וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת בענן

5.11.2008 / 12:39

מיקרוסופט Arc הוא לא רק עכבר עם עיצוב יפה. הוא העכבר הטוב ביותר לניידים שבדקנו

מערכות ההפעלה הקיימות היום, עם הממשק הגרפי שלהן, מהוות בעיה מסוימת עבור משתמשי לפטופים. טבעו של הלפטופ – נייד הוא, ואין משטח קבוע עליו ניתן להניח את העכבר. הפתרונות הקיימים בניידים שנמכרו לפני חמש שנים, כמו גם באלה של היום, מגיעים בדמות משטח מגע או נקודה רגישה למגע, באמצעותה שולטים על הסמן. אפשר להתרגל לזה, אבל גם משטח המגע הכי גדול לא מאפשר את טווח התנועה של עכבר שולחני רגיל.

כשיצרנים זיהו את הבעיה, הפתרונות לא איחרו להגיע בדמות עכברי לפטופים. העכברים האלה נועדו לנסיעות, ולכן היו קטנים יותר מעכברים רגילים. זו הייתה פשרה – שנראתה אז בלתי נמנעת – בין הנוחות של שימוש בעכבר לבין הצורך לסחוב אותו בתיק לכל מקום.

לפני מספר חודשים, צצו ברשת תמונות של עכבר הלפטופים החדש מבית מיקרוסופט – Arc שמו. התמונות האלה הציגו עכבר שיכול להתקפל לפני שהוא נכנס לתיק, ולהיפתח לכדי עכבר בגודל רגיל כשצריך לעבוד איתו. השם של העכבר נובע מצורת הקשת אותה הוא יוצר במצב פתוח.

בנוי טוב

Arc הוא עכבר אלחוטי, שמשתמש בטכנולוגיית RF ולכן חייב לכלול משדר USB חיצוני עבור ניידים. המשדר הזה זעיר, כמעט ולא בולט מהמחשב כשהוא בפנים, אבל אם גם זה לא מספיק טוב עבורכם, תוכלו לאחסן אותו בתחתית העכבר כשהוא מוחזק על ידי מגנט. בנוסף, במצב המקופל, אין סיכוי שהוא יצליח לצאת החוצה, וכשהעכבר לא מקופל, אין לו סיבה להיות מחוץ למחשב.

במיקרוסופט אומרים כי המשדר אמור לעבוד בטווח של תשעה מטרים. על פניו, אין סיבה להחזיק את העכבר כל כך רחוק, אבל יצא לי ליהנות מהיכולת הזו מספר פעמים לשליטה במצגת כשהנייד בצדו האחר של שולחן ארוך.

החשש הגדול שלי היה כי האופי המתקפל של ה-Arc יגרום לו להרגיש רעוע. החשש התבדה – מנגנון הקיפול שלו מאוד קשיח ולא נראה כאילו הוא יישבר אחרי שבוע. ואם כבר באיכות ייצור עסקינן, העכבר כולל חיישן לייזר, מה שמאפשר לו לעבוד גם על משטחים חלקים ואחידים עליהם עכברים אופטיים פשוטים לא עובדים.

כמעט נוח מאד

עם כל הכבוד לטכנולוגיות ואיכות ייצור, עדיין לא עניתי על שאלת הנוחות – השאלה החשובה ביותר בביקורת הזו. התשובה עליה היא "מצויינת", אבל עם כמה הסתייגויות מינוריות. צורת הקשת של ה-Arc אמנם מקנה לו צורה של עכבר שולחני רגיל, אבל הצדדים שלו עדיין דקים מאוד, ולא מאפשרים אחיזה נוחה מדי עם זרת ואגודל.

כמו כן, הגלגל של ה-Arc קטן מדי לטעמי, ומיקום כפתור הצד שלו – שנמצא בצד שמאל, טוב מאוד לשמאליים אבל יקשה מאוד על שימוש ביד ימין כיוון שהאגודל לא מגיע אליו בטבעיות. ואם כבר בחסרונות עסקינן, אין לעכבר סוללה נטענת, כשהנחמה היא בכך שמיקרוסופט מבטיחה חצי שנה של שימוש על זוג סוללות AAA רגילות.

יקר, אבל שווה

הבעיה הכי גדולה של ה-Arc היא לא באיכות שלו, אלא במחירו. 299-329 ¤ יעלה לכם העכבר הזה – מחיר גבוה מאוד לאביזר שכזה, אפילו אם מדובר בעכבר הכי מגניב שראינו למחשב נייד, שיכול להיחשב גם לאביזר אופנה אצל אנשים מסויימים. אך אם יש לכם מספיק כסף, צורך בעכבר נייד ובעיית מקום בתיק, זה הפתרון הטוב ביותר שראינו עבורכם עד היום.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully