וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיקוי קדוש

למרות היותו חיקוי מובהק של GTA, מצליח Saints Row 2 להפוך למשחק מגוון ומוצלח

Saints Row 2 הוא חיקוי של GTA.

לא, באמת, הוא חיקוי, ושווה להגיד את זה כבר בהתחלה. כמו בסדרה ההיא, אתם נכנסים לנעליו של פושע שמנסה להפוך את עצמו לשם מותג בעולם הפשע של עיר גדולה ופתוחה בה תוכלו לעשות כל מה שתרצו, החל מגניבת כלי רכב ועד להתעסקות מוגזמת בקניית בגדים. שוב, כמו ב-GTA, יש כאן עלילה טיפשית שמהווה תירוץ לעשרות משימות של נהיגה, ירי והדברים האחרים אותם אוהבים פושעים ממשחקי וידאו לעשות. שווה היה להגיד את זה כבר בהתחלה, כדי שבהמשך הביקורת אוכל להתמקד ב-Saints row 2 ולא ב-GTA. ולמרות היותו חיקוי, שווה להתמקד בו, כי המשחק הזה יכול לעמוד בפני עצמו, ועושה את זה בהצלחה מרובה. אבל ההתחלה, כטבען של התחלות, תהיה קשה.

הסיבה לכך היא שנתחיל דווקא מהשלילי. המשחק פשוט לא נראה כל כך טוב. הוא לא מכוער, ויש בו את הפוליש שפוגשים במשחקים שמגיעים לקונסולות הדור השביעי, אבל הכל נראה - איך לומר - לא הכי מרשים. העיר בה מתרחש הכותר הזה נראית אפורה, הבניינים חוזרים על עצמם ושום דבר לא באמת אומר לכם להגיד וואו, גם לא טיסה לילית בשמי העיר. הוא גם מאט לפעמים, בלי סיבה נראית לעין, והבאגים שגורמים לכם להתקע נדירים אבל מעצבנים. ואם אנחנו כבר מתלוננים, המצלמה לפעמים ממש (אבל ממש) מעצבנת.

גם העלילה קצת בעייתית. קודמו, בעל השם המפתיע Saints Row, הושק רק לאקס-בוקס 360, ואם לא שיחקתם בו - פריטי עלילה חשובים מאוד יהיו חסרים לכם, והדברים הקטנים האלה שאתם אמורים לדעת כדי להבין את הדמויות מופיעים לכל אורך המשחק.

חצי הכוס המצחיקה

עכשיו, כשסיימנו להסתכל על חצי הכוס הריקה, בואו ונעבור למשקה עצמו. והמשקה, כפי שכבר אמרתי, טעים מאוד, כי Saints Row הוא אחד החיקויים המקוריים ביותר בהם שיחקתי בזמן האחרון. הנוסחה אמנם זהה, אבל במקום בו GTA הלך לכיוון הריאליסטי והרציני, סיינטס רו 2 מתחרפן. זה מתחיל כבר בהתחלה, כשאתם מתבקשים לבנות את הדמות בה תשתלטו במהלך המשחק. המרחב שניתן לכם כדי לעצב אותה דומה יותר למשחק סימס מאשר לכותר פעולה. רוצים איש שמן עם שיער ירוק ושדיים עצומים שמדבר במבטא בריטי? בטח, למה לא. אשה אנורקסית עם קרחת? בטח, בטח.

את כלי הרכב שלכם תוכלו לשפצר בדרכים פחות יצירתיות, אבל עדיין - רמת הגיוון מרשימה. המבחר הדל ביותר במשחק הוא זה של תחנות רדיו. יש כאן כמה כאלה, אבל רשימת השירים בהן מצומצמת. וגם כאן יש נקודת אור - תחנת רדיו של מוזיקה קלאסית! איך לא חשבו על זה קודם?

גם הביגוד והאבזור, אותו תוכלו למצוא בחנויות הרבות שיש במשחק, לא מחייב אתכם להיות קונפורמיסטים. הבוס הקשוח מעדיף ללבוש חזיה מתחת לחליפה? לא רק שזה יעבור בשקט, הדבר גם ייתן לו נקודות סטייל. לכל פריט לבוש במשחק יש נקודות כאלה, שקובעות כמה "כבוד" תקבלו על פעילויות שתבצעו.

פעילות מוגברת

הפעילויות האלה הן עוד שינוי מרענן, אפילו אם לא יותר מדי הגיוני, לנוסחה. כדי לקבל גישה למשימות העלילתיות, צריכה להיות לכם רמה מסויימת של כבוד. את הכבוד אתם לא מקבלים על סמך מה שביצעתם, אלא באמצעות משימות צדדיות משעשעות לרוב, כמו נהיגה במיכלית שפכים והשפרצתם בשטח מסויים, או נהיגה בטרקטורון בוער והצתה של אנשים. העיר באמת מלאה בפעילוית האלה, וההחלטה לחייב אתכם לבצע כמה מהן לפחות אמנם נראית מעצבנת בהתחלה, אך גם חושפת אתכם לדברים המשעשעים מאוד עליהם חשבו המפתחים.

הכיף נמשך גם כשאתם לא מבצעים משימות. בניגוד להתחסדות של GTA בשנים האחרונות, כאן אתם כן מתוגמלים על ביצוע דברים טיפשיים שאסור לעשות בעולם האמיתי. נהגתם הרבה זמן בנתיב הנגדי? קבלו נקודות כבוד. כמעט התנגשתם? קבלו נקודות כבוד. הצלחתם לקפוץ עם המכונית לגובה מרשים ולהתרסק? קבלו נקודות. ואגב, לא ברור לי איך לא קמה מהומה תקשורתית על כך שבחלק מהמשימות אתם מקבלים נקודות גם על פגיעה בעוברים ושבים. לא שזה הפך אותי לבן אדם שרוצה לדרוס קשישות ולהצית עוברי אורח, אבל עדיין.

המנגנונים הבסיסיים של המשחק כוללים, בנוסף לביצוע משימות ופעילויות, גם השתלטות על שטחים. יש כאן 45 כאלה, עליהם תשתלטו במהלך המשחק באמצעות ביצוע המשימות. השטחים מניבים הכנסה יומית, ותוכלו למצוא בהם את חברי הכנופיה שלכם, שיוכלו לעזור לכם במשימות או להרוג אנשים שרודפים אחריכם. לפעמים תנסה כנופיה יריבה להשתלט על אחד השטחים, מה שייאלץ אתכם להגיע לשם ולהרוג את האויבים. אין בזה יותר מדי אתגר, רק שבירת שגרה. סממן נוסף לכך שהכיף עמד בראש מעייניהם של המפתחים היא מערכת הבריאות. לא צריך ללכת לזונות או לאכול המבורגרים, הבריאות שלכם מתחילה להתמלא במהירות לאחר שתימנעו מספיגת כדורים למשך כמה שניות.

חיקוי בחסד

מצב מרובה המשתתפים המרשים ביותר של Saints Row 2 הוא כזה שמטשטש את הגבול שבין מערכה לשחקן יחיד לזו המקוונת. אם תהיו מחוברים לרשת בזמן המשחק, לפעמים תראו בקשות של אנשים לבוא לשחק אצלכם ולעזור לכם בכמה משימות, וגם אתם תוכלו לעשות זאת דרך ממשק המשחק. לאחר שנמאס לכם לשחק במשימות של אחרים, תוכלו לחזור למערכה שלכם יחד עם כל הדברים שצברתם.

אז כן, Saints Row 2 הוא חיקוי, אבל חיקוי ממש כיפי. אם תבחרו לחקור את העיר של המשחק ולמצוא בה את כל הפעילויות השונות, הוא יספק לכם הרבה יותר שעות משחק מכותר ממוצע שתוכלו למצוא לפלייסטיישן 3. ובכלל, אין על גברים שמנים עם חזיה וביקיני שצועקיםבמבטא בריטי על סמוראי יפני בזמן קרב חרבות.

  • עוד באותו נושא:
  • saints row 2

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully