וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כבדה בכיס, יפה בעין

בוריס בולטיאנסקי

23.10.2008 / 14:17

TZ-15 - המצלמה החדשה של פנסוניק, מייצרת תמונות מצוינות, אבל המחיר הוא משקל גבוה יחסית ובעיות ממשק מינוריות

התפנקתי יותר מידי לאחרונה עם מצלמות קטנות וקומפקטיות עד שהצלחתי לשכוח לגמרי שהמצלמות הקומפקטיות יכולות להיות גם יותר מאסיביות וכבדות. כמעט שנה אחרי הדגם הקודם בסדרת ה-Travel Zoom (TZ3) השיקה פנסוניק את המצלמה השלישית בסדרה. עם עדשה רחבה של Leica וזום כפול 10 (שווה ערך ל-28-280 מילימטרים) שאפילו מגיע עם כפתור מיוחד לזום מלא ומהיר, אין יותר מידי חידושים מיוחדים מן הגרסה הקודמת. העיקריים שבהם יהיו הכפלת רזולוציית המסך ואופציה לצילום סרטים בפורמט HD.

ה-15 נותנת הרגשה מאוד סולידית בכף היד הימנית, היא כבדה למדי כדי לשדר יציבות גם ללא שני המצבים המובנים לייצוב התמונה. עם זאת, גודל העדשה מטה מעט את מרכז הכובד שלה – דבר שהפריע לי, אבל הרבה פחות מן העובדה שגם מצלמה זו פונה בעיקר לקהל יעד המורכב רובו ככולו מאיטרי יד שמאל.

שניה מיותרת

התחלת השימוש במצלמה הינה מהירה למדי – מדדתי מעט יותר משנייה מן הרגע שבו אני מעביר את בורר ההפעלה ל-ON ועד הרגע בו אני יכול להתחיל לצלם. עם זאת, צלמים שאוהבים לתפוס תמונות זריזות עלולים להתאכזב ממהירות התגובה של ה-TZ15. השנייה שחולפת בין הלחיצה על כפתור הצילום ועד הצילום בפועל מעיקה למדי (נסו לצלם את דגל הלאום מתנפנף במלוא הדרו על רקע הכותל המערבי ותגלו אכזבה מהי).

מבין כל התמונת שצילמתי בפנסוניק, אני מתקשה למצוא אפילו אחת שבה חבריי הפכו לטרפם החוקי של שרה מישל גלר. אותה הסיבה שגורמת למצלמה להרגיש לא נוחה מעט בכיס – העדשה, שגדולה יחסית למצלמות קומפקטיות - היא גם כנראה הסיבה להעידרן של העיניים האדומות בתמונות. יחד עם זאת, מיקום הפלאש עלול דווקא ליצור בעיה אחרת הכרוכה בהסתרתו בשוגג בשל קרבתו לגומי הקשיח נוגד החלקת האצבעות שממוקים בקדמת המצלמה ומתחת לפלאש.

תמונת איכות

ניתן לעשות כ-500 תמונות בטרם צריך להטעין את הסוללה - ליתיום של 1000 mAh, אשר מוטענת באמצעות מטען חיצוני והדבר אורך בין שעה לשעה וחצי. בנוסף לכרטיסי הזיכרון, המצלמה מגיעה עם 27 מגה של זיכרון פנימי אשר מיועד לשימוש במצב ה-clipboard. מצב זה נועד, ככל הנראה, לצורך שמירת זמנית של תמונות (כמו למשל מודעות של דירות להשכרה או לוחות זמנים של אוטובוסים) ברזולוציה נמוכה ובאיכות לא מדהימה.

להבדיל מן התמונות שנשמרות בזכרון הפנימי, התמונות הרגילות אותן מייצרת ה-TZ15 הנן איכותיות מאוד. רק חלק קטן מן התמונות שצילמתי יצאו מטושטשות, זאת בזכות מייצב התמונה האפקטיבי של המצלמה. הרזולוציה הגבוהה של המסך, 3 אינץ' גודלו, גרמה לי לחשוב בהתחלה שהדבר מיועד בעיקר לצורך הסחת הדעת מאיכות התמונות בפועל. אך הייתה זו הפתעה נעימה לגלות כי אף שמדובר ב-9.1 מיליוני פיקסלים אפקטיביים מתוך 10.7 מיליוני פיקסלים סה"כ על החיישן, התמונות אינן יוצאות מגורענות (אלא אם כמובן נגדיל אותן לגודל של שלט חוצות) או מרוחות.

לומדים להתממשק

מלבד מצב ה-clipboard שהוזכר קודם לכן, חוגת המצבים כוללת גם את מצב הצילום הרגיל, האוטומטי, סרט וידאו ושני מצבים בהם ניתן לבחור מתוך 23 האפשרויות של צילום ייעודי. בדרך כלל אינני חסיד גדול של מצב הצילום האוטומטי, אבל דווקא כאן באה לידי ביטוי גדולתה של המצלמה בכך שניתן בהחלט להפיק תמונות ברמה גבוהה גם כאשר נשענים לאחור ונותנים לה להתאים את האפשרויות בעצמה. מה שכן, חוגת ברירת המצבים עצמה מציקה למדי, שכן ששת האופציות אינן תופסות את כל המעגל ובהיעדר מעצור באפשרויות הקיצוניות החוגה יכולה להסתובב גם אל מצב לא קיים – דבר שהתרחש לעיתים קרובות בתוך הכיס.

הממשק של הפנסוניק מסורבל במקצת. חלק מן ההגדרות הבסיסיות אינן מופיעות בתפריט כאשר ברירת המצבים עומדת על צילום אוטמטי, אף שאין קשר בין אותן הגדרות לצילום בפועל (כך למשל אין לי אפשרות לפרמט במצב האוטומטי או לקבוע את בהירות תצוגת המסך). תפריט השפות מסתפק ב-9 שפות שעברית או רוסית אינן חלק מהן (אנגלית, ערבית ופרסית דווקא כן).

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

סיכום

ניתן לומר שמדובר במצלמה שמייצרת תמונות איכותיות מאוד, קלה לתפעול וחסכונית בזמן סוללה. חסרונותיה הבולטים הם בגודלה שקצת מפריע בכיס, בחוגת המצבים המסתובבת וכן בשניה המיותרת שיש להמתין בין הלחיצה על כפתור הצילום לבין הצילום בפועל. אם כל אלה נראים לכם זניחים, אז זוהי המצלמה עבורכם. המחיר המומלץ של יבואנית המוצר הרשמית - יורוקום, כולל 3 שנות אחריות ועומד על 1999 ש"ח, ביבוא מקביל תוכלו להשיג את המצלמה במחיר נמוך משמעותית (כ-1250 ש"ח), אך עם אחריות של ספקים אחרים. בנוסף לגרסה הזו, קיימת גם גרסה בשם TZ50. מדובר באותה המצלמה בדיוק, רק עם קישוריות WiFi לצורך סנכרון התמונות שצילמתם עם שרתי אחסון תמונות פופולאריים כגון פיקאסה של גוגל או פליקר של יאהו. גרסה זו מיועדת בעיקר לקהל האמריקאי וספק אם נראה אותה בתפוצה רחבה בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully