וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוצר קטן

הפרק החדש בסדרת ראצ'ט וקלאנק הוא משחק מצויין, אבל קצר מדי ומסתמך על ההיכרות שלכם עם הסדרה

לפני מספר לא רב של חודשים, כתבתי כאן כמה אני אוהב את Ratchet & Clank Future: Tools of Destruction - הכותר הראשון בסדרת משחקי הפלטפורמה של Insomniac Games שהגיע לקונסולת הפלייסטיישן 3. אם אתם לא רוצים לקרוא את הביקורת ההיא (הקישור בסוף הביקורת הזו), אסכם בקצרה: מאוד אהבתי את המשחק. מדובר היה באחד מכותרי הפלטפורמה הטובים בהם שיחקתי, הן מבחינת המשחקיות עצמה והן מבחינת האורך. המשחק הגדול הבא בסדרה יגיע רק בסתיו הבא, ובינתיים אנחנו מקבלים את Quest for Booty


אקדים ואומר, לא מדובר במשחק "מלא". הכותר, שהושק בשטחים בהם יש חנות מקוונת של פלייסטיישן ככותר להורדה, מגיע לארץ במחיר של 99 שקלים, וכמות התוכן אותה אתם מקבלים הינה בהתאם. ניתן לסיים את המשחק הזה ב-3 שעות, וגם זה בלי להתאמץ. האם זה הופך אותו למיותר? על זה אנסה לענות בסוף הביקורת הזו.

מחפשים את קלאנק

Quest For Booty מתחיל במקום בו נגמר קודמו. ראצ'ט הלומבקס בדיוק הביס את הקיסר טאכיון, וחזה בספק-חטיפה של הסיידקיק המתכתי שלו קלאנק על ידי יצורים בין-מימדיים בשם זוני, אשר לקחו אותו למקום לא ידוע. במהלך המשחק החדש, מחפש ראצ'ט דרך לאתר את קלאנק, ולהבין מה קרה לו. וזאת הבעיה הגדולה של הכותר הזה - יהיה לכם קשה להתחבר אליו בלי לשחק בקודמו, או לפחות במשחק כלשהו בסדרה.

אבל אם אתם מכירים את הנפשות הפועלות, תקבלו שלוש שעות של הנאה צרופה. המשחקיות של Tools of Destruction נשארה כמעט ללא שינויים, והשינויים אותם אנחנו כן מקבלים רק מבורכים. כך, למשל, יכול ראצ'ט עכשיו לתפוס אבנים בוערות או חיות זוהרות ולהעיף אותן למרחקים בשביל לפוצץ שער או להאיר את דרכו. השינוי הנוסף הוא האפשרות ליצור קשר עם פלטפורמות ולהזיזן מרחוק. מעבר לכך, מדובר באותו הראצ'ט שקופץ, מרביץ לאויבים ומשתמש בארסנל כלי נשק קטן אך משעשע.

השלבים של הכותר החדש מתבססים כולם סביב כוכב אחד, עם אזור טרופי ואזור של מערות - לא הרבה גיוון, אבל כאמור, זה לא משחק ארוך. הפאזלים המפוזרים בשלבים לא נופלים ברמתם מאלה של קודמיהם, ובמקרים מסויימים אפילו קשים יותר, אך כמעט ללא רגעים מתסכלים. היו מספר פעמים בהם הרגשתי שאני הולך לאיבוד, אבל אחרי כמה שניות הצלחתי להבין לאן ללכת, כך שגם זו לא בעיה אמיתית מבחינתי

האורך קובע

השאלה האמיתית היא האם שווה לבזבז כמאה שקלים על משחק קצר כל כך. יש שיאמרו כי זה העתיד - כותרים אפיזודיים קצרים דוגמת אלה של האף לייף 2, אבל קשה לי עם הרעיון הזה. אני מוכן לחכות שנתיים למשחק ארוך ושלם, זה עדיף מבחינתי על פני המתנה קצרה למנה קטנה. אבל אין מה לעשות, שמחתי מאוד לפגוש שוב את ראצ'ט ואת חבריו, ונהניתי משלוש שעות המשחק ב-Quest For Booty.

לדעתי, אם אהבתם את הכותר הקודם, בהחלט כדאי לכם לשחק גם במשחק הזה. אבל בעתיד, כדאי שב-Insomniac Games יעבדו רק על משחקים גדולים, ויוציאו אותם למדפים מוקדם יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • quest for booty

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully