וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האנדרואיד פתוח

דידי חנוך

22.10.2008 / 3:16

כמובטח, גוגל שחררה את אנדרואיד, מערכת ההפעלה הסלולרית שלה, כפרויקט קוד פתוח

עם השקת G1, הסלולרי הראשון שמריץ את מערכת ההפעלה הניידת של גוגל, אנדרואיד, משחררת החברה את מערכת ההפעלה כולה כפרויקט קוד פתוח תחת רשיון Apache. זהו הצעד הסופי בפתיחת מערכת ההפעלה, לאחר שמוקדם יותר שחררה החברה ערכה למפתחים שכללה רק חלק מהקוד.

רשיון Apache הוא אחד הרשיונות הפתוחים ביותר שיש כיום לתוכנה, מכיוון שהוא לא כופה שום הגבלות על מפתחים. זה אומר שמי שבוחר לפתח מכשיר על בסיס אנדרואיד, יכול לבצע שינויים במערכת ההפעלה ולהוציא מערכת הפעלה מבוססת אנדרואיד שאינה בקוד פתוח. מעשית, משמעות הדבר הוא שכל חברת סלולר בעולם יכולה להתחיל לבנות מכשירים מבוססי אנדרואיד בלי לשאול אף אחד, בלי לשלם לאף אחד, ובלי להצטרף לקואליציית החברות שגוגל הקימה על מנת לפתח ולקדם את אנדרואיד.

אם נוקיה תרצה לפתח מכשיר אנדרואיד, הדרך פתוחה בעבורה. וכמותה גם סוני אריקסון. שאר החברות הגדולות כבר החלו לעבוד על מכשירי אנדרואיד שלהן, ואלה צפויים לצאת בשנה הבאה.

הכדור במגרש של מיקרוסופט

הנפגעת העיקרית מהצעד של גוגל צפויה להיות מיקרוסופט. כעת, עומדת בפני חברות הברירה האם לפתח מכשיר בחלונות מובייל - מערכת הפעלה נחותה מאנדרואיד ככל הנראה - ולשלם למיקרוסופט דמי זכיון, או לפתח מכשיר אנדרואיד ולא לשלם אגורה לאיש. מיקרוסופט הודיעו לפני מספר שבועות שאין בכוונתם לבטל או להפחית את דמי הזכיון של חלונות מובייל.

היתרונות התיאורטיים של חלונות מובייל: מגוון תוכנות רב יותר ותמיכה מלאה בסינכרון עם אקסצ'יינג', הולכים ונעלמים. לאחרונה הושק שירות בשם Wrike שמאפשר סינכרון אנשי קשר בין מכשירי אנדרואיד לאקסצ'יינג', וניתן להניח שסינכרון מלא נמצא מעבר לתוכנה. ותוכנות חדשות לאנדרואיד מושקות ומוכרזות כל יום.

על מנת להתחרות עם אנדרואיד, מיקרוסופט תאלץ לעשות משהו שישנה את המצב החדש. ביטול דמי הזכיון הוא צעד כמעט הכרחי, ויכול מאד שהחברה תידרש לתת ליצרניות תמריצים על מנת שיפתחו בפלטפורמה שלה.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully