וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סטנפורד שיתופית

דידי חנוך

19.10.2008 / 14:45

האוניברסיטה הידועה משחררת לרשת בחינם קורסים בתחומי המחשוב והנדסת האלקטרוניקה בביטורנט

אוניברסיטת סטנפורד ידועה כחממה לאנשי טכנולוגיה. בין בוגרי האוניברסיטה - כולל כאלה שנטשו לטובת העסקים לפני שסיימו - ניתן למצוא "ממציא האינטרנט" וינטון סרפ ואת מייסדי גוגל ויאהו. כיום מפגינה האוניברסיטה פתיחות לרשת בדרך חדשה, עם שחרור חומרי הקורסים הפופולריים ביותר שלה בתחומי המחשוב והנדסת האלקטרוניקה לרשת.

החומרים כוללים וידאו וטקסט של הרצאות, בחינות, שיעורי בית ועוד. כל החומרים משוחררים לרשת ברשיון [[Creative Commons]], שמאפשר לכל אחד לשנות אותם ולהפיץ אותם למטרות לא מסחריות, כל עוד נשמרים תנאי הרשיון. זה אומר, בין השאר, שניתן לתרגם את החומרים לכל שפה.

האוניברסיטה משחררת את החומרים לרשת באמצעות מספר אפיקים, כולל יוטיוב, iTunes, אתר שיתוף המצגות Vyew, ואף באמצעות הורדות בטכנולוגיית ביטורנט.

טכנולוגיית ביטורנט משמשת כבר זמן רב להורדות חוקיות לצד הפעילות הפירטית הנרחבת שנערכת בה, אך זו זוכה לפחות תשומת לב. הצעד של סטנפורד מסקרן במיוחד לאור העובדה שכיום נערכת פעילות לובי מסיבית של חברות המדיה שמטרתה חסימת תעבורת ביטורנט - באוניברסיטאות ובכלל - ללא קשר לתוכן שמועבר, בטענה שמדובר באמצעי פירטי בלבד.

מעניין יהיה לראות האם הצעד של סטנפורד ישפיע באופן כלשהו על התפיסה של ביטורנט בציבור ובקרב המחוקקים ורשויות החוק האמריקאיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully