וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להתראות, סוני

סדרת Tekken, שהייתה במשך הרבה שנים בלעדית לקונסולות של סוני, תגיע בסתיו הבא גם לאקס-בוקס 360

תערוכת המשחקים של טוקיו – אחת משלוש התערוכות הגדולות בעולם המשחקים (יחד עם PAX האמריקאית ותערוכת לייפציג האירופאית) מסתיימת היום, והחברה המעניינת ביותר השנה הייתה, בעיניי, סוני. זאת בזכות שתי הכרזות – שתיהן טובות לחובבי משחקים, אך אחת ממש לא טובה עבור החברה עצמה.

להתראות, סוני

נתחיל מהחדשות הרעות לסוני, שדווקא תשמחנה רבים מכם. כפי שכבר כתבתי במדור הוידאודרום, טקן 6 – שכבר הושק למכונות המשחקים ביפן אבל יגיע לבתים רק בעוד שנה – יושק לא רק לפלייסטיישן 3 אלא גם לאקס-בוקס 360. מתוך שמונה כותרי הסדרה שיצאו עד עכשיו, רק אחד הגיע לקונסולה ביתית שאינה מתוצרת סוני - גיימבוי אדבנס, וגם זה היה ב-2001.

איבוד הבלעדיות על הזיכיון הזה אמנם תואם את הגישה של סוני לדור הזה של הקונסולות, שגורסת כי לא צריך כותרים בלעדיים כדי למכור מכשירים, אבל בפועל מדובר גם במכה תדמיתית. תגידו מה שתגידו, אבל אנשים רבים עדיין קונים קונסולות בזכות ספריות המשחקים שלהן, ובעידן בו הפלייסטיישן 3 היא הקונסולה היקרה ביותר בדור, איבוד הבלעדיות הוא אפילו בעיה יותר קשה.

בנימה אישית מאוד, אני אוהב את הפלייסטיישן 3. אבל בו בזמן, אני נאלץ להודות שמדובר בכישלון. לאו דווקא מבחינת מכירות – אלה דווקא משתפרות מחודש לחודש, אלא בעיקר מבחינת תפיסה. כונן הבלו-ריי שעומד בבסיס ה-PS3 ואחראי במידה לא מעטה למחירה הגבוה מתברר כמיותר למדי מבחינה מעשית, זאת בעקבות ההשתלטות של תחום התוכן המקוון על שוק הסרטים. גם המערכת המקוונת של הקונסולה, שלא פותחה מספיק לפני ההשקה, נחשבת לנחותה בהשוואה לזו של האקס-בוקס 360, והדבר מושך אנשים לכיוון הקונסולה של מיקרוסופט. בסופו של יום, בסוני צריכים לנסות ולהחזיר את עצמם לקדמת הבמה, ואיבוד הזיכיון של Tekken הוא לא הדרך לעשות זאת.

ההתנגדות מסלימה

הידיעה השניה נוגעת גם היא, כאמור, להכרזה של סוני, אבל הפעם מדובר בצעד חיובי ויש שיאמרו חיוני לחיזוק הפלטפורמות הנוכחיות שלה. מדובר בחשיפת האינטראקציה בין Resistance 2 שמגיע בעוד מספר שבועות לבין Resistance: Retribution – משחק PSP שעומד לצאת באביב הבא. מעבר לכך שניתן יהיה לשחק בכותר עם הג'ויסטיק של פלייסטיישן 3, תכונה עליה שמענו לפני מספר שבועות, יש גם השלכות יותר מרחיקות לכת לחיבור ה-PSP שלכם ל-PS3 כשבתוך הכונן של שתי הקונסולות יש Resistance.

מה שיקרה כשתעשו זאת, היא "הדבקה" – גרסת הפלייסטיישן 3 תדביק את הגיבור של Retribution בוירוס הכימרה, מה שישנה את היכולות שלו. כך, למשל, יוכל הגיבור "המשודרג" לשחות ללא הגבלת זמן ולפתוח דלתות אותן לא היה יכול לפחות קודם. מעבר לכך, גם מערכת הבריאות תשתנה לכזו שמרפאה אתכם אחרי כמה שניות של מנוחה.

המגניבות כאן נובעת לא רק מהבונוס שנותנת גרסת ה-PS3 לאחותה הקטנה, אלא גם מעצם האינטראקציה שבין שתי הקונסולות של סוני. כשזה נעשה באופן חכם ולא סתמי, והתוספות שנותנת האינטראקציה הזו באמת נותנות בונוס משמעותי לבעלי שתי הגרסאות, מדובר במקדם מכירות משמעותי ובדבר מגניב עבור השחקנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully