וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: JournalLive

דידי חנוך

28.10.2008 / 10:58

אם אתם מתקשים לנהל את הזמן שלכם על המחשב, ולא חוששים מאובדן פרטיות, יש לנו פתרון

במשך שנים רבות עבדתי כעצמאי בבית, בתרגום ועריכת ספרים. במשך אותן שנים, לא תמיד הצטיינתי בפרודוקטיביות רבה. ויש מצב שהתוכנה שיש לנו בעבורכם השבוע היתה עוזרת לי מאד. או, לפחות, היתה מדגימה לי בפירוט רב עד כמה אני לא פרודוקטיבי.

JournalLive היא תוכנה שרצה ברקע, ובודקת כל הזמן דבר אחד: מה הישום הפעיל כרגע במחשב. כך, בתום היום, או השבוע, או החודש, תוכלו לבדוק מה היישומים בהם אתם משתמשים, וכמה זמן השתמשתם בהם. אם גלשתם בזמן שהייתם צריכים לעבוד, היא תדע. ותאמר לכם. בחלק מהמקרים, היא תדע גם היכן גלשתם. התוכנה גם משתמשת בלו"ח השנה של אאוטלוק כדי לבדוק האם יש לכם פגישות. היא יכולה לתת דו"חות מפורטים, או לחלק את הזמן שלכם לפי קטגוריות.

כמו כן, אם אתם עובדים במשותף עם מישהו על פרויקט, תוכלו לחלוק עם משתמשים אחרים את נתוני השימוש שלכם, ולראות את שלהם.

כל זה טוב ויפה בגרסה האישית של התוכנה, שהיא זאת עליה אני ממליץ במדור היום למי שזקוק לניהול יעיל ואוטומטי של הזמן, ומתקשה למלא דו"חות שעות. אבל יש בתוכנה גם היבטים מטרידים ובעיות, שקיימים בגרסה האישית ומתגברים בגרסה המסחרית.

ראשית, התמיכה של התוכנה ביישומים אינה שלמה. היא יודעת שאקספלורר הוא דפדפן, ושמסנג'ר היא תוכנת מסרים מיידיים. אבל דיגזבי, פיירפוקס וכרום מקוטלגים אצלה כ"אחרים", מה שאומר שהתמיכה בקטגוריות רחוקה מלהיות מושלמת.

הבעיה השניה היא שכל העבודה של התוכנה מתבצעת מול האתר של החברה. משמעות הדבר היא שכל הדיווחים שלכם נמצאים בענן, ולא אצלכם. וזה קצת מלחיץ, מבחינת הגנה על פרטיות.

בנוסף, הגרסה המסחרית של התוכנה היא איום פוטנציאלי על הפרטיות של כל עובד בכל חברה, מכיוון שהיא מעמידה את כל הנתונים האלה לרשות מנהל הרשת. כמובן, יש כבר כלים רבים שמאפשרים למנהלי מערכת לבדוק בדיוק מה אתם מריצים, אבל לאו דווקא בממשק כה פשוט.

אבל למרות הפגמים, מדובר בתוכנה שיכולה לעזור מאד לאנשים שעובדים מהבית לנהל את העבודה שלהם, ומכיוון שהגרסה האישית היא גם הגרסה החינמית, בהחלט מומלץ למי שזקוק לעזרה בתחום זה לנסות אותה.

  • עוד באותו נושא:
  • journallive

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully