וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשמל זורם בכפות ידיך

הסוללה האוניברסלית של פיליפס היא מוצר מצויין, אך מחירה הגבוה מגביל את קהל היעד שלה לאנשים עשירים

סוללות, סוללות בכל מקום. נראה כאילו אי אפשר למצוא בימינו מכשיר שלא משתמש בסוללות לפונקציה כזו או אחרת. במקרים הפשוטים, מדובר בסוללות סטנדרטיות אותן אפשר למצוא בסופרמרקטים בכל העולם. אבל במקרים רבים, מדובר בסוללות נטענות לא סטנדרטיות, או כאלה שלא ניתנות להחלפה.

במקרה ואתם נוסעים לאנשהו עם מכשירים שמשתמשים בסוללות כאלה (לפטופים, נגני מוזיקה, קונסולות משחק ניידות), הפתרון הכי פשוט הוא לקחת את כל כבלי ההטענה של המכשירים אתכם. אך הרעיון הזה פשוט רק על הנייר, כשבפועל מדובר בסיוט לוגיסטי – לעד תחזרו ותגלו ששכחתם כבל כלשהו. כמו כן, הסוללה של הלפטופ תמיד תגמר כשאתם הכי צריכים אותו, ואין שקע חשמל בסביבה.

הכוח הולך אתכם

הפתרון של חברת פיליפס לבעיה הזו היא סדרת מכשירי Power2Go – סוללות אוניברסליות שמטעינות את המכשירים. נסעתי עם הסוללה הכי מתקדמת בסדרה, שיכולה להטעכין גם מחשבים ניידים, לחו"ל לפני כמה שבועות, וחזרתי כשאני לא מבין איך הסתדרתי בלעדיה.

שמו האטאקטיבי כל כך של המוצר הוא SCE7640, ומראהו כשל קופסה מלבנית גדולה ויפה, עם צדדים לבנים וחלק עליון שחור. הכפתור היחידי שתמצאו במוצר מאפשר לכם לבדוק את רמת הטעינה של הסוללה, שמוצג בהדלקת פסי אור כחולים. חוץ מזה, תמצאו כאן כניסת חשמל, יציאת חשמל ויציאת USB.

חוץ מהמכשיר עצמו, יש באריזה גם כבל מתח המוני מתאמים שונים למכשירים. בגרסאות הפשוטות יותר של המוצר, יש רק מתאמי גאדג'טים, ואילו כאן נוספו להם עוד שישה מתאמים ללפטופים. אלה קטנים מאוד, ופס הגומי שאמור להחזיק אותם לא תמיד עושה עבודה טובה. טוב שבפיליפס הכניסו לערכה גם שק נשיאה קטן, בו אפשר לשמור את המתאמים. כמו כן, ברוב המקרים אתם יודעים מראש עם אילו מכשירים תסעו, כך שלא תצטרכו לקחת את כולם אתכם.

לא רק יפה

אבל מה עם הביצועים? אלה, כפי שרמזתי בתחילת הכתבה, לא מאכזבים. הסוללה הזו מתהדרת בתאימות גבוהה מאוד וביכולת לספק למכשירים עד 60 שעות טעינה. אל תצפו ל-60 שעות כשמדובר בלפטופ – כאן הסוללה הצליחה לספק לי שעתיים בלבד, אבל במקרה של גאדג'טים קטנים יותר, אכן מדובר בהבטחה שניתן לקיים.

באשר לתאימות, לא מצאתי אף לא מכשיר נטען אחד בו הסוללה הזו לא תמכה. בדקנו אותו בעזרת 3 לפטופים (דל, HP, MSI), שני נגני מוזיקה (אייפוד ונגן ג'נרי), PSP, DS, טלפון של נוקיה וטלפון של סמסונג.

היופי הגדול כאן הוא לא רק ביכולת להטעין מכשירים כשאין חשמל בסביבה, אלא גם בכך שהוא, כפי שכבר אמרתי, מחליף את כל כבלי ההטענה, בהנחה שאתם יכולים להסתפק בהטענת רק שני מכשירים בו זמנית.

לא המוני

שתי בעיות יש לו, למכשיר ששמו SCE7640. הראשונה שבהן היא המשקל. הקופסה אולי קומפקטית ומועילה, אבל היא מוסיפה משקל של 300 גרם לתיק שלכם, וכבל המתח שלה כולל גם הוא שנאי ששוקל כ-100 גרם. במקרה של מזוודה גדולה זה לא משנה, אבל אם אתם מסתובבים עם תיק, לא מדובר במשהו סתמי.

הבעיה השניה, האקוטית יותר, היא המחיר. גרסאות פחות משוכללות של הסוללה עולות כמה מאות שקלים, ואילו הסוללה הזו – בזכות היכולת שלה להטעין גם מחשבים ניידים וקיבולת של 8000 מילי-אמפר, עולה 1,190 ש"ח. המחיר הזה גבוה מאוד, והופך את המכשיר לשווה רק עבור אנשים שממש צריכים את זה.

  • עוד באותו נושא:
  • פיליפס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully