וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעה מגונה

עורכי דין בריטים שלחו לאלפים מתושבי המדינה, ביניהם קשישים, דרישה לתשלום על הורדה לא חוקית של סרט פורנו נאצי

עיתון הגרדיאן הבריטי מדווח על תופעה מטרידה המתרחשת בזמן האחרון בממלכה המאוחדת. על פי הערכות, כ-25,000 מכתבים ובהם דרישה לתשלום של 503 ליש"ט נשלחו לתושבי בריטניה. הסיבה לדרישה היא כביכול-הורדה לא חוקית של סרט פורנו הומוסקסואלי בשם "Army Fuckers" שעלילתו עוקבת אחר הרפתקאותיהם המיניות של קציני גסטאפו וחוואים צ'כיים.

חלק מהאנשים שהואשמו בהורדה הלא חוקית הם פנסיונרים שלא ממש יודעים איך להוריד סרטים למחשב, וגם אלה שכן יודעים מכחישים כי אכן הורידו את הסרט הנ"ל. בתגובה, אומרת חברת עורכי הדין Davenport Lyons ששולחת את המכתבים כי אין היא מוכנה לדבר על מקרים פרטניים, אבל החברה מתעקשת כי יש לה זכות להגן על קניינה הרוחני. אנשי החברה הוסיפו כי מי שאינו אשם בהורדה בלתי חוקית יכול להסיר דאגה מליבו ואינו מחויב לשלם.

רק לפני מספר ימים הודיעה מפיצת המשחקים אטארי כי היא מפסיקה לעבוד עם Davenport Lyons, ששלחה ללקוחות מכתבים שונים גם בשמם. בשנים האחרונות, הפך סוג כזה של תביעות לנפוץ מאוד – התובעים דורשים מספקיות האינטרנט את כתובות ה-IP של מפרי זכויות יוצרים, ושולחים להם הצעת פשרה בסכום מגוחך, בתקווה שאנשים יעדיפו לשלם ולא להילחם בבית משפט.

הבעיה היא ששיטה זאת לוקה בחוסר דיוק. ניתן להסוות את כתובת ה-IP, או להוריד חומרים דרך רשתות אלחוטיות פתוחות של שכנים, כך שבמקרים רבים אי אפשר לומר בוודאות כי הנאשם הוא זה שבאמת הוריד את החומרים.

  • עוד באותו נושא:
  • פורנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully