וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ויסטה: תמונת מצב

דידי חנוך

23.10.2008 / 11:12

מיקרוסופט ויסטה נתפסת כמערכת הפעלה גרועה וכושלת. אבל האם זה עדיין מדויק?

חברת אפל השיקה לאחרונה שלוש פרסומות חדשות שלכולן מסר אחיד: מיקרוסופט משקיעה כסף בפרסום של ויסטה במקום ב"תיקון מערכת ההפעלה". אין ספק שהחברה משקיעה הרבה מאד כסף בפרסום, עם קמפיין אגרסיבי שעלותו 300 מיליון דולר, אבל האם נכון לומר שויסטה זקוקה לתיקון?

לפני זמן מה, בעקבות תקלה במחשב הביתי שלי, נאלצתי להתקין את מערכת ההפעלה מחדש. אני משתמש בויסטה כבר זמן רב במחשב בו אני בודק תוכנות במערכת, אבל מעולם לא הייתה המערכת כלי עבודה עיקרי. הפעם החלטתי שהגיע הזמן לראות האם ויסטה יכולה להיות מערכת ההפעלה העיקרית שלי והתקנתי את העותק שיושב לי על המדף כבר זמן רב.

ההתקנה לא היתה נטולת בעיות לגמרי. ויסטה לא זיהתה את כרטיס הרשת שלי, וטוב שהיה לי דרייבר קיים, אחרת השלבים הבאים היו קשים. אבל לאחר מכן, כל שאר החומרה זוהתה, דרייברים הותקנו, ולאחר התקנת עדכוני מערכת - משום מה, SP1 לא מותקנת על ההתחלה, רק בסבב שני או שלישי של עדכונים - הכל עבד.

אז, עובד?

לאחר שבועות של בדיקה, המסקנה שלי היא חד משמעית: כיום, ויסטה היא מערכת הפעלה טובה יותר מ-XP בכל מובן. היא מהירה יותר, הממשק שלה טוב יותר, יפה יותר, ונוח יותר.

המחשב שלי, יש לציין, הוא מחשב די ממוצע. הוא מריץ נהדר משחקים בני שלוש שנים, אבל קצת אטי יותר במשחקים חדשים עם דרישות גרפיות משמעותיות. והגרסה של ויסטה שהתקנתי היא Ultimate, הגרסה המלאה ביותר של מערכת ההפעלה, אבל גם זו בעלת דרישות המערכת הגבוהות ביותר. בשימוש במשך השבועות האחרונים, לא חשתי בכך.

כמובן שלא מדובר במערכת הפעלה נטולת פגמים. בקרת חשבון המשתמש (UAC) מעצבנת מאד, ונאלצתי לבטל אותה כדי לא לשבור את המחשב,, אבל קל לבטל אותה. והיו משחקים ישנים שלא עבדו (KOTOR לא עבד, ואז כן עבד, ואז שוב לא עבד). אבל רוב הדברים עבדו, וחוויית המשתמש הייתה טובה יותר.

החוויה האישית שלי מייצגת גם את הקונצנזוס בקרב כותבי טכנולוגיה שמשתמשים בויסטה. מדובר במערכת הפעלה טובה בהרבה מהמוניטין שלה.

לא משנה

במובן מסוים, השיפורים שנעשו בויסטה לא חשובים. המערכת נתפסת כמערכת הפעלה כושלת, ורבים מהאנשים שרכשו אותה, משתמשים בפרצה בתוך הסכם המשתמש שמאפשר להם להתקין XP עם רישיון ויסטה. ומאוחר מכדי לתקן את הרושם הזה, שנתיים לאחר שמערכת ההפעלה הושקה.

אבל יש משהו לא הוגן בקמפיין של אפל, שמתבסס לחלוטין על התפיסה המוטעית, ולא מפתיע שפרסומות שלה נפסלות לשידור מדי פעם במדינות כמו בריטניה בהן מקפידים יותר על אמת בפרסום מאשר בארה"ב.

האשמה, כמובן, לא נופלת רק על אפל. מיקרוסופט השיקה מוצר לא בשל, לא מוכן, ולא טוב. בעת ההשקה, ויסטה היתה מערכת הפעלה בלתי שמישה, שגם כמה דקות ביום איתה היו סיוט. והחברה משלמת עכשיו את המחיר.

אבל לצרכנים, ויסטה היא בחירה סבירה לחלוטין כעת. היא מערכת הפעלה טובה יותר ומתקדמת יותר מ-XP, וניהול הרשת שלה טוב בהרבה. אם אתם רוכשים מחשב חדש עם מפרט סביר, אין שום מניעה שתתקינו ויסטה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully