וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט תוקעת יתד בענן

דידי חנוך

27.10.2008 / 22:30

החברה הכריזה היום על Windows Azure, פלטפורמה מקוונת לשירותים ותוכנות שתתחרה בשירותים של גוגל ואמזון

מיקרוסופט מצטרפת היום רשמית למירוץ ל"ענן". החברה הכריזה על Windows Azure, או "חלונות תכלת", על שם צבע השמים. למרות השם, לא מדובר במערכת הפעלה. אזור היא פלטפורמה מקוונת להפעלת שירותים ותוכנות. השירות, עליו הכריזה החברה במסגרת כנס המפתחים השנתי PDC, יאפשר למתכנתים ליצור תוכנות באמצעות כלים מוכרים כמו ויז'ואל סטודיו, ויז'ואל בייסיק ו-.NET, וגם באמצעות כלים של חברות אחרות.

היישומים ירוצו מהשרתים של מיקרוסופט, ומפתחים יוכלו להגדיל את נפח האחסון ורוחב הפס שלהם בהתאם לשימוש שנעשה ביישומים על ידי גולשים. כך יוכלו חברות קטנות ובינוניות, שעדיין לא יכולות או מעוניינות להשקיע את הכסף הנדרש לרכישת שרתים ורוחב פס, להשתמש בשרתים של מיקרוסופט להריץ את התוכנות שלהם.

השירות מתחרה באופן ישיר בשירותים מקבילים של גוגל ואמזון. השירות הוותיק והדומיננטי בתחום כיום הוא EC2 של אמזון, אליו התייחס במסיבת העיתונאים ארכיטקט התוכנה של מיקרוסופט ריי אוזי כמקור השראה משמעותי לחלונות אזור. השירות של אמזון הוא שירות פתוח מאד, מכיוון שהוא מאפשר בניית סוגים רבים של יישומים, ומשמש כיום כתשתית לאינספור יישומים ברשת. שירות מתחרה נוסף שמתחזק מאד בחודשים האחרונים הוא Google App Engine, שהיתרון שלו הוא שגוגל מעניקה 500 מגה אחסון ו-5 מיליון דפים נצפים בחודש בחינם.

בעבור מיקרוסופט, מדובר בצעד נוסף בבניית התשתית למעבר העתידי לחברת שירותים מקוונים. החזון של ריי אוזי הוא של מיקרוסופט מקוונת, שעוברת ממודל של מכירת תוכנה למודל של השכרת שירותים מקוונים. כך מקווה חברת התוכנה להמשיך להיות רלוונטית - ודומיננטית - בעולם בו הקישוריות הופכת את המודלים הישנים למודלים מיושנים.

מיקרוסופט מתכוונת להריץ את השירותים המקוונים הקיימים שלה, כמו שירות המייל ושירות האחסון והסינכרון Live Mesh, מהפלטפורמה החדשה, והיא מקווה שמפתחים רבים יצטרפו אליה. לא ידוע עדיין מתי יושק השירות, ומה יהיה התמחיר, אך מפתחים יכולים כבר כעת להוריד את ערכת הפיתוח באתר הפלטפורמה שהחברה השיקה היום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully