וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יופי בלתי נשלט

42PY800 של פנסוניק הוא אחד ממסכי הדגל של החברה, שמספק תמורה טובה למחיר גבוה. רק השלט בעייתי

תחום המסכים הסלוניים עבר בשנים האחרונות כמה וכמה מהפכות. טלוויזיות ה-CRT הותיקות פינו את מקומן לדגמים דקים, שלא הסתפקו בלהיות טלוויזיה אלא היו חייבות לבלבל אותנו עם מושגים כמו רזולוציה, ניגודיות, HDMI, HD Ready, Full HD ושלל אופציות נוספות. אני לא מתלונן, חס וחלילה, אבל את הצרכן שבא לבחור טלוויזיה זה יכול לתסכל. מה שרבים עשו, ועדיין עושים, זה לבחור על פי רמת המחיר - הם חושבים שככל שהמסך יקר יותר, הוא חייב להיות גם טוב יותר. במקרה של Panasonic Viera 42PY800, אפשר לחשוב שמדובר במסך מצויין - מחירו המומלץ עומד על 16,900 ש"ח, זאת למסך פלזמה בגודל 42 אינץ' בלבד. ואתם יודעים מה? זה לא רחוק מהאמת.

ה-PY800 הוא אחד מדגמי הדגל של פנסוניק לשנת 2008, ולא לחינם. הרזולוציה שלו היא 1920x1080 - Full HD, יחס הניגודיות אותו מפרסמים בחברה היא 1:1,000,000 (מספר שרירותי יחסית, שרק נועד להגיד לכם שהיחס הזה גבוה להפליא) ויש כאן גם תכונות שגרתיות כמו קורא כרטיסים, חיבור ל-Viera Link שמאפשר שליטה במוצרים תומכים המתחברים ל-HDMI דרך שלט הטלוויזיה, ומודולים לעיבוד צליל כך שיישמע טוב יותר. כל אלה מלהיבים על הנייר, וכפי שכבר אמרתי - מרשימים גם במציאות.

בעיות שליטה, הישגי צפייה

נתחיל מהחלק השולי ביותר עבור המדור הזה, אך אחד החשובים עבור האנשים בבית - העיצוב. המסך הזה מגיע כשהוא שחור, עם פס לבן בתחתיתו. הבעיה העיצובית הגדולה היא דווקא בשלט. במקום להצמיד למסך הזה את אחד השלטים הגדולים והנוחים שלהם, החליטו בפנסוניק לדגול בגישת המינימליזם, והביאו עם ה-PY800 שלט קטן וצפוף. לא פעם מצאתי את עצמי לוחץ בטעות על כפתורים עליהם לא התכוונתי ללחוץ. במקרה ואתם משתמשים בשלט אוניברסלי, זו לא תהיה בעיה, אבל אם לא, אכן מדובר במשהו שקשה מאוד להתרגל אליו. כמו כן, השלט של הוט לא הצליח כלל לזהות את הטלוויזיה, כמה שלא ניסיתי.

אבל כשתצליחו לתפעל את המסך, כנראה שתבינו את הסיבה למחירו הגבוה. הסיבה הזו היא התמונה המעולה אותה מציג המסך הזה, והצליל אותו הוא מפיק. נתחיל מהתמונה. זה אמנם לא כל כך ברור כשמחברים את המסך לממיר טלוויזיה רגיל או קולטים, חס וחלילה, שידורים באמצעות אנטנה רגילה, אבל איכות הצבעים וחדות התמונה ב-PY800 מרשימות עד מאוד. זה מתחיל ברמה גבוהה-למדי של גוונים שחורים, וממשיך גם בצבעים חדים. כמו כן, לא נרשמו בעיות של ריצוד או מריחה בזמן צפייה בסצינות מהירות. אם כבר הזכרנו את השידורים הרגילים, המסך אמנם לא בנוי עבורם אבל מתמודד עמם היטב, עד כמה שאפשר. הסאונד גם הוא, כפי שאמרתי, טוב מאוד, גם בגלל הרמקולים וגם בזכות מנוע עיבוד של פנסוניק. כמובן שאי אפשר להשוות בינו לבין מערכות סאונד ייעודיות, אבל אם אתם לא רוצים להשקיע באחת כזו, לא תבכו יותר מדי על הצלילים שיוצאים מהמסך הזה.

סיכום

ה-PY800 הוא לא מסך המוני, המחיר שלו מונע ממנו להיות כזה. אבל אם בא לכם להשקיע סכום גבוה במסך 42 אינץ', ויש לכם מכשירים שתומכים בשידורי הפרדה גבוהה (ממירי HD, קונסולת פלייסטיישן 3 או אקס-בוקס 360, נגן בלו ריי), ואיכות התמונה חשובה לכם מעבר לאפשרות להגיד שיש לכם מסך HD, ה-PY800 הוא אפשרות יותר מסבירה.

המסך מגיע עם שנתיים אחריות של יורוקום-פנסוניק.

מפרט יצרן

מסך רחב בפורמט קולנועי (16:9).
אורך אלכסון מסך: 106 ס"מ.
זווית צפייה רחבה של 178 מעלות.
רזולוציה: Full High Definition 1920 x 1080
ניגודיות דינאמית : Contrast 1:100,000
רמת צבע של למעלה מ - 134 מיליארד גוונים.
אורך חיי מסך של למעלה מ - 100,000 שעות עבודה
תמיכה באותות שידור מתקדמים: 1080i & 1080p (via HDMi) ממשקי HDMi בתקן 1.3.
אופציות שונות לבחירה ביחס גודל תמונה.
אפשרות בחירה בטמפרטורת הצבעים.
סריקת אותות מתקדמת: Progressive Scan
מספר תכונות לסינון רעשי תמונה P-NR & MPEG NR:
SD Card Slot (SDHC) : שקע כניסה לכרטיס זיכרון המאפשר הצגת תמונות " סטיל " ישירות למסך.
אפשרות שליטה פונקציונאלית על מוצרי פנסוניק נוספים VIERA Link: ע"י ממשק HDMi .
מגבר אודיו מובנה: 20 Watt.
מספר אפשרויות לכיוון והתאמת הצלילים.
BBE ViVA High-Definition 3D Sound : מע' סאונד חדשנית להדמיית צליל תלת-מימדי בהפרדה גבוהה.
טיונר מובנה: היפר בנד עם סורק תחנות דיגיטלי אוטומטי.
שידורי סטריאו NICAM & German.
תפריט כל הפעולות ע"ג המסך
שלט חכם וידידותי .
טיימר לכיבוי / הפעלה .
שקע כניסת אוזניות.

  • עוד באותו נושא:
  • פנסוניק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully