וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: BS.Player

דידי חנוך

10.11.2008 / 18:37

תוכנת המולטימדיה שחשבנו שלא תשוב, קמה מתהום הנשייה ומתמודדת שוב על לבנו

מי יכול לשכוח את BS.Player, אחת התוכנות הראשונות שסיפקו חלופה אמיתית וטובה למדיה פלייר של מיקרוסופט, בזמנים בהם זה היה ממש בלתי שמיש. ביאס פלייר היתה תוכנה מהירה, נוחה וטובה.

אבל אז התחיל לעבור עליה משהו רע. גרסאות חדשות דרשו כסף או כללו תוכנות פרסומיות שהתקינו את עצמן ללא שליטת המשתמש. תוכנות כמו VLC סיפקו חלופה חינמית ללא כל תוספות מעצבנות, והנגן הוותיק הלך ונעלם ממחשבים ברחבי העולם.

עכשיו חוזר BS.Player בגרסה חינמית חדשה, שמשלבת את הפונקציונליות של הגרסאות הישנות עם ניהול נאה של ספריית מדיה ותמיכה במגוון רחב מאד של קודקי וידאו, כולל קובצי AVI למיניהם, MOV ואף קובצי ריל פלייר ו-flv. את הקודקים מורידה התוכנה למחשב, והיא אף מתריעה אם הקודקים הקיימים לא מעודכנים.

החידוש המשמעותי ביותר ב-BS.Player הוא אותה ספריית מדיה שהוזכרה, שעובדת באופן דומה מאד לאייטיונז ותוכנות ניהול מדיה אחרות. אבל ל-BS.Player יתרון משמעותי אחד: היא מהירה. ממש מהירה. קפיצה לנקודה בוידאו עבדה מהר יותר מבכל נגן שיצא לנו לבדוק בשנה האחרונה, ועבדה במהירות בכל סוגי המדיה שבדקנו. איכות הוידאו היתה לעתים פחות טובה מוינדוז מדיה פלייר ווינדוז מדיה פלייר קלאסיק כשמדובר בקובצי WMV, אבל כאשר הקבצים היו איכותיים לא היתה בעיה.

דבר אחד שיש להישמר ממנו הוא שלב ההתקנה. התוכנה תנסה לגרום לכם להתקין סרגל כלים ולהפוך את מנוע החיפוש שלה לברירת המחדל בדפדפן שלכם. אלא אם אתם ממש צריכים עוד סרגל כלים - אתם לא - אל תתנו לה לעשות את זה.

לא סביר שנעבור להשתמש ב-BS.Player כנגן ברירת המחדל שלנו, מכיוון שגם אם הוא עובד מעט לאט יותר, VLC עושה את מה שהגרסה החינמית של התוכנה עושה וגם את הדברים שעושה הגרסה בתשלום - כמו ניגון סרטי DVD. אבל בהחלט מדובר במתחרה נאה, ובעבור מי שחש נוסטלגיה לימים הטובים של פעם, היא לא תאכזב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully