וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרעננים את התפוח

חברת אפל הציגה ליין חדש של המחשבים הניידים שלה והורידה את המחיר של המקבוק הפשוט

חברת אפל הכריזה היום על ליין חדש של מחשבים ניידים, המחליפים את 8 הדגמים הקיימים מסדרות מקבוק ומקבוק פרו. הדגמים החדשים נבנים באמצעות טכנולוגיה חדשה ששימשה ליצירת המקבוק אייר, ואפשרה לו להיות קל ודק מאוד. המחשבים גם כוללים שבבים גרפיים של חברת Nvidia - 9400m שמם, שכוללים את ערכת השבבים ואת המעבד הגרפי עצמו באריזה אחת עם 16 ליבות גרפיות. על פי גרף שהוצג, מספקים השבבים חדשים שיפור של פי 6 לעומת שבבי אינטל הקיימים, וכ-55 אחוז מהיכולות של Nvidia 8600M GT (ניתן לשדרג גם ל-9600m החזק יותר). חידוש נוסף הוא בדמות משטח מגע גדול יותר ב-39 אחוזים. המשטח מכוסה בזכוכית, והינו נטול כפתורים. הסיבה לכך היא שעכשיו, ניתן להשתמש בכל שטחו כבכפתור.

הדגם החדש הראשון הוא Macbook Pro. מעבר לחידושים אותם הזכרתי ולתכונות הרגילות כמו מקלדת מוארת וסטריאו רמקולים, יש בפרו החדש 50 אחוז פחות חלקים נעים, חיבור Display Port ואפשרות לשים כונני SSD. מבחינה עיצובית, המחשב החדש כולל את כל המחברים בצד אחד, והנו דק יותר מקודמו (כ-2.5 ס"מ עוביו). המקבוק פרו יגיע בשני דגמים - שניהם עם מסך 15.4 אינץ'. ההבדלים הם שבדגם הפשוט יותר, שיעלה 1999$, יהיה מעבד 2.4 גיגההרץ עם שני גיגהבייט RAM וכונן קשיח של 250 גיגהבייט, ואילו בדגם של 2,499$ יהיה מעבד חזק יותר, 4 גיגהבייט זכרון ו-320 גיגהבייט בכונן קשיח.

התקווה כי אפל תשיק מחשב שמתחרה בקטגוריית ה-netbook הזולה התבדו, אך החברה אכן הורידה את המחיר של המקבוק הפשוט הבנוי מפלסטיק ל-999 דולרים. מעבר לכך, הכריזה החברה על ליין חדש של מקבוקים שייבנה ממתכת בתהליך הזהה לזה של מקבוק פרו החדש. המחשבים בקטגוריה הזו יכללו דגם ב-1299 עם מסך 13.3 אינץ', מעבד 2 גיגההרץ, 2 גיגהבייט זכרון וכונן קשיח של 160 גיגהבייט (בנוסף לחידושים אותם פירטתי קודם); ודגם ב-1599 דולרים עם מעבד 2.4, כונן קשיח של 250 גיגה ומקלדת מוארת. לשני הדגמים ניתן להוסיף כונן קשיח SSD, להרחיב את הזכרון ל-4 גיגהבייט ואת הכונן הקשיח ל-320 גיגה.

הגרסה המחודשת של ה-Macbook Air תכלול את חיבור ה-Mini Display Port, כמו גם את הכרטיס הגרפי החדש וכונן קשיח של 120 גיגהבייט ב-1799 דולרים, ואילו מי שיהיה מוכן לשלם 2499$ יקבל גם מעבד של 1.86 גיגההרץ וכונן SSD של 128 גיגהבייט.

חוץ מהמחשבים, הכריזו באפל גם על מסך חדש בגודל 24 אינץ'. למסך חיבור USB, Magsafe ו-DisplayPort, כמו גם תאורת LED אחורית ורזולוצייה של 1920x1200. המחיר - 899$.

אי אפשר בלי עקיצה

באפל גם לא פספסו הזדמנות לצחוק קצת על מיקרוסופט. אחת מהסיבות להצלחת המק לדברי אנשי אפל היא ויסטה - מערכת ההפעלה האחרונה של מיקרוסופט, שגרמה לאנשים לחפש אלטרנטיבה בדמות המק. זה, יחד עם דברים כמו תאימות גבוהה יותר ושיווק מוצלח העלו את נתח השוק של מחשבי החברה בשנים האחרונות ממספר שנמדד בספרה בודדת ל-17.6 אחוזים. כמו כן, התהדרו בחברה בכך שמחשביהם החדשים הרבה יותר "ירוקים" מהקודמים, הן מבחינת תהליך היצור והן בכל הקשור לחומרים.

אה, ולחץ הדם של סטיב ג'ובס, כפי שפורסם במהלך האירוע, הוא 11070. קצת נמוך, חייבים לציין.

התייחסות של איידיגיטל

חברת איידיגיטל התייחסה להכרזה החדשה, באומרה "המוצר החדש יגיע לישראל בשבועות הקרובים וניתן יהיה לרכישה בחנות בקניון רמת אביב או באתר האינטרנט של אידיגיטל. כמו כן, ניתן יהיה לבצע הזמנה מוקדמת כבר ביומים הקרובים.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully