וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקושרים

דידי חנוך

4.12.2008 / 23:45

פייסבוק וגוגל השיקו את שירותי הזהות המקוונת שלהם. מאפשרים לכל בעל אתר לשלב אותם

הדרך לרשת החברתית זכתה לשתי הרחבות משמעותיות היום, כאשר גוגל ופייסבוק השיקו פומבית ורשמית את שירותי הזהות המקוונת שלהם. כעת יכול כל בעל אתר לשלב את השירותים באתרו.

מה הם נותנים?

פייסבוק, ב-FaceBook Connect, מציעים קישור בין הפרופיל של הגולשים לכל אתר שבוחר להשתתף. כך יכול משתמש לבחור להזדהות בתגובות של אתר כמו TechCrunch בזהות הפייסבוקית שלו. תגובות יופיעו - לפי בחירת המשתמש - כעדכונים בפייסבוק, ומהגולשים נחסך הצורך להירשם שוב ושוב לאתרים שונים. הזהות הפייסבוקית הופכת לזהות ששמישה ברחבי האינטרנט, בהנחה שמספיק אתרים יבחרו להשתמש בה.

גוגל מציעים מודל פחות ממורכז. משתמש בוחר להצטרף כ"חבר" באתר באמצעות Google Friend Connect. ניתן לראות את משתמשי GFC האחרים באתר, ולהזמין חברים להצטרף כחברי GFC באתר. בפרופיל האישי של כל משתמש ניתן לראות באילו אתרים הוא או היא חברים, ולהצטרף גם אליהם. משתמשים יכולים להצטרף לשירות ולאתר באמצעות שם משתמש בגוגל, יאהו, AIM או OpenID. גוגל פרינד קונקט הוא חלק מיוזמת Open Social של גוגל, כך שבעלי אתרים יוכלו להוסיף גאדג'טים קיימיים ועתידיים שנבנו לפלטפורמה.

שני השירותים מאפשרים להשתמש בהם כאמצעי חלופי להירשם לאתרים בהם יש הרשמה, ובכך לקבל גישה לשירותים הנוספים אותם אתרים מציעים למשתמשים רשומים.

כרגע, אין ספק שהתוכנית של פייסבוק היא בעלת עוצמה רבה יותר. ההצטרפות קלה מאד, והקישור למקום בו לרבים מאיתנו יש כבר מספר רב של חברים הוא יתרון עצום. עם זאת, מדובר במהלך שבו בעלי אתרים מוסרים את המשתמשים שלהם לידי פייסבוק, ורבים עשויים לחשוש מכך. היצע הגאדג'טים של גוגל כרגע הוא מזערי, כך שהתועלת העיקרית היא הגברת הדביקות של האתר והתקווה לשיווק ויראלי שלו באמצעות הזמנת חברים.

העתיד

התחושה של כותב שורות אלו היא שהיתרון הנוכחי של פייסבוק עשוי לדעוך בהמשך. אנשים אמנם חוששים מגוגל, אבל טבעו הלא ריכוזי של השירות עשוי בהחלט לגרום לאתרים רבים יותר לבחור בו. אידיאלית, למרות החשש משימת כל הביצים בסל אחד, העתיד הטוב ביותר הוא זה בו כל האתרים משתמשים בשירות אחד לניהול הדיגיטלית שלנו. כך, לא ניאלץ להירשם יותר, לחפש שוב ושוב את החברים שלנו בשירותים חדשים, ונוכל לתקשר עם חברים ברשת באופן יעיל וממוקד. אם אני וחברה טובה רשומים שנינו באותו האתר, ואני כותב לה "היי, תראי את זה", היא תראה את ההודעה כשתגיע לאתר, בזמן בו זה רלוונטי לה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully