וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלונות 7: התמונה מתבהרת

דידי חנוך

9.11.2008 / 9:46

פרטים נוספים נחשפים אודות מערכת ההפעלה הבאה של מיקרוסופט, שצפויה כעת להגיע באמצע השנה הבאה

בימים מאז שנחשפה לראשונה ביום המפתחים של מיקרוסופט, מתגלים עוד ועוד פרטים אודות חלונות 7. גרסה מוקדמת של מערכת ההפעלה נמצאת בידיהם של מפתחים ועיתונאים רבים, וגם מיקרוסופט עצמה חשפה מידע נוסף בכנס WinHEC שנערך השבוע.

בקיץ הבא, תלבשו 7, ותתפללו לטוב

אתר CNET מדווח שמערכת ההפעלה תשווק כבר בקיץ 2009. מחשבים ראשונים שיגיעו עם חלונות 7 ישווקו, לדברי CNET, "עד החגים". כלומר, סביר להניח שבסתיו 2009 או בתחילת החורף הבא (אם כי מאסוס כבר נשמעו קולות בנוגע לכוונה לשווק מחשב עם חלונות 7 בקיץ). אבל מערכת ההפעלה עצמה אמורה להיות על המדפים כבר בקיץ.

זה אומר שמיקרוסופט חורגת ממחזור 3 השנים שבו היא עובדת בדרך כלל (ויסטה היא היוצא מן הכלל, מבחינה זו), ומביאה את חלונות 7 לשוק מוקדם מהצפוי.

יש סיבה לאופטימיות, חלק א'

התגובות שהתקבלו מאז שמערכת ההפעלה שוחררה בגרסה מוקדמת למפתחים ועיתונאים חיוביות באופן די אוניברסלי. שונאי ואוהבי ויסטה כאחד מגדירים את חלונות 7 כמערכת ההפעלה הטובה ביותר של מיקרוסופט אי פעם. זה לא אמור להיות מפתיע, שכן כל מערכת הפעלה אמורה להיות טובה מקודמתה. אבל כשמדובר בחברה ששחררה את חלונות מילניום ואת ויסטה במצבה המקורי, זה ודאי לא מובן מאליו.

השיפורים, כך נמסר, קיימים בכל רובד של מערכת ההפעלה. כן, מדובר ללא ספק בויסטה משודרגת - או, כפי שהגדיר אותה אחד הכותבים "ויסטה כפי שהיתה אמורה להיות" - אבל השדרוג אמיתי. סרגל הצד שהריץ את הגאדג'טים יוחלף בגאדג'טים שרצים בכל מקום, ניהול הרשת שודרג ובקרת חשבון המשתמש הידועה לשמצה תוחלף בגרסה שפויה יותר. השינוי הגדול ביותר ברמת הממשק צפוי להיות בסרגל המשימות, ששונה לגמרי ועובד באופן שמזכיר במידת מה את ה-Dock של אפל אבל נראה אפקטיבי יותר.

סיבה משמעותית אחת לאופטימות היא ההבדל הבסיסי בין המצגת המוצלחת של חלונות 7 לבין המצגת המוצלחת של Longhorn, מערכת ההפעלה שהיתה אמורה להיות ויסטה ושלא באמת דומה למוצר הסופי. כשמיקרוסופט הציגה את לונגהורן, עיתונאים ומפתחים לא זכו לשחק עם מערכת ההפעלה באמת, ומה שכן ראו בהדגמות פרטניות לא דמה כלל למוצר המרשים מהמצגות. הפעם, מה שהיה על המסך הגדול היה זהה למה שנראה בהדגמות ובהתקנות של מערכת ההפעלה בבתים ובמשרדים.

יש סיבה לאופטימיות, חלק ב'

בכנס WinHEC, שנערך השבוע, הדגימו אנשי מיקרוסופט את זמן ההפעלה של מחשב עם ויסטה לעומת מחשב מקביל עם חלונות 7. מערכת ההפעלה החדשה צפויה לעלות תוך זמן קצר יותר ב-15, ולהתחיל להיות שמישה מהר יותר בהרבה מויסטה וממערכות הפעלה קודמות. זאת מכיוון שתהליכים יתחילו לפעול באופן מדורג יותר, וטעינת תהליכים תתבצע באופן מקביל ולא סדרתי.

בכנס גם נטען כי מערכת ההפעלה החדשה תצרוך פחות חשמל, כך שמחשבים ניידים יעבדו איתה זמן רב יותר.

בנוסף, חלונות 7 אמורה לעבוד מהר יותר, עם מערכות חלשות יותר, לעומת ויסטה. בניגוד למה שנאמר במצגת המקורית ודווח על ידינו, מיקרוסופט לא מכוונת לדרישות מערכת שוות לאלו של ויסטה - מה שכבר היה די סביר למחשבים הקיימים כיום בשוק - כי אם לדרישות מערכת צנועות יותר. אם ניתן להאמין למיקרוסופט ולבוחנים הראשונים של מערכת ההפעלה, מחשב שמריץ את ויסטה יריץ כל תוכנה טוב יותר עם חלונות 7.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

יש סיבה לפסימיות

הפעם האחרונה שבה מיקרוסופט הביאה לשוק מערכת הפעלה חדשה שלא דרשה לפחות שנה של שדרוגים לפני שעבדה כיאות היתה חלונות 2000. וחלונות 2000 יצאה לשוק עם 63,000 באגים. חלונות 7 תהיה טובה יותר מויסטה, אבל כמו כל מערכת הפעלה של מיקרוסופט - וכל מערכת הפעלה בכלל - סביר להניח שהיא תדרוש שיפורים ושדרוגים לפני שתוכל לממש את הפוטנציאל שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully