וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק הגאדג'טים: ממשיכים למכור אבל המשווקים במתח

פז וייסמן

15.10.2008 / 11:08

יבואניות המחשבים והגאדג'טים בארץ משדרות עסקים כרגיל, וטוענות לאחוזי מכירות גבוהים

משבר האשראי העולמי והציפיות למיתון יוצרים דריכות רבה אצל הצרכנים, ונראה כי בתגובה מכירות מחשבים וגאדג'טים עלולות להיפגע. בינתיים החברות משדרות אופטימיות, אך במידה והמשבר יחריף תיתכן פגיעה במכירות. משווקות המחשבים והגאדג'טים הגדולות אינן יושבות בחיבוק ידיים והן מתחילות להיערך לימים הסגריריים שיבואו. יבואניות מחשבים וגאדג'טים מקומיות כמו ח.י, המייבאים את מחשבי LG וחברת רונלייט המייבאת את מוצרי אסוס ומיו לארץ נערכות למשבר. כמובן שההיערכות נרשמת גם בקרב המשווקות הגדולות, כמו רשת באג.

עופר מורן, מנכ"ל רשת באג, אינו רואה בשלב זה פגיעה כלשהי ממשבר האשראי, אולם יחד עם זאת מזהיר כי אסור לשבת על מי מנוחות. "מניסיון עבר, שהיה בתקופת משבר הבועה, המצב עדיין טרי מדי בכדי להסיק מסקנות. בתקופה האחרונה, ובתקופת החגים בפרט, לא צפינו פגיעה במכירות, וביום שישי שלאחר יום כיפור הן אף עלו ושברו שיא שנתי של מכירות".

מורן לא צופה פגיעה בפעילות הקמעונאית של הרשת, אולם בכל זאת מצביע על מגמה מדאיגה של הוזלת מחירים. "אנחנו פעילים בשוק של מוצרי צריכה להם כולם זקוקים, כמו מחשבים ונגני מוסיקה ומצלמות. במקרה הגרוע אני צופה שלקוחות ירכשו מחשבים זולים יותר במקום מחשבים יקרים". יחד עם זאת הוא מציין כי ישנה ירידת מחירים טבעית, הן עקב היקפי הייצור הגדולים בעולם והן בגלל ירידת מחירי השבבים. אולם למרות ירידת המחיר באג מפצה על זאת במכירות גבוהות יותר, כך שבסך-הכל ההכנסות לא נפגעות, לדברי מורן.

חוששים למרות המכירות הטובות

גיא דה-פיצ'וטו, מנכ"ל חברת רונלייט, המייבאת לארץ את מוצרי מיו, אסוס ונינטנדו, שותף לדעתו של מורן. "אנחנו לא מרגישים את המשבר בחצי השנה האחרונה, והיקף המכירות שלנו היה לפי הציפיות, גם בתקופת החג. למרות שבחודש האחרון השווקים העולמיים ספגו מכה קשה, אנחנו לא רואים פגיעה במכירות. יתכן והסיבה היא שכעת תקופת החגים בישראל, המאופיינת בריבוי מכירות. אולם למרות המכירות הטובות אנחנו חוששים ומחכים בדריכות לתגובת הצרכנים". בכדי להתמודד עם המשבר והירידה בביקוש רונלייט מתכוונת לשווק באופן אגרסיבי יותר ולצמצם מחירים.

"אין התפשרות על איכות מחשבים במגזר הפרטי, אולם המגזר העסקי הפך להססן", אומר רענן ביבר, מנכ"ל דל ישראל. בדל מבחינים בהאטה מסוימת במכירות המחשבים מהרבעון השני. את ההאטה מפצל ביבר בין הסקטור הפרטי לסקטור העסקי. "בסקטור הפרטי אנחנו לא רואים פגיעה במכירות, להיפך: אנשים קונים מחשבים ואינם מתפשרים על דגמים זולים במקום הדגמים היקרים יותר. אולם בסקטור העסקי ישנה הססנות שמאופיינת בדחיית עסקאות, אך בינתיים אנחנו לא רואים ביטול של פרויקטים. כמו כן המצב גורר תחרות רבה יותר בשוק על כל עסקה".

עודד קטקו, נציג מכירות סאנדיסק בארץ צופה פגיעה במכירות מוצרי היוקרה, אך לדעתו לא תהיה פגיעה במוצרי טכנולוגיה בסיסיים. "אנחנו צופים כי מכירות של נגני מוסיקה שיפגעו יהיו בתחומי מוצרי היוקרה, כמו נגנים במחירים שבין 1,000 ל-3,000 שקלים. לעומת זאת לא תהיה פגיעה במכירות במוצרי טכנולוגיה בסיסיים כמו דיסק און קי וכרטיסי זיכרון. כמו כן, ישנה ירידה טבעית של מחירים לכל ג'יגה בייט".

בינתיים השיקה דל קמפיין פרסומות חדש בישראל, במטרה לקדם את מכירת המחשבים בארץ. לא ברור אם מדובר במהלך שנובע מהאטה במכירות עקב המשבר או מהתחרות הצפויה מול יצרניות מחשבים אחרות. מה שכן בטוח הוא שבתקופה הקרובה צרכנים יהיו זהירים יותר בהוצאותיהם על טכנולוגיה.

  • עוד באותו נושא:
  • גאדג'טים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully