וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליקוי מאורות

דידי חנוך

10.11.2008 / 10:36

סטיב באלמר מזכיר לנו בדיוק מה משמעות הביטוי "קוזק נגזל", וגם מנגן צ'לו על סיפון הטיטניק

השבוע מוקדש טור התלונות השבועי לאדם אחד, יו"ר מיקרוסופט סטיב באלמר. באלמר מופיע כאן בזכות שני ארועים שונים, האחד קשור ליאהו והשני לאנדרואיד.

הקוזק הנגזל

אי שם בעבר הרחוק, רצתה מיקרוסופט לרכוש את יאהו תמורת 33 דולר למניה. ביאהו חשבו - בטפשות - שהם יכולים להוציא ממיקרוסופט יותר כסף, וסירבו. כיום, כשהמניה של יאהו שווה הרבה פחות, אמר מנכ"ל יאהו ג'רי יאנג שהוא חושב שרכישת החברה היא הצעד הנכון ביותר למיקרוסופט. התגובה של באלמר? "אנחנו לא מעוניינים לחזור ולבחון שוב רכישה. בכנות, אני לא יודע למה הם מעוניינים".

בכנות? באמת? המצב של יאהו נואש. ובאלמר יודע את זה. המניה של יאהו שווה כרגע 12.2 דולר. היא בצניחה חופשית, ולא ברור מה יציל אותה. העסקה עם גוגל שהיתה אמורה להציל אותה התבטלה. באלמר רוצה לרכוש את החיפוש של יאהו, או לעשות עסקה כלשהי סביב החיפוש, אבל כרגע הוא יכול לרכוש את יאהו בפחות כסף ממה שהחיפוש לבדו היה עולה לו לפני מספר חודשים.

אבל סטיב באלמר, מנכ"ל חברת התוכנה הגדולה בעולם ואחת מחברות הטכנולוגיה החזקות בעולם, מעדיף להגיב כאילו הוא מאהב שנדחה. "הם לא רצו אותי, אז עכשיו אני לא רוצה אותם". זה ילדותי, וזה לא הולם.

יש לציין שהעמדה שלי לא השתנתה: אם יש חלופה כלשהי, הרי שרכישת יאהו על ידי מיקרוסופט רעה ליאהו, ובעיקר רעה לאינטרנט. יאהו עצמאית היא כוח חיובי ברשת, תודות למחויבות האמיתית שלה לסטנדרטים פתוחים וקוד פתוח. אבל כרגע לא נראה שיש חלופה. יאהו חייבת לעשות משהו כדי לשנות את גורלה, ואם תירכש על ידי מיקרוסופט, לפחות ניתן לקוות שהנכסים שלה - נכסים כמו פליקר ודלישס - לא יבוזבזו.

נגן הצ'לו

שבוע פורה היה לבאלמר, שבוע בו דיבר הרבה בפני עיתונאים. אחד הדברים שאמר: "אני לא מבין את האסטרטגיה שלהם... אם הייתי הולך לפגישת בעלי המניות שלי ולפגישת האנליסטים שלי והייתי אומר, 'היי, השקנו מוצר חדש ללא מודל הכנסה - כן, תריעו לי', אני לא בטוח שהמשקיעים שלי היו מגיבים טוב במיוחד, אבל זה מה שגוגל אומרת למשקיעים שלה בנוגע לאנדרואיד".

ושוב אני נאלץ לומר: באמת? זה מה זה שהיא אומרת להם? נעזוב את זה שזאת עוד דוגמה לכך שבאלמר לחלוטין לא מבין את המודלים העסקיים שניתן לבנות סביב מערכות קוד פתוח. נשים את זה בצד. במקום זאת נתמקד בכך שמה שהוא אומר פשוט לא נכון. לאנדרואיד יש מודל עסקי ברור, מודל עסקי שבאלמר מבטל במילים "אם מישהו חושב שהנוסה היא לתת את מערכת ההפעלה כדי לקבל שימוש בחיפוש, הרי שהמפעילים חכמים מדי. הם ידעו שהם עדיין יכולים לבקש שישלמו להם כדי להחזיק את השירות שלך".

אררר. לא. לא ממש. ברגע שהמכשיר מספיק אטרקטיבי, הכוח עובר מידי המפעילים. ניתן לראות את זה במודלים העסקיים השונים סביב האייפון, וניתן לראות את זה עוד יותר במכשיר האנדרואיד היחיד שיצא עד כה - G1. מפעילים לא יכולים לבקש שישלמו להם מאותה הסיבה שמפעילים לא צריכים לשלם לגוגל על מערכת ההפעלה: זאת מערכת הפעלה בקוד פתוח. הפתיחות היא הכוח שלה, דבר שבאלמר מעולם לא הבין, וחלק מהסיבה שמיקרוסופט עדיין לא הוכיחה שהיא מבינה את האינטרנט. האסטרטגיה של גוגל פשוטה: כמה שיותר מכשירים בהם אנשים משתמשים באינטרנט = יותר אנשים שמשתמשים בשירותים של גוגל, רואים את הפרסומות של גוגל וכו'. יש הרבה יותר טלפונים סלולריים ממחשבים אישיים בעולם, וגוגל רוצה להגיע לכמה שיותר מהם. זה הגיוני, ויש סיכוי סביר שזה יעבוד. ואם לבאלמר היתה תשובה טובה יותר מ"חלונות 7 מתעכבת יותר מהצפוי, אז נוסיף גרסת ביניים בשם חלונות 6.5 ונקווה לטוב", הוא לא היה מתעסק בביקורת פיקטיבית על המתחרים.

הספינה הסלולרית של מיקרוסופט שוקעת, וטוב יעשו אם יתמקדו בעצמם ולא בגוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully