וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן ספסל

2.12.2008 / 17:52

יום הקניות העמוס ביותר בשנה עבור האמריקאים גרם למיקרוסופט ונינטנדו להתהדר בהישגיהן. סוני נשארה מאחור

יום שישי השחור, שחל בשבוע שעבר, הוא היום שאחרי חג ההודיה האמריקאי (לא הזה הקנדי, שבכלל חל באוקטובר וגורם לבלבול בקרב אנשים שלא באמת יודעים מה ההבדל). זהו היום שפותח את עונת קניות החורף בארה"ב, וניתן למצוא בו את הדילים הכי טובים. אחרי סיום ההמולה, אפשר כבר לחזות מה יהיו המוצרים החמים של התקופה הזו. ענקיות המשחקים לא פספסו הזדמנות להתלהב. שתיים מהן, לפחות.

נינטנדו, שקונסולת ה-Wii שלה אזלה מהמלאי בחנויות רבות ברחבי ארה"ב, זכתה גם בתואר המבוקשת ביותר באיביי. שתי מחרוזות המילים הפופולריות ביותר ביום שישי השחור היו “Nintendo Wii" ו-"Wii Fit". 3,171 יחידות של ווי נמכרו ביום הזה דרך איביי, ולא פחות מ-1,059 יחידות של Wii Fit – משחק הכושר לקונסולה, שמגיע עם משקל דיגיטלי חכם.

מיקרוסופט, כאמור, התלהבה גם היא. על פי ההודעה אותה הוציאה החברה, על כל פלייסטיישן 3 שנמכר ביום הזה נמכרו שלוש יחידות של אקס-בוקס 360. כמו כן, המכירות היו גבוהות ב-25 אחוזים מאשר ביום שישי השחור של 2007.

ומה עם סוני? ובכן, כבר אי אפשר להגיד שמדובר בקונסולה כושלת. על פי נתוני VGChartz, 17.34 מיליון יחידות של PS3 נמכרו עד כה, והפופולריות של המכשיר רק גדלה. אבל המחיר שלו גבוה יחסית לשני מתחריו, ולכן הוא עדיין לא מאוד תחרותי. בסוני אף מכריזים כי הם אינם מורידים את המחיר של ה-PS3 בזמן הקרוב, כך שיעבור עוד זמן עד שנוכל לראות תחרות אמיתית בינו לבין ה-Wii והאקס-בוקס 360.

מרתף סיני - מותג אמריקאי

הנה ידיעה שתשמח רבים מהגיימרים שגדלו מול מחשב בשנות ה-90: הוכרז משחק המוני המבוסס על Dungeon Keeper, ושמו הכה-יצירתי הוא Dungeon Keeper Online. הנה ההרחבה לידיעה, שתעציב את כל מי ששמח: מדובר בהסכם זיכיון בין EA, בעלת הזכויות למותג, לבין חברה סינית בשם NetDragon, והמשחק מיועד אך ורק לשוק הסיני.

זה אכן עצוב, אך EA לא רצתה להרים בעצמה את הכפפה ולפתח כותר המשך ל-Dungeon Keeper. במקום זה, היא העדיפה לתת למפתחת משחקים סינית את הזכות להשתמש במותג ונכסיו בתמורה לחלק מההכנסות של המשחק. אילו הייתה זו חברה פעילה בשוק הבינלאומי, היינו שמחים – כותר המוני המבוסס על סימולטור הרשע המצליח זה רעיון מגניב עד מאוד, אבל רק הסינים שבינינו יזכו ליהנות ממנו. התקווה היא שהמשחק יצליח בסין, והמפתחים יחליטו להביא אותו גם לארצות אחרות.

קופים בחלל - לא רעיון טוב

אתמול דיווחנו כאן על הצרות הכלכליות של חברת המשחקים Midway, ש-87 אחוז ממניותיה נמכרו ב-100,000 דולרים. שקיעתו של הענק הזה כלל לא מפתיע – החלטות שגויות ומשחקים גרועים בשנים האחרונות גרמו ל-Midway לאבד את הרלוונטיות שהייתה לה בשנות ה-90.

עוד חברה שנסגרת בימים אלה היא Brash. לא מדובר ביצרנית גדולה עם מסורת של שנים, אלא באולפן חדש יחסית שהוקם על ידי אנשים מתעשיית הסרטים במטרה לייצר משחקים שיתקשרו לזיכיונות פופולריים. מגזין Variety פרסם לפני מספר ימים כתבה אודות נפילתה של Brash, והסיבות לכך.

זו כתבה מרתקת, שמראה איך לא צריך לעשות עסקים בתעשיית המשחקים, שמאסה כבר בכותרים שנועדו לחלוב עוד קצת כסף מהצלחה של סרט. היא גם מלאה באנקדוטות כמו סיפור על כך שבכירי חברה חשבו ש"קופים בחלל" זה סרט של Fox, שייצרה להיטים כמו "הורטון שומע מישהו" ו"עידן הקרח", וחזו את הרווחים של המשחק המבוסס על הסרט בהתאם. זאת כשלמעשה פוקס רק הפיצו את הסרט המצוייר, והוא היה לכישלון קופתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully