וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום לסלולרי

רומי מיקולינסקי

18.11.2008 / 14:45

רומי מיקולינסקי שבה מכנס המדיה של סלקום בתחושה שמנסים למכור לה משהו

בשורות גדולות או חדשות מרעישות לא קיבלנו בכנס סלקום למדיה שהתקיים אתמול באוניברסיטת תל אביב. כנס המדיה על דובריו המהוקצעים ודגלי סלקום המתנוססים היה בעצם פרסומת לעתיד סלולרי שנמצא ממש מעבר לפינה, עוד שניה (או שתיים) כאן איתנו. דובר בו לא מעט על חדשנות, על הזדמנויות עסקיות ועל אפיקי פרסום חדשים, אבל בהווה, בין ההתנקשות באלפרון לבין הנפילות בבורסה, היה קשה לשכנע את הקהל בעתיד הלא כל כך רחוק הזה. כשהמיתון העולמי מטיל צל כבד על תכניות ההתרחבות והפרסום של כלל החברות במשק ובעולם וכל יום נושא עימו בשורות קשות וגלי קיצוצים - קשה להאמין למסר "העסקים כרגיל" ששידרו הדוברים. יותר מכך, לפי רוב המומחים – בין אם הם בכירים מהארץ או מחו"ל - העניינים לא סתם "כרגיל" אלא אנחנו בעצם על סף מהפכה. ולא סתם מהפכה, אבולוציה. כפי שאמרו בפאנל הבכירים בניצוחו של מנכ"ל סלקום עמוס שפירא (בו השתתפו מנכ"לי שופרסל, קוקה קולה, בנק דיסקונט, דפי זהב ומשרד הפרסום מקאן): מהפכת הסלולרי מגיעה ואיתה צרכן שתמיד מחובר, תמיד זמין, ושניתן לדעת איפה הוא בכל דקה. האח הגדול יוצא ממסך הטלוויזיה ורוצה להיות גם בכיס שלכם

סלקום עבדה קשה מאוד ושפכה לא מעט כסף כדי לשכנע את הנוכחים בעתיד סלולרי ורוד (מה שתואם את הודעתם על דילול נוכחות הסגול בלוגו שלהם, וצירוף צבעים נוספים – ביניהם ורוד). ססמאות ומילות באזז חדשות נשפכו למכביר: הסלולרי הוא השלט רחוק של החיים, האולר השוויצרי החדש, הארנק הבא שלכם, החיבור בין העולם הפיזי לעולם הדיגיטלי. חכו רק עוד קצת, אמר אילן שילוח, והמחשב יהפוך ללא רלבנטי והכנסות הפרסום מהמדיה האינטרנטית יינגסו משמעותית. המסר הוא ברור - בעתיד זמן צריכת התוכן מהסלולר יהיה שווה - אם לא יעקוף - את שעות צריכת התוכן באמצעות המחשב, ועולם הפרסום צריך להתכונן בהתאם.

אצבע קלה

הזמינות והמיידיות של הסלולרי הופכים למובן מאליו בדור הבא של שירותי הסלולר - שירותים מכווני מיקום (Location Based Services) ומבוססי רשתות חברתיות הם הסוכריה הבאה. בעוד מנכ"ל שופרסל דיבר על שליחת סמס תודה לכל לקוח ששילם בקופה (שזה טוב למה בדיוק?) עמוס שפירא עלה על רעיון שיווקי זדוני משהו - יצאת לטיול במדבר? יש מצב שאתה צמא? האין זו הזדמנות מצוינת לשלוח לך פרסומת לקוקה קולה? בכלל נראה שהאצבע של המנכ"לים אולי קצת קלה מידי על הסלולרי. הדבר האחרון שהם רוצים זה להפגיז את הצרכן בהודעות, פרסומות שמהר מאוד יסוננו לפח הזבל ויביאו בעיקר לחוסר אהדה וחוסר סבלנות. קופונים סלולרים, מידע רלוונטי ומועיל וכמובן תוכן איכותי כמו משחקים וסרטונים שעוזרים להעביר את הזמן הם צעדים בכיוון נכון יותר . אבל זה לא ממש חדשות.
אפשרויות "דיוור" סלולרי ופרסום מפולח קורצות גם הם למפרסמים, לצד הרצון לנצל את גל הפעלתנות הנרקסיסטי של דור ה2.0. למה לא לגבות תשלום על שירותי פרימיום דרכם יוכלו ילדי פייסבוק ויו-טיוב להעלות ולשלוח קטעי וידאו שעשו בעצמם? טים גרין, עורך מגזין "מובייל אינטרטיינמט" סיפר על מספר שירותים ומוצרים שעושים גלים באירופה, בינהם מוצר ישראלי בשם "פלירטומטיק" שיצר קהילה של רווקים חסרי מנוח שמוכנים לשלם בכיף על שליחת פרחים ובירות ואפילו (כשירות פרימיום) על מחיקת ועריכת הפרופיל שלהם. הרצאה מרתקת שנשא טד כהן, בכיר לשעבר בחברת התקליטים EMI, עסקה בעתיד המוזיקה הסלולרית. כהן דיבר על ההזדמנויות הגלומות בשוק המוזיקה שעדיין מלקק את פצעיו מהמשבר הגדול שחווה לפני כמעט עשור. הצורך של תעשיית המוזיקה להמציא את עצמה מחדש שוב ושוב גרמה לה לשכב על הגדר בשביל שאר התעשיה והנסיון למצוא מודל עסקי הגיוני ומשתלם הביא אותם למצב בו הם מציעים שוב ושוב את הנכסים הגדולים שלהם בחינם או בכמעט חינם ("אכלו ככל יכולתכם" הוא ביטוי שחזרו עליו מספר פעמים)."הרכוש מת" הכריז כהן; מי שקונה מוזיקה לא עושה בחכמה - למלא את הסלולרי שלכם בשירים שכ"א אחד מהם עלה דולר – יכול לעלות אלפי דולרים. עתיד המוסיקה לפי כהן תלוי בהמלצות של החברים שלכם מהרשת, בקהילות מפולחות שמסתמכות על טעמם של מבינים ומומחים, בעשיית סדר בבלגן ובתשלום עבור מנוי לשירותים נבחרים.

הסנייק עדיין שולט

נשמע חדשני? לא ממש. ומה עם אותו עתיד סלולרי בו המכשיר הוא גם הארנק, האולר, החיבור בין הפיזי לדיגיטלי? הוא יקרה. רגע, סבלנות. אבל אליה וקוץ בה. לפי הדוברים בכנס הבשורה תבוא מבחוץ – מהמפרסמים וכמות הכספים (והמעוף) שיהיו מוכנים להשקיע בקמפיינים סלולריים ובחברות טכנולוגיה שיפתחו פלטפורמות נוספות עליהן יושתת כל החזון הסלולרי הזה. בינתיים? את התמונה אפשר להבין מאלו שישבו שורה לפני והסתכלו על בחורות ערומות או שיחקו קלפים וסנייק, ההווה רווי במשחקים ובפורנו. הארנק הסלולרי יחכה עד סוף המשחק.

  • עוד באותו נושא:
  • סלקום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully