וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחזור חדש מתחיל בקרוב

דייב ויינר

7.12.2008 / 15:14

דייב ויינר רואה בשירותים החדשים של גוגל ופייסבוק סימן שזמנם מגיע לקיצו. הגיע הזמן לדברים חדשים

כך עובד המחזור של תעשיית הטכנולוגיה.

דור חדש של אנשי טכנולוגיה מגיע, מתבונן במצב הנוכחי, חושב שהוא מרתיע מדי (ובצדק) ומחליט להתחיל מההתחלה. הם מגלים שהם יכולים ליצור דברים שהדור הקודם לא יכול היה מכיוון שהם היו שקועים מדי במורכבות של המערכות שבנו. המערכות החדשות הופכות לפופולריות בקרב "משתמשים מתקדמים" - אלה שכמהים לגבור על המגבלות של הדור הקודם. זה מרגש!

כמה מהמשתמשים המתקדמים הם משקיעים. הם מסתובבים ומחפשים דברים להשקיע בהם, והם בוחרים דברים שנראים מוצלחים. כשאני הייתי צעיר ולח, חלק מהיבול החדש של אנשי הטכנולוגיה, האנשים האלה היו מייק מרקולה שמימן את אפל ובן רוזן שמימן את קומפאק ולוטוס. בדורות הבאים היו אלה אנשים אחרים, כמובן.

אז האנשים החדשים, שקיבלו מימון זה עתה, שוכרים המון אנשים, צעירים כמותם שעושים את זה בדרך החדשה. הם מוציאים כמה מוצרים, ובעוד המשתמשים שמחים ומתרגשים מכל הדברים החדשים והמגניבים שהם יכולים לעשות עם הדור החדש, עכשיו שהם חופשיים ממגבלות הדור הקודם, הם עדיין רוצים את כל היכולות של הדור הקודם. אין בעיה! החברות החדשות שוכרות עוד אנשים ואלה מוסיפים את כל היכולות של הדור הקודם. מלחמת פיצ'רים מתחילה, והמשתמשים משתעממים, ודור חדש של אנשי טכנולוגיה מגיע, מתבונן במצב הנוכחי, חושב שהוא מרתיע מדי (ובצדק) ומחליט להתחיל מההתחלה.

ושוב ושוב ושוב.

אנחנו מגיעים כעת לסופו של מחזור, אנחנו רואים מלחמות פיצ'רים. זה מה שקורה בין פייסבוק וגוגל, שתזמנו את השקת המוצר שלהם למפתחים באותו היום! אני אפילו לא צריך להתבונן במוצרים כדי להיות בטוח שהם מסובכים מדי. מכיוון שהייתי בלופ הזה יותר מדי פעמים. הפתרון לבעיות עליהם הם עובדים לכאורה לא יגיע בדור הזה, הוא יכול להגיע רק כשאנשים יתחילו מההתחלה. הם שקועים מדי במורכבויות העבר מכדי שיוכלו לפתור את זה. שתי החברות מתכוננות להצטמק. זה המאמץ האחרון של הדור הזה של הטכנולוגיה.

אבל הדור הבא כבר לא רחוק. הוא יהיה מרגש!

זוכרים כמה נהדרת היתה גוגל כשהופיעה לראשונה?

זוכרים כמה נהדרת היתה נטקסקייפ, ואפל לפניה, ואני יודע שאתם לא תאהבו את זה, אבל מיקרוסופט הציעה לנו כמה מקומות חדשים ונהדרים לשחק בהם. אני זוכר שגיליתי ב-1981 שמערכת ההפעלה שלהם מאפשרת יישומים בגודל 640 קילובייט. זה היה הרבה למי שבילה המון זמן בניסיון לדחוס ישום בנפח 256 קילובייט לתוך 48 קילובייט.

הטריק בכל מחזור הוא להילחם במורכבות, כדי שהצמיחה תוכל להמשיך. אבל אי אפשר לעצור אותה לגמרי. מהנדסים אוהבים מורכבות, לא רק מכיוון שהיא מבטיחה את המשך העסקתם, כי אם גם בגלל שהם פשוט אוהבים אותה. אבל ברגע שהתוכנות הופכות איזוטריות מדי, הדור הבא מרים את ידיו ואומר, "אנחנו לא רוצים להתעסק עם הבלגן הזה".

כמעט הגענו לשם.

אודות הכותב

דייב ויינר הוא מראשוני הבלוגרים ואחד המתכנתים והכותבים החשובים ברשת מאז היווסדה. פרטים בקישור.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully