וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וינדוז מובייל בירידה

דידי חנוך

5.12.2008 / 0:50

מערכת ההפעלה לניידים של מיקרוסופט נעקפה ברבעון השלישי של 2008 על ידי האייפון והבלאקברי

עשרות מכשירים שונים ממגוון רחב של חברות לא הספיקו למיקרוסופט למכור יותר מכשירים מאייפון אחד של אפל, לפי נתוני חברת המחקר גרטנר. לפי נתוניה של גרטנר, נמכרו ברבעון השלישי 4,720 מכשירי אפל, מה ששם אותה במקום השלישי בעולם בתחום הסמארטפונים עם 12.9 אחוז מהשוק. במקום הראשון והשני ניתן למצוא את סימביאן עם 49.8 אחוז ואת יצרנית הבלאקברי RIM עם 15.9 אחוז.

מיקרוסופט וינדוז מובייל, מערכת ההפעלה לסלולר של מיקרוסופט, הגיעה למקום הרביעי בלבד, ונעקפה על ידי מגוון מכשירי RIM ועל ידי האייפון של אפל. מיקרוסופט מחזיקה ב-11.1 מהשוק.

מעבר לעלייה של אפל ו-RIM, המגמה הבולטת ביותר היא אובדן עצום של נתח שוק של סימביאן כמערכת הפעלה, בעוד זו יורדת מ-63.1 מהשוק ברבעון המקביל אשתקד. ירידה משמעותית, אם כי צנועה מעט יותר, היתה גם לנוקיה, שמחזיקה כעת ב-42.4 אחוז משוק הסמארטפונים לעומת 48.7 אחוז לפני שנה. נוקיה הודיעו היום שהם סבורים שיוכלו לכבוש מחדש את נתח השוק שאיבדו, כאשר החברה בונה על מכשירים כגון E71, N96 ו-N85 שיסייעו לה בקרב הגלובלי מול מתחרותיה בתחום.

עיקר הרווחים של RIM ואפל בתחום נתח שוק מתרכזים בשוק הצפון אמריקאי, היכן ששוק הסמארפונים צמח ב-68 אחוזים ברבעון השלישי. אפל ו-RIM מחזיקות יחדיו במעל 70 אחוז של השוק הזה, כאשר RIM במקום הראשון ואפל במקום השני עם נתח שוק של 25.4 אחוז.

חברה שאת מידת הצלחתה קשה למדוד לפי תקציר הדו"ח של גרטנר היא HTC. בדוח, החברה נמצאת הרביעי עם נתח שוק של 4.5 - רובו ככולו ממכשירי וינדוז מובייל. מכשיר הגוגל אנדרואיד של HTC, ה-G1, לא היה מופיע בנתונים שלה גם לו היה מושק ברבעון השלישי, מכיוון שהטבלה ששחררו גרטנר לציבור לא כוללת את המכשירים של HTC שהושקו תחת מותגי מפעילות, מה שמהווה אחוז ניכר מפעילות החברה ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully