וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כגודל הציפיות

ה-NB100 של טושיבה מיישם כמה החלטות עיצוביות חכמות, אבל המקלדת והמסך שלו בעייתיים עד מאוד

גשם נטבוקים נופל על מדינה. אותם המחשבים הקטנים והזולים שתפקידם להיות מחשב משני לנסיעות ופעולות פשוטות, הפכו בחודשים האחרונים למוצרים נחשקים בגלל המחיר הנמוך והיכולת להסתובב עם מחשב נייד במשף כל היום בלי לשבור את הגב.

אחת החברות שמצטרפות כעת לחגיגה היא טושיבה – חברה שמייצרת הרבה מאוד דגמים מוצלחים של לפטופים הן למגזר הפרטי והן לזה העסקי. בשנה-שנתיים האחרונות הוגברו מאמצי השיווק של טושיבה גם בשוק המקומי, והמותג שלה החל לצבור נקודות אצל הצרכן הישראלי.

עכשיו יבואני טושיבה לישראל החליטו להביא לכאן גם את הנטבוק הראשון של החברה – NB100. המחשב הזה מגיע באיחור אופנתי, לאחר שנטבוקים מתחרים זמינים כבר כמה חודשים בחנויות ארצנו והצרכן המקומי לא מסתנוור מהאריזה המעוצבת, המחיר הלא גבוה ומפרט סביר.

להיות מרובע זה לאו דווקא רע

ההתחלה דווקא הייתה טובה יחסית. העיצוב המרובע של המחשב, יחד עם מכסה שחור בוהק עליו כתוב Toshiba וסוללה שבולטת אחורה (ומתפקדת גם כידית נשיאה למי שלא רוצה ללכלך את הציפוי) די נעימים לעין. גם ההחלטה למקם את שקע ההטענה בגב המכשיר מבורכת, כי היא מונעת מכם להסתבך עם כבלים.

אם נצלול פנימה לתוך המארז, נמצא כאן מפרט רגיל לגמרי עבור נטבוק: מעבד Atom N270, גיגהבייט של זכרון, כונן קשיח של 120 גיגהבייט, כרטיס מסך מובנה GMA 950 של אינטל, וובקאם עם מיקרופון, יציאת VGA, יציאת רשת, שלוש כניסות USB וקורא כרטיסים. כמו כן, יש כאן תמיכה בבלוטות' וברשת אלחוטית, ורמקולי סטריאו.

עשר אצבעות לי יש, מתוכן תשע לא מתאימות לשימוש

הבעיה הכי גדולה של NB100 – נטבוק עם מסך בגודל של 8.9 אינץ', היא שהשימושיות שלו מוגבלת אך ורק לאנשים עם אצבעות ממש, אבל ממש קטנות. זו המקלדת הכי צפופה שראיתי בנטבוק, עם מקשים קטנטנים. כדי להוסיף חטא על פשע, החליטו המעצבים בטושיבה לשים כאן מקשים מוגבהים עם שיפוע ולא מקשים שטוחים שמספקים יותר שטח פנים עליו ניתן ללחוץ. בעיית הצפיפות אמנם אופיינית לכל מחשבי 8.9 אינץ' (ונפתרת כמעט לחלוטין במרבית דגמי 10 אינץ'), אבל האקוטיות שלה כאן הייתה גבוהה במיוחד.

גם משטח המגע של ה-NB100 קטן מאוד, אך לא באופן שיוצא מגדר הרגיל, ותחתיו קיבלנו עוד החלטה עיצובית חכמה דווקא: נורות התצוגה של הנטבוק נמצאות שם. זה אומר שכשאתם רוצים לראות אותן, כל מה שצריך זה להזיז קצת את היד, ואילו בזמן העבודה האור שלהן לא מפריע לכם להתרכז.

בהירות או לא להיות

בעיה נוספת היא המסך. מסך של נטבוק לא צריך להיות יפה, הוא צריך להיות שימושי, עם ציפוי מט שמאפשר עבודה גם במקומות מוארים. בטושיבה העדיפו לתת למסך של ה-NB100 ציפוי בוהק שאמנם גורם לצבעים להיראות טבעיים ויפים יותר, אבל הופך את העבודה בשמש לבעייתית מאוד.

הרמקולים שבתחתית המסך דווקא יותר מסבירים. בניגוד לכמה נטבוקים אחרים, אלו הם רמקולי סטריאו שאמנם לא מספקים צליל טוב מספיק לשמיעת מוזיקה או צפייה בסרטים, אבל מתאימים היטב לצרכים קוליים ארעיים כמו שיחת אינטרנט או צפייה בפריט חדשות.

וכל האריזה הזו מופעלת, כאמור, על ידי סוללה. זוהי סוללת 4 תאים שתספק לכם כשעתיים עד שעתיים וחצי של עבודה בשימוש סביר, כשה-Wifi מופעל. אם תכבו אותו, ותנמיכו את הבהירות של המסך, תוכלו לקבל עוד חצי שעה עבודה. אלו לא נתונים מדהימים, אבל גם הם סבירים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

סיכום

כשאני כותב על מוצר, תפקידי הוא לא להגיד "טוב" או "רע", אלא להסביר למי המוצר טוב ולמי לא. במקרה הזה, אני מתקשה למצוא נימוקים בעד קניית הנטבוק הזה. המשקל שלו – קילוגרם, אמנם נמוך, אבל לא הרבה יותר נמוך (כ-200 גרם) מזה של מחשבי 10 אינץ' נוחים יותר. גם המחיר שלו לא נמוך יותר מזה של נטבוקים אחרים שדורשים מכם פחות הסתגלות ומביאים מסך ומקלדת גדולים יותר..

הסיבה היחידה, לדעתי, לקניית NB100 היא אמונה שלכם במותג טושיבה ובכך שאם תקנו מחשב של החברה, לא תתאכזבו. אם לא ניחנתם באמונה הזו, אל תמהרו לקנות אותו.

מחיר: 2600 עד 2800 ש"ח

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully