וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בחירות חברתיות

דידי חנוך

4.11.2008 / 10:39

דיווחים על הבחירות בארה"ב תוכלו למצוא בכל אתר חדשות, אבל יש גם כמה אתרים קטנים יותר שישלימו עבורכם את התמונה

לא קשה למצוא בימינו מידע אודות הבחירות בארצות הברית. אתרי חדשות בארץ ובחו"ל, כמו גם סיקור מאסיבי בשאר כלי התקשורת, יציגו תמונה לא רעה של המתרחש. אבל בכל המקומות האלה, לא תקבלו את המידע בזמן אמת - חוץ מהתוצאות, שיזרמו לכל המקומות פחות או יותר באותו הזמן - ותמיד יהיו שיקולי עריכה מקוצר הזמן והמקום.

אז היכן תוכלו לקבל מידע ללא פילטר? באתרים ושירותים שמאפשרים לכל אדם לדווח על מה שקורה בסביבתו במהירות הגבוהה ביותר. נסקור כאן שלושה אתרים כאלה, ואת הדרכים בהן הם יאפשרו לכם לדעת מה קורה בבחירות לפני הדיווחים באמצעי התקשורת. בנוסף, יש לנו בעבורכם אתרים מצוינים לסקרים, וגם אתרים שיתנו לסיקור את הפילטר שאתם רוצים, אם אתם לא בעניין של סיקור אובייקטיבי.

טוויט, טוויט

סביר להניח ששמעתם על טוויטר - שירות הפצה של הודעות קצרות באינטרנט, שמשמש הן לפרסום מבזקים אודות דברים חשובים, והן ולדיווח תפריט צהריים. באופן כללי, תתקשו להפיק את המיטב מטוויטר מהיום להיום, כי השירות עובד טוב באמת רק כשעוקבים אחר אנשים מעניינים. אבל היופי בטוויטר הוא שמדובר בכלי שניתן להשמיש בדרכים שונות, ואחת הדרכים האלה היא TwitterVoteReport.

איך זה עובד? פשוט מאד. משתמשי טוויטר מוסיפים להודעות שלהם תגיות שמאפשרות לאתר לזהות שהם מדווחים על משהו שקשור להצבעה. כך תוכלו לעקוב במשך אחר הצהריים והערב אחר דיווחים חיים מאתרי הצבעה ברחבי ארצות הברית. אם יהיו תקלות מיוחדות באתרי הצבעה - וסביר שיהיו, כי תמיד יש - תוכלו לדעת עליהן לפני כולם.

בנוסף, שווה לכם גם להירשם בטוויטר ולעקוב אחר המשתמשים BreakingNewsOn ו-newsjunkies. הראשון הוא שירות חדשות עצמאי, והשני הוא הטוויטר של אתר חדשות שאוסף ידיעות מהרשת, מאתרים עצמאיים וגדולים כאחד.

בשביל מה יש חברים?

SocialMedian הוא אחד ממספר שירותים שמנסים לשלב עדכונים ממקומות שונים לזרם אחד של מידע, כאשר כאן מדובר בשילוב בין שירותי "זרם חיים" לבין שירותי המלצות כמו Digg. באתר הקימו אתר חדשות מיוחד לבחירות, שמאפשר למשתמשים לכתוב את הידיעות והדיעות שלהם היישר לאתר, כאשר אלה שזוכים להמלצות משאר המשתמשים עולים במעלה העמוד הראשי. כאן תוכלו לעקוב אחר סיפורים שזוכים לפופולריות, ולראות גם תגובות ודיונים בזמן אמת. אין צורך להירשם לשירות כדי להתעדכן, אבל זה עוזר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

כמה כמה?

שני אתרים מומלצים למעקב אחר הסקרים, תהליך הפיכת סקרים למשאלי בוחרים ותוצאות האמת במהלך הלילה. Pollster.com הוא אתר מעולה לסקרים וניתוח מקצועי שלהם ושל ההצבעות. כאן תוכלו לקבל פרשנות ללא פילטר בזמן אמת, ולראות מפה מתעדכנת של הבחירות לנשיאות ושל הבחירות לסנאט ולקונגרס.

FiveThirtyEight היה אחד האתרים הכי פחות זהירים בתחום הסקרים, מה שעשוי לגרום להם להראות כמו גאונים או אדיוטים בליל הבחירות. באתר תוכלו למצוא מפה, גרפים, ופרשנות מקצועית.

חדשות מבעלי עניין

Drudge Report הוא אתר חדשות עם נטייה רפובליקנית חזקה שמעמדו והשפעתו מתדרדרים, אבל זה רק אומר שהוא כבר לא כל יכול, ו"רק" בלוג חדשות רב השפעה. מהצד השני תוכלו למצוא את Talking Points Memo של ג'וש מרשל, שנותן סיקור ובעיקר פרשנות מזווית דמוקרטית. אם אתם חושבים שאחד המועמדים מושלם והשני הוא חלאת המין האנושי, אחד מהאתרים האלה יוכל לתת לכם את התחושה שאתם צודקים לגמרי, ובדרך גם לספק חדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully