וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מודה ועוזב?

דידי חנוך

8.10.2008 / 13:51

איידיגיטל, מוטורולה, ודידי חנוך נמנים על מי שצריכים לבקש סליחה השנה

יום כיפור בפתח, ובאופן לא מפתיע אדם נזכר בטעויות, משגים ועוולות. שלו ושל אחרים. השבוע נדבר על שתי חברות שצריכות לבקש סליחה, שתי חברות שאם יעשו זאת, אולי ייקבלו הזדמנות נוספת.

הלו מוטו

עברה על מוטורולה שנה נוראית. לפני שנה, החברה היתה במקום השני בשוק הסלולר העולמי, כיום היא בסכנת הידרדרות למקום הרביעי. אבל יותר מכל חברת טכנולוגיה גדולה אחרת, מוטורולה אחראית ישירות לצרות שלה עצמה. החברה ייצרה בשנים האחרונות מכשירים שסיפקו חוויית משתמש רעה, יכולות שלא עומדות בקו אחד עם המתחרים, וממשק שהיה מביך וכיום הוא מביש. לעתים נראה, ולא מסיבות של לוקאל פטריוטיות, שהחטיבה המקומית של החברה היא היחידה שיודעת מה היא עושה. המכשירים לרכב שמפותחים בארץ הם בין הטובים בתחומם או הטובים בתחומם.

אבל רוב הצרכנים רוצים מכשיר אישי. ואלה לקו בחסר. בזמן שהמתחרים שיפרו את חוויית המולטימדיה והאינטרנט של המכשירים שלהם, מוטורולה הוציאה עוד רייזר ועוד רייזר ועוד רייזר. המחיר שהחברה שילמה על חוסר החזון שלה, על התרבות התאגידית הלוקה בחסר שלה ועל המוצרים הנחותים שלה היה כבד. כבד מאד. והשמועות שנפוצו בחודשים האחרונים על כך שהחברה שמה את יהבה על מכשיר עתידי שיריץ את מערכת ההפעלה חלונות מובייל של מיקרוסופט היו פשוט מדכאות.

אבל לאחרונה שמענו קולות ממוטורולה שנותנים מקום לאופטימיות זהירה. נאמר שהחברה תגברה משמעותית את המחלקה שאמונה על פיתוח מכשירים לאנדרואיד, מערכת ההפעלה הסלולרית הפתוחה של גוגל. אנדרואיד, לפי דיווחים ולאחר משחק עם האמולטורים השונים, מספקת כבר במצבה הנוכחי חוויית משתמש טובה בהרבה משל חלונות מובייל או משל הממשק של מוטורולה עצמה.

זה הזמן של מוטורולה לחתוך כל קשר למוצרי העבר בתחום הסלולר. תחת הנהלה חדשה, חטיבת הסלולר החדשה שלה חייבת להתחיל להביא לשוק מוצרים שונים, טובים יותר. ההנדסה של החברה תמיד היתה טובה. עכשיו הגיעה העת לשים במוצרים האלה גם תוכנה טובה באותה המידה. מבחינתי, עצם שינוי הכיוון הרדיקלי הדרוש יהיה ההודאה בטעות. עצם השינוי יהיה ההתנצלות לה ראויים הלקוחות ובעלי המניות של החברה. שלא לדבר על העיתונאים שצריכים לבדוק את מוצריה.

אותה גברת?

כמה רבות היו התקוות כשאיידיגיטל החליפה את ידע בתור יבואנית אפל בישראל. סוף סוף יזכו מוצרי אפל ליבואנית שמבינה את המותג, את ערכי השירות של החברה ואת הקשר הכמעט מיסטי בינה לבין לקוחותיה. איידיגיטל, כך נאמר לנו, הוקמה כדי להביא לארץ את האייפון. הוקמה כדי לתת ללקוחות אפל ולקוחות אפל הפוטנציאליים בישראל את השירות לו הם ראויים.

אבל במשך השנה הראשונה לקיומה, איידיגיטל היא אכזבה קשה. המחירים בארץ עדיין יקרים באופן חסר פרופורציה למחירי מק בעולם. השירות עדיין לוקה בחסר. מאז הקמת החנות החדשה, יצא לי לשמוע כמה סיפורים על אנשים שהלכו אליה במטרה לקנות מוצרים ויצאו בידיים ריקות מכיוון שאיש לא נתן להם שירות. וזאת בזמנים בהם החנות לא היתה עמוסה. ואייפון? יוק.

אבל כמו מוטורולה, גם לאיידיגיטל עדיין יש תקומה. ציבור המקיסטים עדיין מעדיף אותה על ידע, מכיוון שאיידיגיטל לפחות יודעת להתחפש ליבואנית אפל ראויה. אבל הגיע הזמן לתת גם תוכן לצורה. אני אוחז כבר חודשים בתיאוריית קונספירציה בלתי מבוססת שהסיבה שהאייפון לא הגיע עדיין לארץ היא שהוא אמור לצאת בחברה ספציפית במועד ספציפי, שיתרחש ברבעון הראשון של השנה הבאה. ואם זה יקרה, הרי שלפחות נדע שיש סיבות למהלכים של החברה. ונדע שיש מקום להאמין בעתיד שלה כיבואן שונה ממה שהכרנו בעבר.

סליחה

השבוע קיבלתי מייל מאדם שחברתו סובלת מטרשת נפוצה. המייל הזה גרם לי לשנות את עמדתי בנוגע לשם הטור שלי בימי שני. כשבחרנו בשם, ידעתי שהוא ירגיז אנשים. וזה היה ממש בסדר מבחינתי. זה טור על דברים מרגיזים, אחרי הכל. טור על רעות חולות באינטרנט ובעולם הטכנולוגיה.

ידעתי שהוא ירגיז אנשים, אבל לא באמת הבנתי כמה הוא עשוי לפגוע באנשים. ספציפית, כמה הוא עשוי לפגוע בסובלים מהמחלה ובקרובים אליהם.

המכתב שקיבלתי שכנע אותי שטעיתי, ואני מתנצל על הבחירה בשם. בשבוע הבא, יהיה לטור שם אחר. אם יש לכם הצעות, אשמח לשמוע אותן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully