וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חורים ברשת

המשחק החדש של ספיידרמן נראה טוב ובעל עלילה סבירה, חבל שהמצלמה המתסכלת והמשימות משמימות

סדרת משחקי ספיידרמן החלה בשנים האחרונות לסמל את כל מה שבעייתי במשחקים המבוססים על זיכיון מפורסם. ספיידרמן, הרי, הוא אחד מגיבורי העל הפופולריים ביותר. הבעייתיות עליה אני מדבר נובעת מכך שהמשחקים האלה יימכרו ויהי מה, אז חברות ההפצה לא תמיד מוכנות להשקיע את הזמן והכסף שצריך כדי להוציא מוצר איכותי לשוק.

הבעיה הזו הייתה אקוטית במיוחד בתקופה בה המשחקים יצאו לצד סרטי ספיידרמן, כשההייפ סביב איש העכביש היה בשיאו, אך Web of Shadows – המשחק החדש, לא זכה להנחה הזאת. ספיידרמן 3 יצא לפני שנה וחצי, והסרט הבא בסדרה עוד רחוק. הוסיפו לכך שגיבור העל של 2008 הוא ללא ספק באטמן, ותקבלו מצב – אותו מפתחי המשחק הבינו – בו ספיידרמן צריך לשרוד בזכות כוחו, ולא בזכות אחיו מהקולנוע.

כל הדמויות כולן

Web of Shadows גם לא משתמש בזיכיון של הסרטים – הדמויות הראשיות שלו לא נראות ונשמעות כמו טובי מגוויר וקירסטן דאנסט. במקום זה, יש כאן זיכיון של ייקום מארוול, עם הרבה מאוד דמויות מהייקום הזה שמגיעות להופעות אורח. לוק קייג', ניק פיורי, וולוורין ופלישיה הארדי הם רק חלק קטן מגיבורי העל שתפגשו כאן. האם זה עוזר לו? כן. האם זה מספיק? ממש לא, ותיכף אסביר למה.

העלילה של המשחק מתחילה בצורה מרשימה – עם הקדמה אפוקליפטית-משהו בה רואים את ספיידרמן וסוכני S.H.I.E.L.D נלחמים באופן נואש למדי בצבא של נבלים כאלה ואחרים. בקטע קלימטי, חותך המשחק ארבעה ימים אחורה, ומראה לנו קרב בין איש העכביש לבין ונום, במהלכו ניתק חלק מהסימביוט של ונום ומתחבר לספיידרמן. הדבר מאפשר לו להחליף, בכל זמן שתרצו, לחליפה שחורה שהופכת אותו לחזק מספיק כדי לזרוק מכוניות על יריביו.

תראו איזה עכביש יפה

Web of Shadows מתחיל בצורה איטית למדי, עם משימות ממש קלות שלא דורשות מכם הרבה ריכוז. אלה מלמדות אתכם את רזי המשחק, ומכירות לכם את תמציתו הבעייתית מאוד. זו נובעת מהדיסונס שבין האלמנטים המושקעים של הכותר, לבין אלה שבהם החליטו המפתחים לחתוך פינות.

נתחיל מהדברים הטובים: המשחק נראה נהדר: האנימציה של הדמויות חלקה, והשחזור של ניו יורק באמת מרשים. כל מה שתרצו לעשות בהתחלה זה לקפוץ מבניין לבניין בעזרת קורי העכביש שלכם, כשאתם מנסים להגיע למקום הכי גבוה ולתפוס תצפית על כל העיר.

דבר נוסף בו הכותר הזה לא מאכזב הוא העלילה. התסריט אמנם חובבני לגמרי, אבל העלילה עצמה מצליחה לגרום לכם לרצות ולהמשיך לשחק כדי לדעת מה יקרה במשימה הבאה, וזה החלק הכי חשוב. העלילה גם מושפעת מהחלטות שלכם – שמסתכמות תמיד בהחלטה "טובה" ו"רעה", ויש למשחק מספר סיומים שתואמים את ההחלטות האלה.

גם מנגנון התנועה והקרבות עשוי היטב. השליטה בספיידרמן די אינטואיטיבית, וממשק הלחימה דורש היכרות עם כפתורים בודדים, זאת תוך מתן מספיק אפשרויות והתאמה לסגנונות לחימה שונים. האפשרות המגניבה ביותר היא התקפת קורים, שמאפשרת לכם לפגוע באויב ולקפוץ ישירות ממנו לאויב הבא.

כפי שכבר אמרתי, בכל רגע נתון תוכלו להחליף בין הספיידרמן האדום לבין זה השחור. יש הבדלים מינוריים בכוחות שלהם, ולכל אחד עץ שדרוגים משלו, כשאת הנקודות לשדרוגים אתם מקבלים אחרי ביצוע מוצלח של משימות עלילה או משימות צד.

איש השעמום

כל היתרונות אותם מניתי חשובים ליצירת משחק טוב. הבעיה היא שיש עוד דבר אחד, חשוב לא פחות – המשחקיות עצמה. אם העלילה צריכה לגרום לכם לרצות ולעקוב אחרי מה שקורה, מטרת המשחקיות היא – אתם יודעים – שתיהנו במהלך המשחק. וכאן Web of Shadows מאכזב. לא סתם מאכזב, המשחקיות שלו הופכת את הכותר לבינוני עבור מעריצי ספיידרמן, ולרע עבור כל מי שאין לו סנטימנטים לגיבור העל הזה.

ניו יורק אמנם נראית טוב במשחק, אבל אין בה מה לעשות. נכון, אפשר לרדוף אחרי מאות הז'טונים המפוזרים ברחבי העיר, שאמורים לתת לספיידרמן יותר כוח, אבל זה משמים, והאלטרנטיבה היחידה היא להרביץ למאות חבורות זהות של ביריונים ואנשי כנופיות. בשלב מסויים יש גם אויבים אוויריים עליהם צריך לקפוץ במיטב המסורת של יוקוזונה, אבל זה הופך למשעמם מהר מאוד.

והמשימות עצמן רפטטיביות לא פחות. לחימה נגד קבוצות אויבים משעממים, מרדף דרך נקודות קבועות מראש ונטרול חפצים מרושעים יחזיקו אתכם קרוב למסך במשך חצי שעה, אבל אז כל זה מתחיל לחזור על עצמו.

כדי להוסיף חטא על פשע, המצלמה במשחק עושה עבודה נהדרת בסיבוך פעולות פשוטות. היא לא מצליחה לעקוב אחרי הדמויות במהירות נורמלית, ולעיתים קרובות מאוד גורמת לתהיה איפה אתם. כך, הופך Web of Shadows מהר מאוד למייגע, ואפילו האיכות המזעזעת-עד-שזה-מצחיק של דיבוב הדמויות לא יכולה להפיג את השעמום.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

סיכום

כפי שכבר אמרתי, Web of Shadows זה משחק לאנשים שאוהבים את ספיידרמן ומוכנים לסלוח לו גם על הבעיות הקשות ביותר. הוא אמנם טוב יותר מ-Friend or Foe המזעזע מהשנה שעברה, אבל חברת אקטיוויז'ן שוב לקחה את אחד הזיכיונות המרשימים ביותר שיש לה והביאה לנו משחק בעייתי, שלא עושה חסד עם גיבור העל שלו.

  • עוד באותו נושא:
  • ספיידרמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully