וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד עם חלונות

דידי חנוך

28.10.2008 / 22:20

מיקרוסופט הכריזה היום על הגרסה הבאה של אופיס ומסרה עוד פרטים על חלונות 7. יש סיבה לאופטימיות?

כפי שכתבנו כאן לאחרונה, גם אם חלונות ויסטה השתפרה משמעותית במשך קיומה, זה לא ישנה את התפיסה שמדובר במערכת הפעלה כושלת. מיקרוסופט מבינה את העובדה הזאת ולכן מכוונת מערכת ההפעלה הבאה שלה, חלונות 7, לשנות את התפיסה. איך? בשינוי קונספט. או לפחות בשינוי הדרך בה מוצג הקונספט לציבור. ביומו השני של כנס המפתחים שלה, דיברה החברה על מערכת הפעלה נוחה יותר להפעלה, מרושתת יותר ופשוטה יותר.

מערכת ההפעלה החדשה - שבמידה רבה נראה שתהיה גרסה משודרגת של ויסטה - תכלול תכונות כגון רשימות מעודכנות של מסמכים ואתרים עליהם עבד המשתמש לאחרונה הנגישות מחוץ לוורד או אקספלורר. מערכת ההפעלה תכלול גם תמיכה בממשק מגע וסרגל משימות חדש שמציג את כל החלונות הפתוחים מיישום אחד. אחד הרמזים המשמעותיים ביותר לכך שמדובר בשדרוג של ויסטה שאולי היה מוצג כחבילת שירות אלמלא היה המותג "ויסטה" סחורה פגומה בשלב זה, הוא העובדה שדרישות המערכת של חלונות 7 צפויות להיות דומות לאלו של מערכת ההפעלה הנוכחית של החברה. ומה שהיה תובעני לפני שנתיים, צפוי להתאים לרוב המכשירים הקיימים עם צאת מערכת ההפעלה בשנה הבאה.

משרד בענן

לאור השינוי הקוסמטי במידה רבה שצפוי בחלונות 7, נראים השדרוגים הצפויים בגרסה הבאה של אופיס - סוויטת התוכנות המוצלחת ביותר של מיקרוסופט, ובמידה רבה גם המצליחה ביותר - מעניינים בהרבה. אופיס 14, נחשף ב-PDC, תכלול רכיבי רשת, ותתמודד ישירות עם שירותים כמו גוגל מסמכים וזוהו בכך שתאפשר לערוך מסמכים ולשתף אותם מהדפדפן.

לא מפתיע לגלות שאופיס ווב, הרכיב המקוון של אופיס הבאה, ישתמש בסילברלייט, פלטפורמת הרשת של מיקרוסופט המתחרה באדובי. אבל בבחירה יש גם יתרון למשתמשים: סילברלייט עובד בכל הדפדפנים הזמינים בשוק כיום, כך שהתכונות המקוונות של האופיס הבאה צפויים להיות זמינים גם למשתמשי פיירפוקס, כרום, אופרה וספארי.

השירות יוצע בשתי חלופות: מנוי בתשלום ושירות עם פרסומות. לא ידוע מתי תושק הגרסה החדשה של אופיס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully