וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קפיצת מדרגה?

דידי חנוך, ברצלונה

3.12.2008 / 0:25

האם N97 - מכשיר הדגל החדש של נוקיה הוא קפיצת מדרגה בעבור החברה, או סתם עוד טלפון סלולרי?

נוקיה השיקה אתמול את N97 - מכשיר הדגל הבא שלה, שיגיע לשוק האירופאי באמצע השנה הבאה, ולישראל ככל הנראה לקראת סוף הקיץ. זהו הסלולרי הראשון מסדרת N המתקדמת של נוקיה עם מסך מגע, אשר כולל את כל הטכנולוגיות הבשלות של החברה לרגע זה במוצר אחד. השאלה היא האם בעידן האייפון והאנדרואיד, היכולות שלו מספיקות כדי להרשים, והאם הוא מהווה קפיצת מדרגה אמיתית?

בהיסטוריה של סדרת N היו עד כה שני מכשירים שהיוו קפיצות מדרגה. הראשון היא N73, שייצג את המהפכה התפיסתית סביבה הומצאה הסדרה הזו: הסלולרי כ"מחשב מולטימדיה". המכשיר השני היה N95, שבעת הכרזתו הפיל אותנו מהכיסא מכיוון שהציג יתרון מרשים מבחינת יכולות על כל מכשיר אחר שהיה בשוק.

מחליפו של ה-N95 היה N96, ולמרות היותו מכשיר בעל היצע יכולות נרחב, קשה להגדירו כקפיצת מדרגה. N97 הוא המכשיר שיחליף את N96, ולדעתי - לאחר שראיתי אותו בפעולה, בחנתי את רשימת התכונות שלו, ושוחחתי עם מנהל השיווק של סדרת N, אני משוכנע שמדובר בטלפון בעל הפוטנציאל לשנות את כללי המשחק בשוק.

הסיבה המרכזית לכך לא קשורה לתכונות שלו כי אם לשינוי התפיסתי. במידה רבה ניתן לראות את N97 כתשובה לנטבוקים, ולאו דווקא כתשובה לאייפון או לאנדרואיד. הנטבוק הוא, ביישום האידיאלי שלו, מחשב שני. הוא נותן למשתמש יכולות אינטרנט, מולטימדיה ומשרד בחבילה קטנה ובמחיר סביר. N97 הוא חלופה אפשרית לכך. המקלדת שלו לא נראית קטנה וצפופה מדי, אם כי חייבים לומר שנוקיה עדיין לא נותנים לעיתונאים לשחק איתה, ובכל מקרה היה קשה לשפוט את טיבה מבלי להשתמש במכשיר במשך כמה ימים - ויכולות המולטימדיה של המכשיר עולות על אלו של נטבוקים רבים מכיוון שהרזולוציה שלו לעומת גודל המסך טובה בהרבה. אפשר בהחלט לצפות בו בפרק של סדרת טלויזיה.

היישומים החברתיים, אותם החלו להשיק בנוקיה עם 5800 ושכללו משמעותית כאן, גם הם בעלי פוטנציאל לשנות את המשחק. נוקיה משתמשים בנדל"ן הרב שנותן להם המסך הגדול, ומאפשרים למשתמשים לקבוע בעצמם מה יופיע במסך הבית. זה חשוב, מכיוון שלא כולם רוצים מסך עמוס ביישומים, בעוד משתמשים אחרים ישמחו לתצוגה מתעדכנת של פיד החברים שלהם בפייסבוק במסך הבית.

סייגים

לטעמי, המכשיר היה יכול להיות קפיצת דרך משמעותית יותר לו היו בוחרים בנוקיה להשתמש במסך מגע Capacitive, המותאם טוב יותר לשימוש באצבעות. בחברה אומרים שהוא נוח יותר לאצבעות ממסכים רזיזטיביים אחרים, אבל גם התוכנה הטובה ביותר לא יכולה לפצות לגמרי על חולשות החומרה, והמסך של N97 פשוט נמצא דור אחורה לעומת המסכים של G1 והאייפון מבחינת ממשק.

סייג נוסף קשור לעצם היותו של המכשיר סוג של קפיצת דרך. היסטורית, ממכשיר הדור ה-3 הראשון של נוקיה ועד שני מכשירי סדרת N החשובים ביותר, מכשירים של נוקיה שמהווים התקדמות משמעותית לעומת מכשירי העבר כוללים גם באגים במידה חסרת פרופורציה לשאר מכשירי החברה. אני לא אומר שה-N97 יהיה בהכרח עתיר באגים עם יציאתו לשוק, אבל הסיכוי שזה לא יקרה די נמוך.

ובכל זאת

עם זאת, אפשר לומר שנוקיה השיגה את מטרותיה בהשקה הזאת. N97 גורם למצלמות של האייפון וה-G1 להיראות כמו ענתיקות, ויכולות המולטימדיה שלו עומדות בשורה אחת עם מיטב המתחרים. הטלפון נראה ומרגיש כמו מכשיר חשוב, וכמו סוג של פריצת דרך בעבור החברה. ובמידה רבה, זה מה שנוקיה - שההתפתחויות האחרונות בשוק הסלולר גרמו לה להיראות פחות ופחות עדכנית ורלוונטית למרות נתח השוק העצום שלה - היתה זקוקה לו.

הכותב הוא אורח חברת נוקיה בברצלונה.

  • עוד באותו נושא:
  • נוקיה
  • n97

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully