וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעט, רוני, בעט

פיפ"א 09 הוא לא עוד אחד מכותרי הכדורגל הזהים של EA, אלא משחק ריאליסטי ועשוי היטב, עם לא מעט חידושים

חשבתי להתחיל את הביקורת הזו בכך שמשחקי ספורט הם לא כוס התה שלי. אבל האמת היא שהם בדיוק זה - כוס תה. אני שותה תה מדי פעם, ומאוד נהנה מזה, אבל לא תראו אותי מכין את המשקה בבוקר לפני היציאה לעבודה - זאת לא רק כי אתם לא עוקבים אחרי, אלא גם כי אני באמת לא שותה תה כל יום. עם זאת, וזו גם הסיבה לכך שהרשיתי לעצמי לכתוב ביקורת על Fifa 09, אני מבין בתה ובמשחקי ספורט מספיק, לדעתי, כדי לדעת להעריך אותם. כמו כן, שיחקתי בכל כותר פיפ"א משנת 95 ועד היום. לא רק במשחקים הרגילים, אלא גם בכותרי היורו והמונדיאל, אותם משיקה חברת EA כדי להרוויח עוד קצת כסף מהזיכיון.

התחושה כאילו הסדרה כולה היא ניסיון להרוויח כסף בלי להתאמץ, תוך שינויים קלים לממשק ובלי ניסיון לחדש, ליוותה אותה במשך הרבה שנים. אך לפני כמה שנים היא החלה להיעלם, יחד עם התחושה שהמשחקים החדשים קטנים עלי. כבר לא הצלחתי להבקיע בכל התקפה, הטקטיקה הבסיסית של דאבל פס שמבלבל את היריב לא הצליחה יותר מדי והכדור התנהג פחות כמו פיסת עץ ויותר כמו - אתם יודעים - כדורגל אמיתי. פיפ"א 09 היא הקולמינציה של שיפור המנגנונים האלה, שתקשה מאוד על חובבי פרו אבולושן לטעון עם רמה לא מבוטלת של יהירות כי בחיר ליבם הרבה יותר חכם, מעניין וריאליסטי.

שומרים על הבסיס

נתחיל מהדבר הבסיסי ביותר עבור משחק כדורגל - העומק שלו. כבר בשנה שעברה אפשר היה לראות ש-Electronic Arts באמת מנסה להפוך את פיפ"א למוביל לא רק במכירות אלא גם בריאליזם, זאת מבלי לפגוע בכיפיות של המשחק. יש שיטענו כי כאן הם הלכו עם המנטרה הזו צעד אחד יותר מדי, כיוון שבכל רמה שאינה הכי נמוכה, מדובר במשחק קשה. הדבר מתבטא לא רק בקושי לעבור את השוער - האינטליגנציה המלאכותית של כל שחקני המחשב שופרה. הם נלחמים על הכדור הרבה יותר, ממעטים לעשות עבירות טיפשיות וההגנה שלהם מתנהגת כמו שהגנה של קבוצת כדורגל צריכה להתנהג. זה, כאמור, נראה לעין כבר ברמת הקושי השניה, ואם תעלו אותה עוד יותר, תגלו שאתם לא מצליחים להבקיע שער בלי אימון ממושך.

אם בשלב הזה אתם מתמלאים בתחושת גאווה בזכות הידיעה שאתם יכולים להשתמש בכל המהלכים המסובכים של המשחק - אלה שדורשים מכם לחיצה על מספר כפתורים בתזמון מדויק, כדאי שתצננו מעט את ההתלהבות. הידע הזה אמנם יקל עליכם, אבל לא בצורה משמעותית. כפי שכבר אמרתי, האינטליגנציה המלאכותית השתפרה פלאים, והקבוצה היריבה לא תופתע מהמהלכים המרהיבים שלכם, היא תקח מכם את הכדור ותבקיע גול. למזלכם, גם ה-AI של השחקנים שלכם השתפר, והם הרבה יותר יעילים. הימים בהם שחקני הגנה עמדו בחוסר מעש כשהחלוצים ניסו להבקיע עברו מהעולם.

בואו להיות גיבורים

המקום בו זה הכי מורגש זה Be a Pro: Seasons - מצב חדש שמרחיב את ההיקף של אחד החידושים הגדולים מהשנה שעברה, היכולת לבחור או ליצור שחקן ולשחק רק איתו. הפעם מדובר במצב בו יש לכם 4 עונות להוכיח את עצמכם מספיק כדי להיות הקפטן של הנבחרת, זאת באמצעות משחקים בהם אתם מדורגים לא רק על הגולים אותם אתם מבקיעים אלא גם על המיקום שלכם במגרש, דיוק המסירות ומשחק קבוצתי. המצב הזה ממלא אתכם באדרנלין הרבה יותר מכל מצבים אחרים, בייחוד כשאתם מתקרבים לשער והמצלמה עוברת למצלמת גוף-שלישי קרובה ורועדת. זו גם אופציה נהדרת עבור מעריצים של שחקן מסויים, כיוון שהפעם הם יכולים להרגיש איך זה להיות כמעט-הוא.

Be a Pro: Seasons זמין לא רק במשחק יחיד, אלא גם במשחק מקוון בו אתם יכולים להצטרף למשחקים מקוונים בהם עוד 19 אנשים מכל רחבי העולם שולטים בשחקנים (למעט השוער) של שתי הקבוצות. ואם כבר משחק מקוון עסקינן, יש כאן לא מעט אפשרויות מקוונות. אחת מהן, גם היא נכנסה לסדרה בשנה שעברה, מציבה אתכם בליגה אלטרנטיבית בה אתם משחקים בכל שבוע "עבור" הקבוצה האהובה שלכם נגד הקבוצה שהקבוצה האמיתית פוגשת באותו השבוע. התוצאות של המשחק שלכם משתכללות עם אלה של שחקנים אחרים שנאבקו באותו הקרב, וקובעות מי מנצחת בליגה הממוחשבת. כמובן שיש גם מצבים מקוונים אחרים, פשוטים יותר, שמגיעים לפיפ"א 09 מכותרים קודמים. כולם, יש לומר, כוללים ממשק לא רע בכלל,

מצב חדש לגמרי, שהוכנס לראשונה השנה וכנראה יעבור גם לשנים הבאות, מגיע בחסות של חברת אדידס. מטרתו - לעדכן את נתוני השחקנים שלכם בהתאם לביצועיהם בעולם האמיתי. המהפכה הגדולה באפשרות הזו היא הפיכתו של המשחק לדינאמי הרבה יותר. שחקן שנפצע בעולם האמיתי, לא ימשיך לככב בפיפ"א 09 אם תרצו להתעדכן. מה שכן, זה יעלה לכם. המערכת עוקבת אחר 6 ליגות: האנגלית, האיטלקית, הגרמנית, הספרדית, הצרפתית והמקסיקנית. עדכונים מאחת מהן ניתנים לכם בחינם עד סוף העונה הנוכחית, אך אם תרצו לעקוב אחר כולן, תצטרכו לשלם כמה עשרות שקלים.

סיכום

כל החידושים האלה לא היו שווים הרבה אם המשחק היה מכוער. אבל הוא לא, עם אנימציות מאוד "חיות" ושחקנים שנראים בשר ודם גם ממרחק לא רב. רק הפרשנים מאכזבים קמעה, עם מעט מדי משפטים מוקלטים, שאמנם באים לפרש את רוב המצבים הקיימים במשחק, אך חוזרים על עצמם ומתחילים להעיק אחר מספר דקות. מעבר לכך, ובנוסף למה שאמרתי כבר, תוכלו למצוא בפיפ"א 09 לא מעט אפשרויות "עומק" עבור שחקנים מנוסים, ועבור כאלה שרוצים לקבוע כל חלק במשחק - הן במובן של הכותר עצמו, והן במשחקים שנערכים בתוכו. אך גם בלי להיכנס לאפשרויות האלה, לא תהיו אבודים. רוב הסיכויים הם שאם יש לכם אפילו קורט של אהבה כלפי כדורגל, או ספורט בכלל, תוכלו ליהנות מפיפ"א 09. הוא לא רק האבולוציה ההגיונית של סדרת פיפ"א, אלא גם אחד ממשחקי הספורט המגניבים ביותר שפגשתי.

  • עוד באותו נושא:
  • פיפ"א 09

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully