וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מירס מחפשת שותף לפרויקט ה-WiMax

אמיתי זיו

2.11.2008 / 8:16

סמנכ"ל תחום WiMax במירס אומר שהחברה לא תיכנס לתחום לבדה, ומחפשת שותפים מהארץ ומהעולם

"מוטורולה לא תשקיע לבדה בפרויקט ה-WiMax" - כך אמר אבי פתיר, סמנכ"ל תחום ה-WiMax בחברת מירס. פתיר הוסיף: "הקמת רשת ה-WiMax בפרישה ארצית דורשת השקעה של 150 מיליון דולר, ומוטורולה לא תעשה זאת לבד. לכן גם ציוד התשתית של הרשת לא יהיה בהכרח של מוטורולה באופן בלעדי. בהשקעה בהקמת תשתית כזאת יש כניסה ל'בור' גדול בתקציב, ולכן מירס מחפשת שותף, שייכנס רק אחרי שיתבהרו העניינים הרגולטוריים". פתיר אישר כי החברה נפגשת עם גורמים עסקיים ושותפים פוטנציאליים מהארץ ומהעולם.

פתיר אמר את הדברים בכנס שעסק בטכנולוגיית ה-WiMax ואשר אורגן על ידי ארגון ה-IMA. באירוע נכח גם עלי טאבאסי, סגן נשיא טכנולוגיות בחברת ספרינט-נקסטל האמריקאית. טאבאסי הציג את פרויקט ה-WiMax של החברה, המכונה XOHM. "hot spot בגודל של העיר", הציג טאבאסי את מהות הטכנולוגיה. טאבאסי הוסיף ואמר שהחברה בחרה לפעול בטכנולוגיה אחרי שבחנה את הטכנולוגיה המתחרה, LTE, ומצאה שהיא הרבה פחות בשלה. "ספרינט-נקסטל בחרה לזנק מטכנולוגיית דור 2 לטכנולוגיית הדור הרביעי של ה-WiMax בגלל זמן ההשקה הקצר של הטכנולוגיה, בגלל העלות הנמוכה שלה ובגלל שזה ספקטרום התדרים שהיה לנו. ההשקה המסחרית שלנו היתה בבולטימור בסוף ספטמבר, וכבר כיום 70% מבולטימור מכוסה", אמר.

טכנולוגיית ה-WiMax מאפשרת גלישה אלחוטית רחבת פס למכשירים ניידים בתנועה. במיזם XOHM בעלת השליטה היא ספרינט-נקסטל, עם 51%, המספקת בעיקר את תשתית המיזם. ל-27% clearwire במיזם, והיא אחראית על אספקת האינטרנט, ו-22% במיזם הם של אינטל, גוגל, טיים-וורנר, קומקאסט וברייטהאוס.

  • עוד באותו נושא:
  • מירס
  • wimax

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully