארים עם גרסה מעודכנת שהדבר הכי משמעותי בה הוא הורדת חריץ הקלטות, מה שלא יאפשר לאנשים לנגן את קלטות ה-GBA הישנות שלהם, ויהפוך חלק גדול מהתוספים אותם קנו לבלתי-שמישים.

מעל לכך, מרחפת ההרגשה שנינטנדו הרגה את ה-DS בלי להשקיע יותר מדי בשדרוג. הרי ברור שתיכף יתחילו להופיע משחקים שמשתמשים במצלמות של ה-DSi (ואגב, כל התוכן הייעודי ל-DSi יכלול נעילה אזורית) ורבים מאיתנו יתפתו לעבור לקונסולה החדשה כדי לשחק בהם. וזה חבל, כי מנינטנדו – שהצליחה באמת לחדש גם עם ה-DS וגם עם ה-Wii – ציפיתי ליותר.

אי למי?

בסוף השבוע האחרון התקיימה בלוס אנג'לס תערוכת E For All – התערוכה שמנסה להמשיך את דרכה של E3 הותיקה, כשהיא גם פתוחה לקהל הרחב. והקהל, איך לומר, לא היה כל כך רחב. אני מניח שהיו פריטים רחבים בקהל הזה, אבל נתוני הנוכחות שפורסמו הראו כי רק 15,000 אנשים הגיעו ל-E For All השנה. פחות מ-18,000 של השנה שעברה, והרבה פחות מ-58,000 האנשים שפקדו את תערוכת PAX בסיאטל באוגוסט.

הסיבה לכך היא, כנראה, שסתם תערוכת משחקים מושכת נכון להיום רק את הקהל המקומי. אף אחד כמעט לא מגיע ממדינות אחרות, גם אם מדובר במדינות בתוך ארצות הברית. במקרה של PAX הנתונים הגבוהים הם תוצאה של השקעה – זה אירוע חובבים אמיתי, שנחשב להרבה יותר מתערוכת משחקים. ואילו E For All היה, כפי שאמרו אנשים שהיו במקום, סתמי. כמעט ללא מציגים מעניינים ומשחקים שאנשים מתים לראות.

האל חוזר, ושוב מביא איתו את המכונה

השבוע אנחנו מקבלים את הפרטים הראשונים על אחד המשחקים המעניינים ביותר של השנים הקרובות – Deus Ex 3. האמת היא שהוא מעניין בעיקר בזכות המורשת שלו: הכותר הראשון בסדרה היה לאחד מכותרי הפעולהתפקידים המרתקים של העשור האחרון, ואילו המשכו היה פחות טוב אבל עדיין מעניין.

ב-Deus Ex 3, שמפותח על ידי אולפן מונטריאול של eidos, אנחנו נקבל פריקוול לסיפור של המשחק המקורי. הוא יכלול כמה וכמה שינויי נוסחה, החל מדגש רב יותר על אקשן ועד להבראה אוטומטית אחרי כמה שניות. כמו כן, תהיה כאן מערכת מורכבת של שיפורי דמות וכלי נשק ומערכת התגנבות חדשה.

הבעיה היא ש-Eidos Monteral – המפתחת של המשחק, הוא אולפן חדש יחסית ללא רקורד של הצלחות או פרצופים מאוד מוכרים. מצד שני, גם Valve היו לא מוכרים בעליל עד שיצרו את Half-Life, וכולנו יודעים מה עשה המשחק ההוא לז'אנר הפעולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully