וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנת השבוע: Foxit Reader

דידי חנוך

25.11.2008 / 10:45

גרסה חדשה מספקת הזדמנות לכתוב על החלופה המהירה (הרבה) יותר ל-Adobe Reader

יש מספר מצומצם של תוכנות שאנחנו מתקינים בכל מחשב חדש ובכל מחשב שמגיע אלינו לסקירה. על רובן כתבנו כבר בעבר: נגן הוידאו VLC, האנטי וירוס החינמי Avast, תוכנת הצ'ט Digsby ודפדפן כלשהו שאינו אינטרנט אקספלורר. תוכנה אחרת שנמצאת ברשימה הזאת היא Foxit Reader, אותה אנו מתקינים למרות שמחשבים רבים מגיעים כיום עם אדובי רידר, התוכנה שאותה היא באה להחליף.

Foxit Reader היא תכונה לקריאת קובצי PDF, שיכולה כיום גם לקרוא קובצי JPEG ופורמטים אחרים. ברמה הפונקציונלית הבסיסית, אין שום דבר שהתוכנה עושה שאדובי רידר לא עושה כבר. אז למה אנחנו מתקינים אותה תמיד? כי כשאנחנו מקבלים קובצי PDF, אנחנו בדרך כלל רוצים לקרוא אותם, לראות מה רוצים מאיתנו, מה ההודעה לעיתונות או המפרט הטכני או מה שזה לא יהיה. וכשאתה פשוט רוצה לקרוא משהו, אתה לא רוצה לשבת ולחכות שהוא יעלה כבר. ופיקסיט רידר מהירה יותר. הרבה יותר. לשם השוואה, אם אדובי רידר היא צב פיסח, פוקסיט רידר היא יוסאין בולט. בנוסף להיותה מהירה יותר, היא גם שוקלת פחות מבחינת צריכת זיכרון.

החל מהגרסה הקודמת, הוסיפו בפוקסיט תמיכה במולטימדיה בקובצי PDF, כך שאת הרוב המוחלט של התכנים שתוכלו לראות באדובי רידר, תוכלו לראות גם בה. וכעת יוצאת גרסה 3.0 של התוכנה, שכוללת אפשרות של עריכת תכני מולטימדיה וניהול התוספים לקבצים, תצוגה של תמונות מוקטנות של העמודים בצד המסך ותמיכה בפיירפוקס, כך שניתן לצפות בקבצי PDF בתוך הדפדפן.

יש כמה דברים שיש להיזהר מהם בעת התקנת התוכנה. שימו לב שאתם לא מתקינים את הסרגל שלה לדפדפנים שלכם, לא נותנים לה להפוך את Ask למנוע החיפוש שלכם ולא נותנים להוסיף קיצורים ל-eBay בכל מקום במחשב שלכם. כי ברירת המחדל שלה היא לעשות את זה. לדעתנו, זה לגיטימי שהתוכנה מנסה לעשות את זה, כי זה המודל העסקי. ברירת המחדל הזאת היא מה שמאפשר לפוקסיט לתת את המוצר הזה בחינם. וכל עוד אתם לא נופלים בזה, הכל טוב.

כפי שיכולתם להקיש מהפסקה האחרונה - ולמעשה גם מעצם העובדה שאנחנו מתקינים אותה בכל מחשב לסקירה - פוקסיט רידר עולה אפס שקלים חדשים. אם יוצא לכם לקרוא מדי פעם קובצי PDF (ובואו נודה בעובדות: יוצא לכם), תנסו אותה ותגלו עולם חדש וטוב יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully