וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליקוי מאורות

3.11.2008 / 2:22

שבוע חדש מביא איתו תלונות חדשות. הפעם בין הכוונות: אפל ו-MTV, שהופכות דברים טובים לרעים

מעטים הדברים שמעצבנים כמו החלטות תמוהות שהופכות דברים טובים לדברים רעים. חברות שבונות משהו טוב ומוצלח, ואז פוגמות בו. שתי דוגמאות מטרידות במיוחד השבוע, כשאחת נכנסת לטור הטמטום, והשניה לטור הרשעות.

אל תורידו את השיר הזה. אנחנו מתכוונים לזה

MTV השיקו לאחרונה אתר שמנסה להזכיר שפעם הרשת היתה קשורה איכשהו למוזיקה. באתר ניתן לצפות בקליפים רבים באיכות טובה, והוא עשוי היה להיות מתחרה יפה ליוטיוב בתחום הקליפים המוזיקליים. אבל מישהו ב-MTV החליט שהרשת היא מקום טוב לצנזורה. זה אדיוטי כשמצנזרים ברשת גסויות בקליפים - והאתר של MTV עשה את זה בכל שיר שבדקנו - אבל לפחות אפשר עוד איכשהו להבין את זה - הקליפים שקיימים ל-MTV באינוונטר הרי מצונזרים כבר.

אבל שיא חדש של טמטום נרשם בשירו של אל ינקוביץ', Don't Download This Song. השיר, פרודיה על מסע ההפחדה של חברות המוזיקה מפני זוועות הורדות השירים, כולל את המילים "מורפיאוס", "גרוקסטר", "ליימווייר" ו"קאזה". אבל הוא לא כולל אותם בגרסה של אתר MTV. צפצוף מכסה כל אחת מהמילים הנוראיות והפוגעניות שעשויות לחולל נזק שלא ישוער לנשמתם הרכה של ילדים אומללים. וכאן אין את התירוץ של "זה מה שהיה לנו". ניתן לצפות בקליפ הלא מצונזר ביוטיוב, לשם הוא הועלה על ידי אחד, אל ינקוביץ'.

מסתבר שיש חברות שגם שכשהן מנסות ככל יכולתן להוכיח שיש להן מקום בעשור הנוכחי, עדיין תקועות בעשור הקודם. חבל, כי באמת היתה לי נוסטלגיה לימים בהם האת M ב-MTV ייצגה את המילה מוזיקה.

הרשעים מקליפורניה

ההחלטות של אפל בכל הנוגע לחנות היישומים של האייפון הולכות וצוברות מומנטום שלילי בעבור החברה. וזה מתסכל, כי חנות היישומים היא חידוש נהדר שתורם יותר מכל מהלך שקדם לו לקידום הפיתוח לפטפורמה הניידת. ההתלהבות סביב האייפון גרמה לגל של תוכנות מצוינות גרמה גם לחברות רבות ליצור גרסאות לאייפון לתוכנות קיימות.

אבל באליה הזאת יש קוץ, והקוץ הוא תהליך אישור היישומים של אפל. תוכנות רבות נדחו מהחנות, ותוכנות רבות בעלות פונקציונליות זהה נכנסו (פנסים לדוגמה, תוכלו למצוא בכסף ובחינם ובמגוון גרסאות). אבל שתי תוכנות זוכות לתשומת לב מיוחדת, ובצד. הראשונה,שנדחתה לפני מספר שבועות, היא podcaster, תוכנה להורדה ושמיעה של פודקאסטים באייפון. נעזוב את זה שפונקציה בסיסית של אייפוד - שקיבלה את שמה מהנגן - לא זכתה לגרסה לאייפון שמשתמשת בקישוריות של המכשיר. הנימוק הרשמי לדחיית התוכנה הוא שהיא מציעה פונקציונליות שקיימת בתוכנת iTunes. ועל זה נאמר... מה? החברה מספקת את היכולת להוריד ולשמוע פודקאסטים באופן פחות נוח באמצעות תוכנה שלה, ולכן דוחה תוכנה חינמית שמאפשרת למשתמשים לעשות את זה במכשיר? שמועות כיום אומרות שהיכולת להוריד פודקאסטים מהאוויר תתווסף לאייפון בגרסת התוכנה הבאה, אבל זה עדיין לא צריך להיות שיקול בדחיית תוכנה.

הסיפור חזר בשבוע שעבר, בגרסה מטרידה עוד יותר. אופרה הודיעה שסיימה את פיתוח גרסת הדפדפן אופרה מיני לאייפון, ושזו לא מופיעה בחנות מכיוון שאפל דחתה אותה.

אפל טוענת שהאייפון הוא בעצם מחשב זעיר, עם מערכת הפעלה מלאה וכל היכולות. אבל ההחלטות שלה סותרות את הטענה הזאת. כתבתי על כך בעבר, אבל ההחלטה לדחות את אחת התוכנות הסולידיות והטובות ביותר שיש לסלולרים רק מדגישה את האבסורד. ספארי לאייפון הוא ככל הנראה הדפדפן הטוב ביותר שיש בסלולר כיום, אבל זאת לא סיבה לסרב להכניס לחנות היישומים מתחרה חינמי מצוין. אפל, חברה שהתלוננה שנים על המונופוליסטיות של מיקרוסופט, מוכיחה שבהינתן ההזדמנות היא יכולה להיות מונופוליסטית לפחות באותה המידה כמו המתחרה הותיקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully