וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מק רויאל

זיו קיטרו

19.10.2008 / 10:56

זיו קיטרו צלל אל תוך הממשק של האייפון, ומצא עבורכם כמה טיפים שימושיים שיכולים להקל על חיי המשתמשים במכשיר

ה-iPhone הוא יותר מסתם עוד מכשיר סלולרי. היכולות המובנות שלו, יחד עם התוכנות הנהדרות שנכתבו עבורו, הופכות את הטלפון, בין השאר, גם לקונסולת משחקים ומכשיר PDA משוכלל ביותר. וכמו בכל מכשיר מורכב כל כך, גם מתחת לשכבת השימושיות הבסיסית של האייפון תוכלו למצוא לא מעט טריקים שכדאי להכיר.

.

צילומי מסך ושמירת תמונות

כדי לעשות צילום מסך באייפון, כל מה שצריך לעשות הוא ללחוץ במקביל על כפתור הכוח וכפתור ה“בית“ (הכפתור האחד שנמצא בחזית המכשיר). ניתן לצלם כל דבר שמופיע על גבי הצג והתמונה עצמה תשמר בתוך ספריית התמונות.
כאשר תחברו את המכשיר למק שלכם, תוכנת iPhoto תמהר להתעורר ולהציע לכם לייבא את התמונות, כפי שהיא עושה עם כל מצלמה. טריק נוח כשרוצים להציג צילום מסך ממשחק בו הגעתם לשיא חדש או סתם משהו שיצרתם בתוכנה.

גלשתם באינטרנט דרך הדפדפן של האייפון ומצאתם תמונה שאתם רוצים לשמור? על פניו, לא נראה שיש משהו לעשות בעניין. לחיצה על התמונה לא עושה כלום, לחיצה כפולה במקרה הטוב תגדיל את התמונה. אבל אל דאגה, לא צריך לעשות צילום מסך כדי ללכוד את התמונה שמצאתם. לחיצה ארוכה על התמונה תעלה מסך בו תוכלו לבחור לשמור אותה. כך היא, כמו צילומי המסך, תופיע בתוך אלבום התמונות.

מציאת כתובת של קישור והגדלת טקסט בספארי

אם נתקלתם בקישור ואתם לא בטוחים לאן הוא מוביל, לחצו על הקישור לחיצה ארוכה. חלון שקוף למחצה יופיע ויציג לכם את הכתובת המלאה אליה אתם עומדים להישלח. חבל שאפל לא הוסיפו או מתכוונים להוסיף (בעתיד הנראה לעין) את היכולת להעתיק ולשמור טקסט.

אחת מהיכולות שהופכות את ספארי לדפדפן נוח כל כך היא היכולת להתאים פסקות לגודל המסך לקריאה נוחה יותר. אתם קוראים כתבה על מסך האייפון ויש לכך כמה טורים בכתב קטן? אפשר להשתמש בזום כדי להגדיל את המסך ולקרוא את הטקסט אבל הקשה כפולה על הטור עצמו תגדיל את הפונט באופן אוטומטי לגודל מושלם.

מעבר בין עמודי התוכנות והעברה מהירה של צלמיות מעמוד לעמוד

כולם יודעים שהעברה מהירה של האצבע על מסך האייפון, מאפשרת להעביר עמודים ולהגיע לתוכנות הרצויות. מה שמעטים יודעים הוא שלחיצה על הפינה הימנית או השמאלית התחתונה של שולחן העבודה, ממש מעל ה-Dock, תאפשר דפדוף גם כן. למה זה טוב, עולה השאלה, אחרי הכל מה רע בהעברת האצבע על המסך? בעוד שלרוב הדבר עובד כמו שצריך, לא פעם מופעלת תוכנה כאשר המגע לא מהיר או עדין מספיק. השימוש בטריק הזה מבטיח מעבר מהיר בין העמודים בלי בזבוז זמן בהמתנה לתוכנה שהופעלה בטעות.

אין דבר מרגיז יותר מלנסות להחליף מיקום של תוכנות כאשר יש לכם יותר משלושה עמודים של תוכנות . צריך ללחוץ על צלמית, לחכות שכולן ירקדו, לתפוס את התוכנה ולגרור אותה לצד המסך, לעבור מעמוד לעמוד, להגיע לעמוד הרצוי ולהניח את הצלמית. זה מעצבן, מעיק ועושה בלגן בכל הצלמיות בדרך. אבל יש דרך פשוטה יותר: לחצו על הצלמיות עד שיתחילו לרקוד, גררו אחת מהצלמיות שיש ב-Dock החוצה, מה שיפנה לכם מקום פנוי במסך הסטטי עבור צלמיות אותן אתם רוצים להעביר מעמוד לעמוד. בסופו של המעבר, החזירו את הצלמית אותה הוצאתם למקום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

סנכרון מהיר

בגרסה הקודמת (2.0), הסנכרון של האיפון למק היה לוקח המון זמן. כיום, בגרסה 2.1 העניין נפתר אבל למי שיש הרבה מאוד נתונים ותוכנות הסנכרון עדיין עלול לקחת הרבה זמן בגלל הגיבוי. אבל מה אם אתם ממהרים ורק רוצים לסנכרן נתונים במהירות בלי לגבות את כל החומרים, איך מבטלים את הגיבוי באופן חד פעמי? ברגע שתפעילו את הסנכרון, הביטו בחלון הקטן של ה-Status בחלקו העליון של iTunes ותראו שיש איקס קטן מימין לבר העדכון. לחצו עליו והמכשיר יעבור לסנכרון בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully