וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוזיקה לאוזניים

24.11.2008 / 18:28

הווקמן הסלולרי החדש של סוני אריקסון, W760, מצדיק את התווית המוזיקלית שקיבל מהחברה

אחת ההחלטות החכמות ביותר של סוני בשנים האחרונות הייתה לקחת את המותג ווקמן, שהחל לגסוס בתקופה בה כל חברה – החל מאפל ועד לפנאשיבה (Panashiba, יש דבר כזה!) – החלה להוציא נגן קבצי מוזיקה, ולהצמיד אותו לסדרה של טלפונים סלולריים מבית סוני אריקסון.

אך יחד עם זיהוי המותג אותו קיבלו בחברה, הגיעו גם הציפיות. אנשים התייחסו לווקמן הישן כאל סממן איכות, והווקמנים החדשים נדרשו לא לבייש את הפירמה. עד עכשיו הם עשו את זה מצויין, ודגם אחד משנה שעברה – W910i, היה לא פחות ממצוין בעיניי. עכשיו מגיע לו ה-W760i – מכשיר חדש שבא להחליף את ה-910 בתפקיד טלפון הווקמן ההמוני.

הווקמן הסלולרי היפה ביותר

W760i הוא טלפון סליידר בדור 3.5 שנוצר, כך נראה, במיוחד לקהל צעיר וטרנדי. העיצוב שלו מעוגל, עם כפתורים עגולים ואלמנטים מחוספסים שתופסים את העין. בצידו האחורי לוגו של המותג ווקמן בעל תאורה משתנה, ולוגו מובלט של סוני אריקסון. כל האלמנטים האלה יחד עם עוד כמה החלטות עיצוביות כמו מיקום רשת שקופה מסביב לכפתורי המענה וניתוק השיחה, הופכים את המכשיר לווקמן הסלולרי היפה ביותר בעיניי.

מקשי המספרים בטלפון מרווחים דיה לאצבעות גדולות, וכך גם מרבית מקשי הניווט. יוצאי הדופן הם מקשי מחיקת תו ומנהל היישומים, שמתבררים כאמורפיים וקטנים מדי. כמו כן, בצדו הימני של המכשיר תמצאו מקשי שליטה בעוצמת הצליל, ואילו בצדו השמאלי ישנו כפתור ייעודי לגישה ושליטה ביישומי ווקמן. אם זה לא מספיק, גם מעל למסך תמצאו שני כפתורים שמטרתם להעביר תמונות בגלריה או לשלוט במשחקים כשהטלפון במצב אופקי.

ל-W760i יש שני חלקים לא סטנדרטיים – הוא משתמש בכרטיסי זכרון M2 של סוני וכניסה מיוחדת להטענההעברת מידעחיבור אוזניות. למרות שהערכה כוללת דיבורית חוטית עם מתאם לכניסת אוזניות רגילה, יש לקוות שבשנה הבאה ישכילו גם כאן לעבור להשתמש ב-USB הסטנדרטי לצרכים ההטענה והסנכרון, ובשקע אודיו רגיל שלא מצריך מתאם עבור האוזניות.

בגלל המוזיקה

בידיעה שהחנונים הם המאגניבים החדשים, השקיעו בסוני אריקסון לא רק בעיצוב אלא גם במערכת ההפעלה וסט התכונות של הטלפון הזה. ממשק התפעול הראשי של ה-W760i נוח מאוד לתפעול, עם אפשרות מעבר ישיר לדברים החשובים באמצעות מנהל ההתקנים. התפריטים אמנם איטיים קמעה, אבל זה כמעט ולא מורגש.

מהבחינה הטכנולוגית, הטלפון הזה הוא כולל אמנם דגש על מוזיקה, אבל יש כאן גם GPS עם תוכנות ניווט, רובן לא רלוונטיות לארץ; מצלמה 3.2 מגהפיקסל סבירה לחלוטין, אך לא כזו שיכולה להחליף מצלמה ייעודית; דפדפן אינטרנט בסיסי אך לא רע; תוכנת אימייל ומערך סנכרון עם המחשב בקלות.

אבל הדגש האמיתי, כיאה למותג אותו הטלפון מייצג, הוא על המוזיקה. יש כאן את החבילה המלאה של גרסת 3 לתוכנת Walkman, שכוללת לא רק את כל האפשרויות הרגילות של הצגת שירים אלא גם מנגנון בשם SensMe שדוגם את השירים ומציג אותם כנקודות על ציר דו מימדי של מהיראיטי ושמחעצוב. כפתור הווקמן מאפשר לא רק לגשת לתוכנה אלא גם להעביר שירים באמצעות לחיצה עליו וניעור המכשיר קדימה או אחורה.

כמו כן, תוכלו למצוא כאן רדיו, תוכנות לעריכת סרטונים ותמונות, תוכנה נוחה מאוד ליצירת רינגטונים ואת ה-TrackID המצויין שמאפשר לזהות שירים על פי דגימת צליל. ואם זה לא מספיק, ה-W760i גם הגיע עם שישה משחקים.

בחירה הגיונית

בזמן השימוש שלי בסלולרי לא נתקלתי בבעיות מיוחדות של שמיעה או ניתוק שיחות, וההתרגלות לשימוש בו אחרי מעבר מהנוקיה הרגיל שלי הייתה מהירה יותר מאשר במרבית המקרים בהם אני לוקח מכשיר לבדיקה – והסתגלות קלה היא לא דבר של מה בכך.

גם הסוללה של המכשיר לא אכזבה. אחרי יומיים וחצי של שימוש, החל הטלפון להציע לי לטעון אותו, וזה לא שחסתי עליו – גם השתמשתי בווקמן וברדיו, וגם שיחקתי במשחקים שלו.

הבעיה הגדולה שלי עם ה-W760i היא הרמקולים שלו, שאמנם מפיקים צליל חזק אבל לא נמנים על הטובים שברמקולי ישראל וצורמים לאוזן אם משמיעים דרכם שירים. כמו כן, אציין לגנאי את היעדר הפלאש במצלמה.

מעבר לכך אין לי תלונות. אם אתם מחפשים סלולרי חדש עם דגש על מוזיקה, זוהי כנראה הבחירה ההגיונית ביותר, שגם לא תרושש אתכם. המכשיר משווק באורנג', ומחיריו, כפי שמעודכנים באתר החברה נכון ל-24 בנובמבר, הם כדלקמן:

59 ש"ח לחודש 36X חודשים = 2124 ש"ח
בשימוש מעל 100 ש"ח בחודש:
29 ש"ח לחודש 36X חודשים = 1044 ש"ח
בשימוש מעל 200 ש"ח בחודש:
0 ש"ח לחודש 36X חודשים = 0 ש"ח
בכפוף להצטרפות לתוכנית פרטית בתשלום חודשי שמשכה 18 חודשים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully