וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד חוזר הניגון

דידי חנוך

13.10.2008 / 0:13

Archos 5 היה יכול להיות מכשיר מדהים. אבל חברת האם שלו מכשילה אותו בבחירות שגויות

כמו בכל שנה, בואו של הסתיו מסמל גם את הגעתה של סדרת נגנים חדשה מבית Archos הצרפתית. ארכוס קנו לעצמם שם כיצרני נגנים מצוינים, עם הרבה יכולות והרבה בעיות. הראשונה שבהן היא התמחור: לארכוס תמיד היתה נטייה לעבוד בשיטה מודולרית - אי אפשר לרכוש נגן של החברה ולהנות מכל היכולות. להקלטה מהטלויזיה, צריך לרכוש יחידה נפרדת. לקודקים מסוימים צריך לרכוש את הקודק, ויכולות אחרות מופעלות באמצעות תוסף תוכנה שדורש, תאמינו או לא (עדיף שתאמינו), לפתוח את הארנק פעם נוספת.

הבעיה השניה היא הממדים: ארכוס התמחו בנגני וידאו בגודל 4.3 אינץ' ומעלה בתקופה בה האייפוד טאץ' קיבע את 3.5 אינץ' כגודל הקלאסי לנגן וידאו נייד. המכשירים שלה, שלפני שנתיים נראו סקסיים להחריד, נראו לפני שנה גדולים, מגושמים ועבים מדי.

כעת מגיע הדור החדש, שכבר לא משווק כנגן וידאו כי אם כ"לוחית אינטרנט". אך האם השינויים הספיקו כדי להחזיר את התנופה? כדי לנסות לתת תשובה לשאלה הזו, יצאתי לבדוק את Archos 5.

חתיך

הדבר הראשון שיש לומר בנוגע לארכוס 5 הוא שמדובר במכשיר יפהפה. הקווים עוגלו, הכפתורים הפיזיים הוסרו, ומה שנשאר זו פיסת טכנולוגיה יפהפיה. הבעיה היא שעדיין לא מדובר במכשיר שבאמת נוח לשאת בכיס. זה לא בלתי אפשרי, ובהחלט קל יותר מאשר בדור הקודם, אבל התוצאה עדיין רחוקה מאידאל הנגן הנייד. המכשיר מרגיש נוח, וכולל רגל נשלפת שמאפשרת לשים אותו בלי להסתבך על השולחן - שימושי בעיקר במקומות כמו רכבת.

גודל המסך של המכשיר הוא 4.8 אינץ'. כלומר, ארכוס הלכו בכיוון ההפוך ממה שאולי ניתן היה לצפות לו. בעבר, המכשירים שלהם צוידו במסכי 4.3 אינץ'. כיום, ככל הנראה מתוך החלטה לא להתחרות ישירות במכשירים של אפל, הם מציגים דור בעל מסך עוד יותר גדול. עם זאת, המכשיר עצמו לא גדול יותר מקודמיו. חיסול הכפתורים הפיזיים פינה נדל"ן למסך רחב אמיתי, שבמקרה הזה גם מתהדר ברזולוציה גבוהה מאד, 800x480 פיקסלים.

בכל הנוגע להנדסת חומרה, אין ספק שארכוס עשו כאן עבודה יפה מאד. היה משמח לו היו הולכים עוד צעד ושמים במכשיר מסך מגע Capacitive, כמו זה של האייפון או ה-G1, ולא מסך Resistive. ההבדל החשוב בין השניים הוא שמסך קפסטיבי טוב בהרבה לעבודה עם האצבע, ועל כך נרחיב בסעיף הבא.

ממשק

הממשק של המכשיר שונה לחלוטין מזה של הדגמים הישנים ונועד לספק שליטה מלאה בו באמצעות מסך המגע. הבעיה, כפי שציינתי בפסקה הקודמת, היא שטכנולוגית מדובר במסך פחות מתאים לשליטה באצבע. בנוסף, האייקונים קצת קטנים מדי עבור אצבעות, זאת כשאתם אמורים להשתמש בהן ולא בעט מיוחד. וזה לא תמיד נוח. במהלך הימים בהם בדקתי את המכשיר, מצאתי את עצמי לוחץ על הדבר הלא נכון שוב ושוב. אמנם לא ניחנתי בקואורדינציה הטובה ביותר בעולם, אבל היא מספיק טובה בדרך כלל להפעלת מכשירים טכנולוגים. בנוסף, צריך ללחוץ די חזק כדי שהמכשיר יזהה לחיצה, שוב תוצאה של הבחירה במסך מהסוג הישן.

הבעיות הפיזיות מצערות מכיוון שמדובר בממשק שיכול היה להיות מצוין. הוא יפה מאד, והניווט בו הגיוני. אם רק האייקונים הממוקמים באופן הגיוני היו מגיבים כשלוחצים עליהם, היה דיסקו. אבל הם לא. אז לא.

מדיה

כנגן מדיה נטו, קשה למצוא פגמים בארכוס. בכל הנוגע לתצוגת מולטימדיה, המסך שלו מעולה, והוא תומך בכל הפורמטים בהפ ניתן להניח שהוא יתמוך. אבל גם כאן אנחנו נתקלים בבעיה הפסיכולוגית שגורמת לארכוס למכור מכשירים נכים ולבקש עוד כסף כדי להפיק מהם את המיטב. המכשיר מסוגל לנגן תכנים בקידוד בהפרדה גבוהה, אבל הוא לא יעשה את זה אם לא תרכשו תוסף תוכנה. הוא גם לא יתמוך ב-H.264 בלי תוסף תוכנה. מתסכל מאד לבדוק מכשיר שיכול להיות מעולה ולגלות שהוא נמכר כשרגל אחת שלו קשורה באזיקים והמפתח עולה עוד כסף. לא מדובר בהרבה כסף, אבל הדברים האלה אמורים להינתן בחינם. עד שארכוס יבינו את ההבדל בין פונקציונליות בסיס שעליה לא גובים כסף לבין אקסטרות שעליהן לגיטימי לבקש תשלום נוסף, הם לעולם לא יחרגו ממעמד של חברת נישה. המכשיר מנגן גם MP3, WMA ואם רק תשלמו עוד קצת הוא ינגן לכם גם AAC ו-AAC+.

יתרון אחד של מימדי המכשיר על המתחרה מבית אפל הוא שטח האחסון. ארכוס 5 מגיע בדגמים של 60, 120 ו-250 גיגה. אפשר לשים הרבה תכני וידאו ב-250 גיגה. גם ב-60, למעשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

אינטרנט

אבל ארכוס 5 לא אמור להיות סתם נגן. הוא אמר להיות לוחית אינטרנט. המכשיר מצויד בדפדפן אופרה שעושה עבודה טובה מאד בהצגת אתרים. הוא מנגן תכני פלאש, ומתמודד בלי בעיה עם יוטיוב. אבל גם כלוחית אינטרנט מדובר במכשיר מעט בעייתי. ראשית, בלתי אפשרי להפעיל את הדפדפן - ויכולות אינטרנט בכלל - בלי להוריד תוסף. זה אמנם תוסף חינמי, בניגוד לדור הקודם, אבל הוא דורש הרשמה. אם אתם מנחשים שבשלב הזה התחלתי לשקול למשוך את השערות מראשי, אתם צודקים. בעיה שניה היא אותו מסך מגע עליו דיברתי קודם. הוא מתבלבל בין לחיצות על קישורים לבין לחיצה לביצוע זום. ולפעמים הוא סתם לא מזהה את האצבעות שלכם.

בעיה שלישית היא סוגיית הקישוריות. זה הרי לא נגן, כי אם מכשיר אינטרנט. אז נחמד שיש לו WiFi, ואני מבין שזה לא הדגם - שצפוי להגיע לארץ גם הוא, לדברי היבואן - שמאפשר חיבור למודם סלולרי. אבל האם היה הורג אותם להוסיף קישוריות בלוטות' ולאפשר להתחבר לטלפון סלולרי כמודם? או בכלל, קישוריות בלוטות' במכשיר שהוא מוצר פרימיום? סמסונג כוללת קישוריות בלוטות' בנגנים שלה כבר יותר משנה.

ולמרות הכל

ארכוס 5 הוא מכשיר מתסכל, מכיוון שיש לו פוטנציאל להיות מדהים. אם כל מה שעולה עוד כסף היה מגיע בקופסה, ואם היתה קישוריות בלוטות', ואם מסך המגע היה קצת יותר טוב, הוא היה מדהים. אבל הוא לא. הוא סביר. למרבה המזל, ולמרות הכל, הוא מתומחר באופן סביר פלוס. דגם 60 הגיגה עולה 1,899 ש"ח, והדגמים עם יותר נפח עולים 2,299 ו-2,599 ש"ח. לשם ההשוואה, המוצר הנוכחי והמקביל של קואון, Q5 בן השנה, נמכר במחירים שנעים בין 2,489 ו-2,999 לדגם 60 גיגה. תודות לתמחור, ארכוס 5 הוא רכישה מומלצת למי שרוצה נגן וידאו נייד ומוכן לשלם את מחיר הגודל בכיס.

אבל זה מוצר שלא רציתי להמליץ עליו על בסיס המחיר. זה מוצר עם פוטנציאל להיות הטוב מסוגו. אך הפוטנציאל הזה נשאר לא ממומש.

  • עוד באותו נושא:
  • archos

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully