וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוקיה: מפעילה סלולרית?

אמיתי זיו

24.11.2008 / 16:26

רוצה להיות מפעילת סלולר ביפן - תהפוך ליצרנית המכשירים הראשונה שנכנסת לשוק מפעילות הסלולר היפני

סוכנות רויטרס מדווחת כי נוקיה, יצרנית מכשירי הסלולר הגדולה בעולם, רוצה להיות גם מפעילה סלולרית ביפן. הדיווח מתבסס על פרסום ביומון יפני. על פי הדיווח, נוקיה הפינית תפעל במודל של מפעילה וירטואלית (MVNO) - מפעילה סלולרית נטולת תשתית הרוכשת דקות ממפעילה קיימת, במקרה הזה מענקית הסלולר היפנית NTT DOCOMO. נוקיה עתידה לספק את השירות החל ממרץ 2009 ולהפוך ליצרנית המכשירים הראשונה שנכנסת לשוק מפעילות הסלולר היפני, הנשלט היום על ידי שלוש חברות.

מותג המכשירים נוקיה חלש בשוק היפני באופן דרמטי ביחס לעולם, כאשר נוקיה, אשר מכרה ב-2007 437 מיליון מכשירים ברחבי העולם, נהנית בעולם מ-38% נתח שוק. בשוק היפני יש לנוקיה פחות מ- 1% כאשר מותגי מכשירים אחרים כמו sharp ו- NEC הינם דומיננטיים יותר.

אם המהלך של נוקיה יצא לפועל, החברה תחצה את הקווים ותיכנס למגרש של מפעילות הסלולר - תחום שעד היום נמנעה מלפעול בו מול המפעילות בתחום השיחות. מנגד, המהלך של נוקיה הוא המשך המגמה של כניסת יצרניות המכשירים בהדרגתיות לתחום השירותים. כיום חלק מהיצרניות, כגון נוקיה וסוני אריקסון, מפעילות פורטל להורדת שירים, המתחרה בפורטלים דומים של המפעילות.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully