וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוגים שמוגים

בוריס בולטיאנסקי

13.10.2008 / 17:10

המהומות בעכו גררו לא מעט תגובות בבלוגים מקומיים, כולל התייחסות בעברית של בלוגרית ממוצא ערבי

אני לא יודע מי האשם העיקרי, או הראשון. זה לא משנה ולא מעניין אותי מי התחיל ומי המשיך ומי זרם ומי הסית ראשון. המאורעות שהתחוללו בעכו בימים האחרונים הם תעודת עניות לכל ניסיון לקיים יחסי גומלין נורמליים במדינה הזו בין אנשים שונים ובעלי אמונות שונות. ולהזכירכם, אם אפילו לרגע טעיתם לחשוב בכיוון הזה, החוק של מדינת ישראל, גם כאשר הוא שואב בחלקו מאותן אמונות, עדיין נמצא הרבה מעל האמונות הללו והוא הקובע במקרה של התנגשות בין לשון החוק ללשון האמונה ומפיציה.

על האירועים האלימים שהתרחשו בעכו החל מערב יום הכיפורים שמעתי בסמיכות רבה למעוד התרחשותן. קצת לפני כל זה, פרסמתי בבלוג האישי שלי פוסט שעסק ביחסם של הטוקבקיסטים אל כתב נענע10 אשר "העז" להציע דרכי פעולה אלטרנטיביות עבור האנשים שאינם צמים ואינם הולכים לבית הכסנת ביום כיפור. על-מנת לפתח את הרעיון של הפוסט, העליתי באוב זכרון ישן נושן מעברי על מחזה שהייתי עד לו לפני למעלה מ-10 שנים. גם אז היה יום כיפור, וכמו ילדים רבים הרגשתי שהכביש הוא נחלתי הבלעדית ב-25 השעות הללו. כמה דקות מאוחר יותר הייתי עד לאמבולנס שעבר ברחוב וספג שתי אבנים בדפנותיו – אבנים אשר הושלכו ע"י ילדים בגילי. דרך האתר שבנוי ומרגיש פחות כאתר ויותר כבלוג של עמותת "שקוף" גיליתי שקהלת צדק כמובן, ואין חדש תחת השמש. זה לא ממש עשה כותרות גדולות אבל מסתבר שגם בחיפה נסקלו רכבים באבנים, ע"י יהודים. אותם רכבים היו בדרכם לבית החולים רמב"ם, דבר שלא הפריע לאיש מבין מידיי האבנים.

אחד הקטעים ששותפו בקורא הרסס שלי הביא אותי לבלוג של בחורה ערבייה אשר מתייחסת לאירועי עכו מנקודת מבטה, ובעברית – דבר נדיר למדי בקרב הבלוגרים הערביים בארץ. מכל האנשים שכתבו על הפרשה, דבריה הם החודרים ביותר לדעתי. מן הראוי שכולנו נוקיע את ההתנהגות האלימה הזו מקרבנו ונאמץ את דרך השלום וההידברות.

גוגל וקומיקס

לפני זמן לא רב הושק הדפדפן של גוגל. מישהו בכלל זוכר איך הוא נקרא, או כיצד הוא נראה? מישהו בכלל משתמש בו? כנראה שכן. כמה אנשים מתוך אלה שהורידו אותו ביום ההשקה ממשיכים להשתמש בו בכל יום שעובר מאז? יש לי תחושה שמבחינה אחוזית, הם לא רבים במיוחד. אלה שבכל זאת זוכרים את ההשקה הרועשת יזכרו גם בוודאי כי היא לוותה בקומיקס בן כמה עשרות עמודים שסיפר על הדפדפן ועל החידושים הרבים שהוכנסו בו. כנראה שבגוגל יושבים לא מעט אנשים נוספים אשר עוקבים בקנאות אחרי סטריפים של קומיקס באינטרנט. הקומיקס XKCD הוא מבין הקומיקסים האהובים עליי באינטרנט נכון לתקופה הזו של חיי. באחד הסטריפים האחרונים עלתה הצעה לשלב מקריא טקסט לתגובות שאנשים כותבים לסרטונים השונים ביוטיוב וזאת במטרה לגרום לכותב הטוקבק לשמוע את מה שהוא כתב ולסנן בדרך זו טוקבקים טפשיים ומיותר לדעתו של יוצר הקומיקס.


אז נכון שבהחלט יכול להיות שמדובר בצירוף מקרים משעשע ותו לא, אך לפני כמה ימים הופיע הפיצ'ר הדמיוני באתר יוטיוב – הפעם על אמת.

בקצרה

לפני חודשים רבים הזכרתי בטור הזה את שירות ה[[בלוגדיבייט]] אשר נוצר במטרה לאנדקס ולהציג בצורה כרונולוגית דיונים המתקיימים בין בלוגים שונים סביב נושא מסויים ונבחר. זה די מביש שהתעלמתי מן הדיון שנפתח ע"י [[אורי קציר]] והפך לדיון בין בלוגי עם פרסום הפוסט של [[נמרוד אבישר]] הדיון הנ"ל מתנהל כבר במשך כחודש ימים והוא בהחלט יכול לשמש כדוגמא ומופת לפוסטים הצריכים להשלח אל אתר הבלוגדיבייט. הדיון הנ"ל נראה לעיני כמשפט שבו מופיע קציר כתובע ואבישר כפרקליט ההגנה של אברהם אבינו והתנהגותו במהלך ההסטוריה של חייו. זה ארוך למדי, אך זה המחיר שצריכים לשלם על הפרטנות של הניתוח מצד שני הצדדים. זה זמן רב לא היה דיון שחזרתי אליו כמה וכמה פעמים על-מנת לקרוא מחדש את הפוסטים ואת התגובות אליהם. בהחלט מומלת ושווה כל רגע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully