וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאש עובר לנייד?

דידי חנוך

18.11.2008 / 1:55

אדובי וקואליציה רחבה של שותפות מכריזות על פרויקט שנועד להביא גרסה מלאה של פלאש למכשירים ניידים

במשך השנים האחרונות, נעשו מספר נסיונות להביא יישומי פלאש ודפדפנים תומכי פלאש למכשירים ניידים. אבל נסיונות אלו זכו להצלחה חלקית במקרה הטוב. כעת מכריזה חברת אדובי על מאמץ משותף של אחוז נכבד מהחברות בתעשייה על מנת להביא תמיכה מלאה בפלאש לטלפונים ומכשירים ניידים אחרים באופן גורף.

במה שמכונה Open Screen Project, חברה אדובי לחמשת יצרניות המכשירים הגדולות (נוקיה, סמסונג, מוטורולה, LG, סוני אריקסון), ליצרניות המעבדים הגדולות (ARM, קוואלקום, אינטל) וחברות תשתית ותוכן כמו סיסקו, קומקאסט, MTV ו-NBC Universal. המטרה של הפרויקט היא לשים פלאש בכל מכשיר מתקדם בעתיד, ולהוסיף בהמשך גם את AIR, הפלטפורמה מבוססת הפלאש של אדובי שמאפשרת יישומי פלאש עצמאיים מהדפדפן.

במסגרת ההסכם, צפויה ARM להביא תמיכה בפלאש לכל המכשירים הבנויים על המעבדים שלה מגרסה 11 ומעלה (כלומר, רבים ממכשירי נוקיה המתקדמים), בעוד קוואלקום ואדובי עובדות על גרסה של פלאש למכשירי BREW, מה שיביא את התמיכה בפלאש למאות מיליוני מכשירים.

המטרה הסופית של הפרויקט היא להשיג תמיכה בפלאש בכל מכשיר בעל קישוריות אינטרנט, מסך ומעבד, כך שסרטים, אתרים ויישומים יעבדו היטב בכל סוגי המכשירים. בעבר, הציבו באדובי מטרה לשים פלאש על מיליארד מכשירים עד סוף 2010. כעת, עם המהלך הנוכחי, נראה שהחברה יכולה כעת לצפות באופן ריאלי להגיע למטרה כבר ב-2009.

איפה האייפון?

לחברות תוכן, הפרויקט יאפשר להציג חוויה עקבית ואחידה במחשב ובנייד, בעוד יצרניות המכשירים יזכו לאפשרות להציג מדיה עשירה בעלות נמוכה יותר מבעבר, שכן אדובי בחרה שלא לגבות עמלה על השימוש בפלאש 10 במכשירים. המהלך נותן לאדובי יתרון משמעותי על מיקרוסופט במאבק בין שתי החברות לבניית הפלטפורמה המועדפת להצגת מדיה מקוונת עשירה.

לצרכנים, מדובר בבשורה חיובית מאד. חווית הגלישה באינטרנט הנייד מתקרבת כל הזמן לחווית הגלישה באינטרנט במחשב, אבל גורמים שונים פגמו בה עד כה. הדפדפנים של נוקיה, שתומכים בפלאש במידה חלקית, עדיין אטיים יחסית לאלה של האייפון ומכשירי אנדרואיד. אבל באלה אין תמיכה בפלאש. עם השיפור הצפוי בכוח העיבוד של הסמארטפונים של נוקיה, וחדירת מכשירי מגע רבים יותר לפורטפוליו שלה, אפשר לצפות לדפדפנים טובים יותר. עם הוספת פלאש לאנדרואיד - צעד שאדובי וגוגל עובדים עליו, ואשר הודגם במהלך כנס MAX בו נחשף הפרויקט - גם גוגל ושותפותיה מיישרות קו.

החתיכה החסרה בפאזל היא אפל. הדפדפן של האייפון הוא הדפדפן הטוב ביותר בשוק כיום, אבל הוא חסר כל תמיכה בפלאש. מדובר, ככל הנראה בהחלטה של אפל, שנובעת מחשש מפגיעה בזמן סוללה ובמהירות הדפדפן כאשר יריץ פלאש. אדובי הודיעה כבר שהיא עוסקת בפיתוח פלאש לאייפון מזה זמן מה, ושתמיכה כזאת תוכל להתווסף למכשיר של אפל "תוך זמן קצר" מרגע שאפל תאשר זאת. הכדור נמצא כעת במגרש של אפל, ואם זו רוצה שמשתמשי האייפון יוכלו לגלוש ביוטיוב, כדאי שתשנה מסלול, אחרת תישאר מאחור בתחום בו כרגע יש לה יתרון משמעותי על המתחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully