וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליקוי מאורות

דידי חנוך

27.10.2008 / 11:26

טור התלונות נתלה השבוע באילנות גבוהים שמפגינים טפשות מרשימה: צבא ארצות הברית ומנכ"ל חברת ספרינט

הדברים שמופיעים בטור הזה משבוע לשבוע אמנם לא נראים קשורים אחד לשני, אבל להם מן המשותף: הם התרחשו לאחרונה, כללו אנשים שנוהגים ברשעות ו/או טפשות, ומשכו את תשומת לבי. השבוע, יש לנו תערובת יפה של טפשות ורשעות בשני חלקי המדור.

אימת הטוויטר

לאחרונה פורסם דו"ח של צבא ארצות הברית, אשר הראה כי הפחד מטכנולוגיה הוא תופעה שקיימת גם באחד מהארגונים הכי עתירי טכנולוגיה בעולם. על פי הדו"ח, שירות שליחת ההודעות הקצרות Twitter יכול לשמש גופים קיצוניים למטרות ביון, טיווח ותיאום מתקפות.

קשה להחליט מה הדו"ח הזה יותר: אדיוטי או מרגיז. הוא אדיוטי כי ברור שטרוריסטים יכולים להשתמש בטוויטר, אבל זה ממש לא הכלי המוצלח ביותר לכך. למה הוא כן מוצלח? להודעות ציבוריות. מה שמביא אותנו לדוגמה שמופיעה בדו"ח כאילוסטרציה לאימת הטוויטר: בזמן המחאה כנגד ועידת המפלגה הרפובליקנית, השתמשו אנשים בשירות כדי לדווח על תנועות של כוחות הבטחון. בדו"ח כתוב: "טוויטר שימש לאחרונה כאמצעי בקרה, שליטה ומעקב נגדי בידי אקטיביסטים". אמממ, לא. טוויטר שימש אמצעי תקשורת ציבורי בין אנשים שעסקו במחאה חוקית.

כשמדובר בצורת מחאה חוקית ודמוקרטית, כלי שהפונקציה הבסיסית שלו היא הודעות ציבוריות מאחד לרבים הוא כלי אידיאלי, ואילו לטרוריסטים יש אינספור אמצעי תקשורת לא ציבוריים.

אני יודע שיש בטוויטר אפשרות להודעה פרטית. אבל היא פחות נוחה, גם משירותי הודעות מיידיות אחרים, וגם מהשירות הבסיסי של טוויטר.

מצד שני, מדובר בדו"ח שמדבר על החשש מכך שטרוריסטים ישתמשו במשחקים מקוונים לתיאום, כך שבאמת נראה שכל דבר שמאפשר לאנשים לנהל אינטראקציה דרך הרשת מפחיד אותם. אולי בכלל כדאי שכולם ישבו בשקט, לא ידברו עם אף אחד ולא ישתמשו בטכנולוגיה. זה יהיה ממש בטוח

אנדרואיד טובה מדי

מנכ"ל חברת הסלולר ספרינט טען לפני מספר ימים שאנדרואיד, מערכת ההפעלה הסלולרית של גוגל, עדיין לא טובה מספיק לשימוש ברשת שלו.

הטענה הזאת משעשעת למדי. ספרינט, הרי, היא שותפה ב-Open Handset Alliance שמפתחת את אנדרואיד, אבל המכשירים הראשונים שיושקו ברשת שלה עדיין לא מוכנים. לפי ידיעות שפורסמו במהלך תהליך הפיתוח, אחת הסיבות לעיכוב היא שספרינט לכל הפחות בחנה אפשרות להחליף את הממשק הקיים והפתוח בממשק שיעניק לה את מידת השליטה בשירותים והתוכנות שיש לה במכשירים הסגורים יותר ברשת שלה.

במילים אחרות, זה לא שאנדרואיד לא טובה מספיק. אנדרואיד טובה מדי. פתוח מדי. לא מותאם לפילוסופיה המיושנת של החברה. ספרינט מנהלת בשנים האחרונות מירוץ לתחתית בתעשייה הסלולר האמריקאית. לחברה מוניטין גרוע וקצב נטישה גבוה של לקוחות. שלא לדבר על כך שמדובר במפעילה סלולרית שנמצאת במאזן שלילי ובעלת מניה צוללת. מדובר בחברה שזקוקה לכיוון חדש כמו אוויר לנשימה, ואנדרואיד יכולה להיות חלק קטן מהכיוון הזה. אבל כל עוד יתעקשו בספרינט לחיות בעבר, הם מנווטים ישירות לתחתית, אפילו בשוק הסלולר האמריקאי שרגיל לקבל יחס גרוע מהמפעילות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully