וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איי, איזה חמוד!

עידן דקל

29.10.2008 / 11:59

ה-Eee PC 1000 הוא נייד עם מסך 10 אינץ', שנועד לגלישה באינטרנט, יישומים משרדיים ותגובות נלהבות על מראהו

הדבר המגניב הבא, בכל הנוגע למחשבים ניידים, הם מחשבי רשת, או netbooks. כמו כלבים, הם גורמים לבחורות שעוברות בסביבה להוציא קריאות ”אוווו, איזה חמוד!", אבל דורשים הרבה פחות תחזוקה . מחשבי רשת, ואת זה לא קשה לנחש מהשם שלהם, הם מחשבים ניידים קטנים שמטרתם העיקרית היא לגלוש ברשת. Asus היו בין הראשונים להחדיר את הקונספט לפני קצת יותר משנה, עם סדרת ה-Eee PC 700. המותג התרחב, וכולל עתה בין השאר גם את Eee PC 1000 – נטבוק עם מסך של 10 אינץ', אשר יהווה את מושא הביקורת הזו.

במבט ראשון, ה-Eee 1000 נראה קצת כמו צעצוע שהייתם קונים לאחיין שלכם כדי שירגיש שיש לו מחשב נייד משלו. הוא קטן מאוד ביחס לניידים שאני רגיל להסתובב איתם, ולא נראה שהמעצבים שלו השקיעו זמן בנסיונות להפוך אותו למרשים. אבל אחרי שמסתובבים איתו קצת מגלים שמדובר ביופי של מכשיר.

בתור מחשב שמיועד לגלישה, הוא מצוייד בכרטיס Wi-Fi ובקישוריות Bluetooth. בזכות הגודל שלו, הוא יושב בכיף על שולחנות בבתי קפה או מסעדות, מבלי להתחרות על מקום עם כוס הקפה והסנדוויץ'.

סופר קל

בשם הניידו?ת, Asus ציידה את המחשב בטכנולוגיה בעלת השם המפוצץ Super Hybrid Engine - דרך פלצנית לתת למשתמש ממשק בחירה בין שלוש רמות ביצועים שונות (Super, High ו-Power Saving). ההבדל בין שלוש הרמות הוא לא משמעותי במיוחד, וגם ברמת ה-Power Saving המחשב הריץ דפדפן, מעבד תמלילים, ונגן מדיה בלי בעיה. עם זאת, הוא מעט התקשה בניגון של וידאו מבוסס Flash (דוגמת Youtube), בעיה שנפתרה ברגע שהעברתי אותו למצב מעט יותר בזבזני. הסוללה, בתורה, העניקה לי כארבע וחצי שעות עבודה במצב ה-Power Saving, לעומת כשלוש ורבע שעות במצב ה- Super Performance.

המחשב הנייד קל לנשיאה (הוא אמנם כבד יותר משאר אחיו למשפחת Eee PC, אבל גם הוא מסתכל על רף ה-1.5 ק"ג מלמטה) ונכנס בקלות לתיק, אבל לא דורש מכם התפשרות גדולה מדי בתכונות.

אם תפשפשו בקרביו, תמצאו מעבד Intel Atom במהירות 1.6GHz - מעבד קטן עם צריכת חשמל נמוכה במיוחד, שתוכנן עבור מחשבים מהסוג הזה, גיגהבייט של זכרון ודיסק קשיח בנפח 80GB. לא מדובר כאן על זכרון Flash, בניגוד לדורות הקודמים של ה-Eee PC. בנוסף לדיסק, Asus מעניקים לרוכשי המחשב את שירות ה-Eee Storage למשך 18 חודשים – 10 גיגה של נפח אחסון על הרשת, במה שאמור להיות ממשק קל ואיטואיטיבי. אבל מאחר שאני לא הצלחתי להתחבר לשירות, אני לא יכול להעיד עליו כלום. בכל הנוגע לכניסות ויציאות, יש לו את הסטנדרט, ולא טיפה יותר – שלוש כניסות USB, שקע Ethernet, יציאת VGA, אוזניות ומיקרופון.

משמעות הגודל

המפרט של המחשב אמנם לא ייתן לכם להריץ את ויסטה בלי לקלל את ביל גייטס, אבל XP רצה עליו נהדר, ונותנת לו לעשות את התפקיד שלו, כלומר – לגלוש ברשת ולכתוב מסמכים, על הצד הטוב ביותר. בזכות מצלמת 1.3MP ושני מיקרופונים שמובנים במסך, הוא מצויין גם לשיחות וידאו.

אמנם אין למחשב אף כונן אופטי, כך שניגון CD או DVD יוצא מכלל אפשרות, אבל אם תעבירו אליו קבצי וידאו או אודיו, באמצעות זכרון נייד או דרך קורא הכרטיסים המובנה, הוא ינגן אותם בלי למצמץ. אם כי הייתי שמח אילו הרמקולים שלו היו חזקים יותר.

שני החסרונות העיקריים של המחשב, ואלו שמבחינתי משאירים אותו בקטגוריית ה"מחשב הנוסף", ולא נותנים לו לעמוד בזכות עצמו הם המסך והמקלדת. שניהם פשוט קטנים מדי, וגורמים לי להרגיש שאני כלוא באיזה כלוב וירטואלי. אני לא רואה את עצמי עובד רק עם המחשב הזה לאורך זמן, בלי לצאת לנשום אוויר עם מסך ומקלדת בגודל של מבוגרים.

הרזולוציה הטבעית של המסך, 1024X600, פשוט לא מאפשרת צפיה נוחה בדפי אינטרנט. ה-Google Reader לא יודע איך להסתדר איתו, והייתי צריך לצמצם כל מיני תפריטים רק כדי שאוכל לראות את תפריט הפידים שלי. גם מחוץ ל-reader מצאתי את עצמי יותר מדי פעמים נאלץ להעביר את הפיירפוקס למצב מסך מלא רק כדי שאוכל לראות את הדפים בצורה סבירה.

מחשב הכמעט

המקלדת גדלה מאז הדור הקודם של ה-Eee PC, ועכשיו היא בגודל של 95% ממקלדת של לפטופ סטנדרטי, אבל זה עדיין לא מספיק. בפעם הראשונה שראיתי את המחשב, מיד אחרי תחושת ה"איזה חמוד!” (כן, גם אני נפלתי בפח שלו), ידעתי שאני אכתוב בביקורת ש"למקלדת הזאת צריך להתרגל.” אבל אז הנחתי שאני אכתוב את הביקורת אחרי שאתרגל למקלדת, מה שעוד לא קרה, וקשה לי להאשים רק את עצמי בזה. ה-Shift, לדוגמה, ממוקם בפינה, מעל מקש ה"ימינה", מה שגורם להרבה יותר מדי לחיצות מיותרות על Enter. לחצני ה-End, Home, Page Up ו-Page Down שולבו לתוך לחצני החיצים, מה שמצריך אקרובטיקה מסויימת בפעולות פשוטות לכאורה, כמו סימון שורה שלמה. אמנם זה לא קשור ישירות למקלדת, אבל הקרבה של ה-TouchPad למקלדת מחייבת אתכם להעניק תשומת לב מיוחדת למיקום האגודלים שלכם, או להתמודד עם התוצאות של סמן שקופץ למקומות רנדומליים על גבי המסך.

אבל אלו זוטות, באמת. כמחשב נוסף, אני ממליץ בחום על ה-Eee 1000. הרי אי אפשר להגיד לא למשהו כזה חמוד. אבל שימו לב שבניגוד לניידים שיצאו בשנים האחרונות, שמהווים לרוב חלופה טובה מאוד למחשבים הביתיים, המחשב הזה מיועד רק למי שכבר יש לו לפחות מחשב אחד בבית, ולא רוצה להסתובב עם 3 ק"ג נוספים על הגב כשהוא יוצא מהבית לכמה שעות. כי במחיר של ה-1000 אפשר להשיג מחשבים ניידים שלא נופלים ממנו בביצועים, שאמנם שוקלים בערך פי 2, אבל מגיעים עם כונן DVD, כמו גם מקלדת ומסך נורמליים.

מחיר: 2,890 ש"ח
נמסר לבדיקה באדיבות הנדי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
  • עוד באותו נושא:
  • אסוס
  • eee 1000h

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully