וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

המיתון מגיע לתעשיית המשחקים, וחברות כמו EA ו-THQ כבר הודיעו על פיטורי עובדים. האם זה ישפיע על היצע המשחקים בשנה הבאה?

המיתון כאן, הבורסות בירידות ומשחקים טובים מאוד יוצאים לשוק. שתי המגמות האלה מאפיינות את החודש האחרון, ויש להניח שתאפינה גם את חודש נובמבר, אבל כשזרם המשחקים ייגמר, הבעיות הכלכליות תמשכנה להדהד ברחבי העולם. האם גם בשנה הבאה נקבל כל כך הרבה להיטים? יש סיכוי שלא, וההכנה לבעיות האלה החלה כבר עכשיו.

מסימני המיתון

החברה הראשונה שהודיעה על קיצוצים היא אחת מהענקיות - Electronic Arts. באמצע השבוע שעבר, הודיעה החברה כי בחצי השנה שנגמרה ב-30 בספטמבר היא הפסידה 310 מיליון דולרים. אמנם בתקופת החגים המצב הזה ישתנה, כנראה, בזכות כותרים כמו פיפ"א ו-Mirror's Edge, אבל EA כבר בישרה כי היא מתכננת לקצץ 6 אחוז מכוח העבודה שלה - כ-600 משרות.

חברה נוספת - THQ, הודיעה כי היא סוגרת חמישה מתוך שישה עשר אולפני הפיתוח שלה, כולל Paradigm Entertainment שהייתה אחראית על Stuntman: Ignition המוצח. ב-Juiced Games - האולפן שפיתח את Juiced ו- Juiced 2, יקוצצו שליש מהמשרות. וזו, ככל הנראה, רק ההתחלה.

לא ברור עדיין מה תהיינה ההשפעות של הקיצוצים האלה. האם זמן הפיתוח של המשחקים יתארך, או שמא איכותם תרד? את זה נדע כבר בשנה הבאה. התקווה הגדולה, לפחות בכל הקשור ל-EA, היא שהחברה לא תחזור למדיניות חליבה של זיכיונות מוצלחים במינימום מאמץ, שאפיינה אותה במשך שנים רבות. כפי שאפשר לראות, כשהיא סטתה מהמדיניות הזו, קיבלנו משחקים כמו פיפ"א 09 המוצלח כל כך, Spore החדשני ובקרוב גם Mirror's Edge שעל פי הדמו שלו נראה מרהיב ביותר.

שוברים את הקללה

רבים קיוו כי 'מקס פיין' - הסרט, ישבור את הקללה הרובצת על כל ניסיון לעשות סרט שמבוסס על משחק מחשב. התקווה הזו התפוגגה, והביקורות (כולל זו שלי) קטלו אותו, לגמרי בצדק יש לומר. וגם החיבה הפטישיסטית שלי ל'היטמן', שהגיע בתחילת השנה, לא באמת אומרת שמדובר בסרט טוב.

אבל אולפני הסרטים ממשיכים לנסות. השבוע התבשרנו כי EA ערכה מכרז על זכויות להפקת סרט שיבוסס על משחק שאפילו עוד לא הוכרז. השמועה גורסת כי מדובר בכותר ששמו 'גהינום של דנטה', אשר מבוסס איכשהו על 'הקומדה האלוהית'. הזוכה במכרז היא חברת Universal, סכום העסקה לא נחשף, אבל מדובר במיליוני דולרים, כשהתוכנית היא להוציא את הסרט לאקרנים קרוב למועד השקת המשחק.

עוד סרט מעניין שצפוי להגיע לאקרנים, יעשה זאת רק ב-2010, אבל מדובר בפרוייקט שמסקרן אנשים גם מחוץ לתעשיית המשחקים. במאי השנה הכריזה Take Two יחד עם יוניברסל כי בקיץ 2010 יגיע הסרט המבוסס על 'ביושוק', שמבויים על ידי לא אחר מגור ורבינסקי, הבמאי של 'הצלצול' וטרילוגיית 'שודדי הקאריביים' (אשר, כזכור, בוסס על מתקן בדיסנילנד). ואם זה לא מספיק, גם סרטי Gears of War ו-Army of Two נמצאים כיום בשלבים שונים של פיתוח.

במקרה הגרוע, כל הסרטים האלה יהיו נוראיים והקללה תשאר. אבל במקרה הטוב, אם יוצרי הסרטים האלה ישכילו להבין שכמו שסרט קומיקס לא חייב להיות קומיקס מונפש, אלא יכול לקחת את הדמויות ולעשות איתן משהו מרהיב (איירון מן, האביר האפל), גם מ-Army of Two אפשר יהיה להפיק סרט אוסקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully