וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל נוטשת את העסקה עם יאהו

דידי חנוך

5.11.2008 / 18:43

בצעד מפתיע, נוטשת ענקית החיפוש את ההסכם לפרסום בתוצאות החיפוש של חברת האינטרנט הותיקה

גוגל הודיעה היום שהיא ויאהו לא ינסו להתגבר על התנגדות הרגולטורים לעסקה בין שתיהן. במסגרת העסקה, אמורה היתה גוגל לנהל את הפרסום בחלק מתוצאות החיפוש של יאהו, מה שאמור היה לסייע ליאהו בתזרים מזומנים.

לעסקה היו מתנגדים רבים, בראשם מיקרוסופט וחברות הפרסום, שחששו שהיא תעניק לגוגל כוח מונופוליסטי בתחום הפרסום ברשת. בעקבות התנגדותן של החברות, זכתה העסקה לתשומת לב שלילית מצד הרגולטורים, ומשרד המשפטים האמריקאי אף שכר עורך דין בכיר לבחון את ההשלכות המונופוליסטיות הפוטנציאליות של העסקה.

העסקה ספגה ביקורת גם מהאיחוד האירופי, למרות שהיא לא היתה אמורה לכלול תוצאות באתרים האירופאים של יאהו. גוגל ויאהו דיברו לאחרונה על צמצום היקף העסקה על מנת להדוף את הביקורת.

מיקרוסופט מחכה

המנצחת הפוטנציאלית מההחלטה היא מיקרוסופט. ענקית התוכנה, שהצעתה לרכוש את יאהו לפני כחצי שנה היתה בערך גבוה בהרבה מערכה של יאהו בשוק כעת, וזו נדחתה מכיוון שמייסד ומנכ"ל יאהו ג'רי יאנג סבר שאינה משקפת את ערך החברה באופן הוגן.

מיקרוסופט הודיעה פומבית מספר פעמים, כולל לאחרונה, שאינה מעוניינת לרכוש את יאהו. אבל לאור הצניחה החופשית של מניות יאהו, יכול להיות שתחליט להציע לרכוש את החברה בזול ולגאול אותה מייסוריה.

יאהו, מצידה, רוצה לבצע מהלך הפוך בתקווה לשנות את גורלה. החברה דנה מזה זמן מה עם חברת וורנר על רכישת AOL, חברה שכמו יאהו גם לה נכסים אינטרנטיים רבים, אך בעיית הכנסות משמעותית.

רע לגולשים

ביטול העסקה בין יאהו לגוגל טוב ככל הנראה למפרסמים, אך הוא עשוי להיות רע מאד לגולשים. יאהו היא חברה בעלת נכסים אינטרנטיים איכותיים רבים, וגישה ארוכת שנים של פתיחות וידידותיות למשתמש. החברה תומכת באופן אקטיבי בקוד פתוח ובסטנדרטים פתוחים, ומציעה מספר רב של שירותים איכותיים ברשת.

כתבנו כאן לפני מספר חודשים שהפתרון הטוב ביותר הוא מכירת מנוע החיפוש של יאהו למיקרוסופט, וזה עדיין נכון. אנו משוכנעים שיש ליאהו עתיד גם ללא מנוע החיפוש שלה, שמפסיד בפער הולך וגדל לזה של גוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully