וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהמרים והשמרנים

דידי חנוך

30.10.2008 / 12:29

השמועות גורסות כי מוטורולה הולכת להמר על אנדרואיד של גוגל. מיקרוסופט, לעומתה, לא מהמרת מספיק

השבוע קיבלנו עוד פרטים על מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט, חלונות 7. את הרושם הראשוני שלי מההדגמה ניתן לסכם בשתי מילים: ויסטה שתיים. לא שזה דבר רע בהכרח. כפי שכתבתי כאן בשבוע שעבר, ויסטה כיום היא מערכת הפעלה טובה עם מוניטין גרוע. אותה מערכת הפעלה, עם שיפוצים, שיפורים ובעיקר עם שם חדש עשויה לעבוד טוב יותר ממערכת הפעלה חדשנית, שמגיעה מבית חברה שרוב מערכות ההפעלה שלה היו זקוקות לשנה-שנתיים כדי להבשיל ולהפוך לטובות מספיק.

עם זאת, מדובר במהלך שמרני של חברה שמצבה פחות טוב ממה שהשורה התחתונה הנוכחית שלה עשויה להראות. מיקרוסופט נמצאת בעיצומו של תהליך ארוך שמטרתו שינוי פוקוס מחברת תוכנה לתוכנת שירותים מקוונים, וההכרזות הנוכחיות שלה נראות - במקרה הטוב - כמו יישור קו עם מה שעושות גוגל ואמזון בתחום זה. מיקרוסופט עובדת על מערכת הפעלה חדשה באמת, שלא בנויה על הגרעין הוותיק של חלונות, אבל היא לא משקיעה בזה את המשאבים שדרושים כדי שהפרויקט יהיה מוכן תוך פרק זמן סביר. ובזמן הזה, המתחרות - בעיקר גוגל, אבל גם אפל - לא עומדות לשבת על הידיים ולחכות בסבלנות.

המהלך של מיקרוסופט הוא לא מהלך שגוי, אבל הוא מהלך של חברה שעדיין פועלת מתוך תחושה של הגמוניה, ולא בטוח שזה נכון.

ההימור הנכון

מוטורולה, לעומת זאת, התנערה מכל תחושה של הגמוניה שאולי היתה לה. החברה, שאיבדה את המקום הראשון בשוק המקומי שלה ואת המקום השני בשוק העולמי – כשהיא עשויה לאבד גם את המקום השלישי ממש בקרוב - פועלת מתוך מה שניתן להגדיר כ"תחושת דחיפות" בנימה חיובית או "יאוש" אם בוחרים להיות שליליים.

כך, לפי דיווחים, עומדת להכריז מוטו שהיא משקיעה את מירב מאמציה בבניית מכשירים שישתמשו במערכת ההפעלה הפתוחה של גוגל לסלולר, אנדרואיד. אם הדיווחים נכונים, הרי שמדובר בצעד אמיץ, ולדעתי גם בצעד החכם ביותר שיכלו במוטורולה לעשות.

בשנים האחרונות ייצרה מוטורולה מכשירים לכל מערכת הפעלה סלולרית אפשרית. היא סבלה מחוסר מיקוד קשה, ומחוסר התמקצעות בכל מערכת הפעלה. כשיורים לכל הכיוונים, קשה לפגוע במטרה. בנוסף, כפי שכתבתי כאן בעבר, החברה גם ייצרה מכשירים סגורים, מוגבלים, שנראה כי חיים בעבר. אנדרואיד עדיין אינה מערכת הפעלה בשלה לגמרי, אבל היא כבר טובה יותר מרוב מערכות ההפעלה הסלולריות שיש בשוק. והיא מייצגת בדיוק את ההיפך ממה שמוטורולה עשתה בשנים האחרונות. היא פתוחה, מתקדמת, ופונה לאינטרנט בדרך שאף מכשיר של מוטורולה עד כה לא עשה.

יש הימור גדול בבחירה במערכת הפעלה לא מוכחת כמוקד של חברה בצרות. אבל אין למוטורולה ברירה. ומתוך חוסר הברירה עשויה להיוולד הישועה שלה. אם לא תבחר לסגור ולהגביל את מערכת ההפעלה - חשש אמיתי, לאור הרקורד של החברה - הרי שמוטורולה יכולה במהלך אחד לשנות מן הקצה אל הקצה את התדמית שלה.

סנג'יי ג'ה, המנכ"ל החדש של חטיבת הסלולר, הגיע מיצרנית השבבים קוואלקום, בה היה מעורב בשלבים המוקדמים של פיתוח אנדרואיד וביצירת המחויבות של קוואלקום לפלטפורמה של גוגל. ניתן לקוות שהוא מבין שהכוח של מערכת ההפעלה הוא בפתיחות שלה, ושהוא לא יוציא לשוק מוצר נכה.

כיוונים הפוכים

מיקרוסופט היא עדיין חברה שנמצאת בראש ההר, כחברת התוכנה החזקה והדומיננטית בעולם. מוטורולה ירדה כבר מאיגרא רמה לבירא עמיקתא. אבל אם מיקרוסופט תמשיך לנהוג בשמרנות, ואם ההימור של מוטורולה ישתלם, הרי שמדובר בשתי חברות שהכיוונים שלהן עשויים להתהפך בשנים הקרובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully