וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

מה הם הלהיטים שיפספסו את החגים? מתי בגידה היא וירטואלית? ומה למד אסיר ממטאל גיר?

זרם משחקי הסתיו עדיין לא נפסק, וכבר מתחילים להגיע הפרטים על הנגלה הבאה – שתפספס את תקופת החגים אבל עדיין תגיע בקרוב מאוד. באופן לא מפתיע, מדובר בכותרים שצפויים להצליח ללא קשר למועד בו הם מושקים.

הדיווח הראשון הגיע מבכיר ב-Rockstar, שהסכים לתת תאריכי יעד הן לחבילת ההרחבה של GTA IV אשר תגיע לאקס-בוקס 360, והן לגרסת ה-DS של המשחק – Chinatown Wars. מלחמות צ'יינטאון, שהגיע לכותרות לפני זמן מה כשנחשף שהשחקן הראשי יוכל לסחור בסמים כדי להרוויח כסף, יגיע בין פברואר לבין אפריל 2009. חבילת ההרחבה הבלעדית-לאקס-בוקס של GTA IV, שהייתה אמורה להגיע כחצי שנה לאחר השקת המשחק עצמו, תשוחרר גם היא מתישהו בחורף הקרוב, כנראה בסוף ינואר והלאה.

משחק נוסף שיגיע בחורף הוא סטריט פייטר 4. הוא אמנם הגיע לאולמות הארקייד ביפן כבר ביולי השנה, אבל עד לפני מספר ימים לא ידענו מתי בדיוק נוכל לראות אותו גם על הקונסולות הביתיות. התאריך הוא 20 בפברואר באירופה, ושלושה ימים קודם לכן בארצות הברית. מתי תגיע גרסת המחשב שהובטחה? מתישהו ב-2009, אבל אף אחד עוד לא מוכן להתחייב על תאריך.

בזאר הביזאר

חדשות הביזאר מתעשיית הגיימינג השבוע כללו, בין השאר, גם סיפור מוזר על גירושי סקנד לייף. אשה בריטית תפסה את בעלה, לו הייתה נשואה גם בסקנד לייף, בוגד בה בצורה וירטואלית עם זונה וירטואלית, והתגרשה ממנו במשחק, זאת כשהיא נשארת נשואה לו בעולם האמיתי. אך כשהיא תפסה את בעלה מדבר בתוך המשחק עם אשה אחרת, זאת תוך גילויי חיבה אמיתיים, היא החליטה להתגרש ממנו גם בעולם האמיתי.

הופעתם של עולמות וירטואליים מציבה שאלות מעניינות שנוגעות לרגש. האדם, מטבעו, לא יכול למדר את הרגשות שלו כך שהדברים שהוא עושה בחייו הלא מוחשיים לא ישפיעו על מצב רוחו. השאלה היא האם גם דינה של בגידה וירטואלית הוא כדין בגידה אמיתית? אני נוטה להאמין שלא. משחקים, במיוחד כאלה ההמוניים, הם צורת אסקפיזם – בריחה לעולם בו ניתן לעשות דברים אותם האדם מרגיש שהוא לא יעשה בעולם האמיתי.

אבל גם כשאני כותב את השורות האלה, מחלחלת בי הרגשה מוזרה. בגידה וירטואלית אמנם לא נראית לי כמו משהו שמוביל לבגידה בעולם האמיתי, וגם לא משהו שנותן לגיטימציה להתנהגות כזו, אבל יש בה עדיין הפרה מסוימת של מחויבות כלפי בן או בת הזוג. האם ההפרה הזו משמעותית מספיק כדי להשליך ממנה על כל מערכת היחסים? זו כבר שאלה עליה אני לא יכול לענות.

למד ממטאל גיר

אם כבר אנחנו מדברים על הקשר שבין העולם האמיתי לבין זה של המשחקים, הנה עוד סיפור. כל מי ששיחק אי פעם במטאל גיר סוליד, יודע שהדרך הכי טובה להתחבא מאויביך היא בקופסת קרטון. מי שעוד ידע על כך הוא אסיר טורקי בכלא גרמני (קלישאות, רבותי, קלישאות), שאחרי יום עבודה מפרך נכנס לקופסת קרטון שיועדה למשלוח ושלח את עצמו לחופשי.

המשטרה לא מצליחה למצוא את האסיר הנמלט, ומנהל הכלא אמר שמדובר באירוע מביך, אבל יותר מכל זה אירוע חינוכי. הוא מלמד אותנו שגם ההמצאות המוזרות של יוצרי משחקים יפניים יכולות להפוך למציאות עם קצת כח רצון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully