וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוב מהצפוי

דידי חנוך

3.11.2008 / 2:19

דידי חנוך ניגש לסמסונג אומניה בחשש ובספקנות,ושמח להיות מופתע לטובה. חבל שהמכשיר יקר מדי

הנסיון שלי עם מכשירים מתקדמים מבית סמסונג לא היה חיובי במיוחד עד כה, וגם מכשיר המגע הקודם של החברה שבדקנו לא היה מוצלח במיוחד. הנתונים האלה, פלוס ביקורות מעורבות, גרמו לפסימיות מסוימת מצדי כשלקחתי את המכשיר לידי לראשונה.

אבל האומניה, בזכות הבדלים דקים באמת מקודמיו, מצליח להיות טוב מהם במספר רמות. איך זה קרה?

מממ-ממשק

אני יודע שלכמה מכם נמאס מהמנטרה שלי, אבל זה עדיין נכון: ממשק הוא המרכיב החשוב ביותר במכשירים מתקדמים. בלי ממשק טוב, גם היכולות המרשימות ביותר יותירו את רוב המשתמשים מתוסכלים.

הממשק של האומניה דומה מאד לזה של הטאצ'וויז שקטלנו כאן. אבל הוא עובד טוב יותר. חלק מהעניין הוא שהממשק מכסה כאן את הממשק הבסיסי של חלונות מובייל,שנראה כיום כמו תוצר של עידן אחר, אומלל יותר. אבל גם בפני עצמו, הממשק מגיב טוב יותר, והמכשיר מגיב במהירות מפתיעה בהתחשב בכך שמדובר בממשק גרפי כבד מעל מערכת הפעלה כבדה. יש להבהיר שהוא עדיין לא מגיב מהר. זה לא אייפון, וגם לא נוקיה אי71. אבל כן מדובר מתמודד שקול לטאץ' דיאמונד של HTC בכל הנוגע למהירות תגובה.

המתחרה

בכלל,נראה שהדיאמונד הוא נקודת ההשוואה הטובה ביותר לאומניה, מכיוון שמדובר בשני מכשירי חלונות מובייל הטובים ביותר שבדקתי. מבחינת נתונים יבשים, האומניה מנצח. המסך שלו גדול יותר, והמצלמה שלו טובה בהרבה, ובשאר הנתונים מדובר במכשירים די שקולים. אבל אם היה עלי לבחור, הייתי בוחר בדיאמונד, מסיבות של אסתטיקה ושימושיות. המסך של ה-HTC קטן יותר, אבל הרזולוציה גבוהה יותר והתצוגה חדה יותר משמעותית. והממשק שלו פשוט טוב יותר, ונותר הממשק הטוב ביותר שראיתי במכשיר חלונות.

אבל במידה רבה יש כאן עניין של טעם. מי שיאהב את הווידג'טים במסך הבית של האומניה, יעדיף את הסמסונג. וכנ"ל מי שמצלמה היא שיקול משמעותי בבחירה שלו, מכיוון שהמצלמה של האומניה טובה יותר משמעותית. היסטורית, סמסונג טובים יותר במצלמות מ-HTC גם כשהפיקסלים שווים, ואחת כמה וכמה כשהיתרון בתחום זה נמצא בצד של סמסונג.

עניין של כוח

הסיבה המרכזית לכך שהאומניה מתמודד בהצלחה כה רבה עם מערכת ההפעלה הכבדה שלו וגם עם הממשק הגרפי היא המעבד. מדובר במעבד Marvell במהירות 624 מגהרץ, שמספק למכשיר עצמה רבה מבלי לצרוך יותר מדי אנרגיה. וזה מביא אותנו לסוגיה השניה שבה האומניה הוא מכשיר שרירי יותר מרוב מתחריו: הסוללה. המכשיר מצויד בסוללת 1440 mAh, שנופלת רק מהסוללה המעולה של נוקיה E71. הסוללה מאפשרת למכשיר לעבוד במשך יום עבודה אינטנסיבי, ולשרוד גם יותר מיום פחות אקטיבי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

חבל

מה חבל? חבל שהמכשיר הזה, שהוא המכשיר הטוב ביותר של סמסונג שבדקתי, לא משווק בארץ. המפעילות העדיפו לשווק את TouchWiz החלש יותר והמוגבל יותר, נטול ה-WiFi ובעל הסוללה החלשה יותר. הן העדיפו לעשות זאת מכיוון שהטאצ'וויז זול יותר, ומתוך אמונה שהצרכן הממוצע לא יבחין בהבדלים. ונתוני המכירות עליהם מדברים ביבואנית המותג, סאני, מראים שהם צדקו. וגם זאת סיבה טובה לומר: חבל. זה עצוב כשהחברות בוחרות להתייחס לצרכנים בזלזול. זה עצוב עוד יותר כשהם מצדיקים את ההחלטה. המכשיר הזה, עם GPS, מצלמה, תמיכה במגוון פורמטי וידאו וכל השאר, הוא מכשיר ראוי בהחלט לשיווק בארץ.

חבל גם כשתוצאה מההחלטה, המכשיר משווק בארץ במחירים של מעל 4,000 ¤. במחיר כזה, לא אוכל להמליץ עליו לאף אחד. במחיר הזה תוכלו לקנות אייפון ומצלמה טובה, או אייפוד טאץ' ונוקיה E71 או HTC טאץ' דיאמונד וטיול בטורקיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully